Gå til innhold

Kløe inni handflatene og under føttene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jeg hatt ca en måneds tid. Sa det til jordmor og hun sendte meg til legen for blodprøver (leverfunksjonsprøver). Hun sa at det som regel ikke er noe å bekymre seg for og at prøvene helt sikkert ville være fine.

Så ringte legen min på onsdag og sa at prøvene ikke var fine... Nå er ikke jeg noen medisinsk ekspert, så hva det var som var feil, vet jeg ikke, men det var noen verdier som var for høye og det kunne indikere en betennelse i kroppen, sa legen. Legen sa hun var bekymret fordi jeg i løpet av den siste måneden hadde gått ned 1 kg og at jeg er kjempekvalm for tiden (siste måneden har jeg vært det).

Var på sykehuset i går og tok flere prøver, men ble ikke noe mer klok på hva det kan være?? Legen der var så lite villig til å forklare. Tok gallesyreblodprøve i går, det fikk jeg med meg.

Så her går jeg og aner ingenting om hva som "feiler" meg. Har vondt i nederste del av magen, når man trykker litt. Hele magen er kjempeøm og det er ubehagelig å ta på den.

Hadde +1 på leucosytter i urinen. Sykehuslegen sa at det ikke var urinveisinfeksjon.

Er det noen som har vært borti noe liknende??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener jeg har lest et sted at kløe inni hendene og under føttene kan være symptom på svangerskapsforgiftning. Har du høyt blodtrykk også?

Jeg er ikke ekspert, men søk på google om svangerskapsforgiftning å se hva du finner. men uansett så kanskje du burde ringe sykhuset eller legen din for å få klarhet i dette. Er ikke noe godt å uroe seg sånn.. Og hvertfall hvis det ikke er så farlig som du tror da.. Ring du ... Lykke til..:)

Skrevet

hmmm... klø i håndflate og under føttene er vel teng på svangerskapsklø..

jeg kan ingen ting om det da, men søk på google...

vet det kab være noe fare for mye gulsot å sånn da, men mer vet jeg desverre ikke....du får informere oss videre da... lykke til hvertfall, og god bedring!

Skrevet

Tusen takk for svar! Har et fint blodtrykk, kun små hevelser i beina og ingen proteiner i urinen... Får vente og se hva blodprøvene viser.

Ha en fin helg:-)

Skrevet

Var hos legen min for to dg siden pga kløe, og det ble tatt leverprøver. Dersom gallesyreprøva var på ville veier, så kom fødselen til å bli satt i gang sa han til meg. Svangerskapskløe kunne være et tegn på svangerskapsforgiftning, så han sjekka meg godt for dette også (bt, hevelser, urin, synsforstyrrelser, hodepine..).

Skrevet

Oi da! Håper gallesyreprøven er bra hos oss da... Jeg er bare i uke 32 så jeg har ingen planer om å føde enda...

Tusen hjertelig takk for svar alle sammen.

Skrevet

Ang. kløe i hender og føtter; hvis man har vann i kroppen(hender og føtter) kan det klø pga det. Var en sykepleier som sa det til meg.

Skrevet

Kløen kAN indikere en leversykdom/infeksjon i leveren som blant annet resulterer i at "slaggstoffene" i maten ikke renses ut, men sendes rundt med blodet ditt. Derav kvalme, ubehag og kløe.

En venninne av meg hadde dette i fjor, like før fødselen. Ble innlagt til observasjon, og fødselen ble satt i gang et par uker før termin. Gikk bra, men begge var slakke etter fødselen, og jr hadde gulsott så det holdt!

Vet ikke om det er det samme med deg, men det høres jo skrekkelig likt ut...

Lykke til

Skrevet

Huff da. Det var ikke bra, håper for all del de prøvene er fine! Er jo bare i uke 32...

Tusen takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...