Gå til innhold

Nettopp funnet ut at eg er gravid!! :)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg er ganske ny her, eller det vil si at jeg har vært innpå og kikka mens jeg prøvde å bli gravid (i ca 6mnd), men nå er jeg endelig gravid, og måtte barra dele det med noen. Vi har bestemt oss for å holde det hemmelig i noen uker, derfor synes jeg det er greit å kunne dele mine gleder her.. :)

Det er mange spørsmål som går igjennom hodet på meg nå.. Jeg er student andre året på sykepleien, og er usikker på om jeg skal prøve å fullføre året eller om jeg skal ta meg permisjon etter 1. semesteret?! Jeg har termin i månedskiftet april/mai, og har endel praksis.. så det kan være tungt med en store mage å bære på.. Noen andre som har vært i denne situasjonen? I så fall, hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattulerer så mye:)

Jeg har ikke så mye kunskap om sykepeien, men kanskje d kan være en løsning å ta noen av fagene nå¨, å heller utsette praksisen til etter barnet er født, eventuelt etter fødslspermisjonen (kommer ann på hva du/dere velger) Vet ikke om det er praktisk mulig i dette studiet, men kan jo høre med din studieveileder. du er nok ikke den føeste jenta på sykepleien som har blitt gravid, så de vet nok hva andre har gjort.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :)

Hvis du tar permisjon etter 1 semesteret har du mest sansynlig ikke rett på fødselspenger fra lånekassen. Ifølge reglene der, kan man ikke ta ut permisjon før tre uker før termin for å få støtte. Men hvis man blir syk og ikke kan følge undervisningen tror jeg situasjonen stiller seg litt annerledes. Du kan se innpå lånekassens hjemmeside :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*GRATULERER*

det er sååå koselig med hver eneste som flytter inn her sammen med oss!! Jeg går på lærerskolen selv og har fått til en super ordning der jeg tar 1,5 skoleår på 2 år!! =) Skolene er ofte veldig hjelpsomme når studentene blir gravide!! Lykke til med vidunderet og tiden som kommer blir kjempespennende!!!

Stor klem fra en lærerspire!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg hører egentlig til inne på 2.tri er 22+0 i dag. Jeg går andre året på sykepleien nå og har termin 31.desember. Min plan er å fullføre hele året om det er mulig. jeg har snakket med lærerene mine om tilrettelegging så langt det er mulig. Jeg skal ha praksis fra oktober til desmber, da er jeg altså høygravid. Hun sa at det jeg ikke klarte å gjøre nå, kunne jeg gjøre i praksis fra februar til mai. Jeg skal ta babyen med meg på skolen i januar, har da teori. Fra februar skal mannen min ta permisjon slik at eg får fullført resten av året. Er ikke sikkert det går, men slik er planen. Jeg tar en dag av gangen å ser hvordan det går. Man kan ikke klare å planlegg alt, fordi man vet aldri hvordan den lille er og hvordan man selv er før og etter en fødsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Først gratulerer så mye til deg, jeg fant ut at jeg var gravid for noen dager siden. i følge beregninger har jeg termin 2 mai Du da?

praksis på sykepleien kan være tung, snakk med skolen, kansje de kan hjelpe deg, evt. få utsatt siste praksis perioden til du er tilbake. Jeg kjører ambulanse og vil ikke kunne utføre mitt arbeid de siste mnd,da magen er i veien for å kunne bære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen!

Det hjelper veldig å få høre forslag ifra dere. Ja jeg skal ta kontakt med skolen, og høre hva de sier. Det ordner seg nok. Har veldig lyst til å fortsette og prøve å fullføre året så jeg trur jeg skal prøve på det. Uansett så er jeg/vi veldig glade for at et lite lys skal gjøre oss til en familie den 3. mai :) Skal til legen på tirsdag og snakke med ham, gleder meg til å få si det til noen ansikt til ansikt, for det om det kun er legen, hehe :)

Sier ifra hvordan det går. Er nok mye innpå her de neste månedene, så det er kjekt hvis jeg kan komme i kontakt med noen som har termin rundt samme tiden som meg, så kan vi kanskje dele tanker!? helt nytt for meg dette! :) bare kjekt om noen tar kontakt!

Tusen Takk for alle forslag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...jeg fant ut i dag at jeg er gravid..1 pp...er så stas:)

jeg er fulltidsstudent på førskolelærer og holder nå på med 2 året...

jeg har planer om å fullføre både dette og neste skoleår..

bare ha instillingen så vil jeg tro det går bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...