Gå til innhold

noen som kan beskrive kynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan noen beskrive kynnere for meg og ev se innlegget, hjelp, noen som har slike magesmerter. si hva dere tror det er. er førstegangs, så er ukjent med dette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kynnere er når magen strammer seg, slik at den blir helt hard. det kan være slitsomt når det blir mange av de :-) den trekker seg sammen liksom.

Skrevet

hei! leste det andre innlegget ditt også, men har heldigvis ikke opplevd at kynnere gjør vondt... jeg har veldig ofte kynnere, synes det kommer hver gang jeg reiser meg fra stolen/sengen, og hver gang jeg har bøyd meg ned og reiser meg opp igjen...! men selv om det er litt ubehagelig er det aldri vondt, det er bare som om magen knytter seg litt, føler ofte behov for å strekke meg når det skjer, som om jeg er stiv i en muskel (som jeg jo er, hehe). jeg mener jeg har lest at hvis kynnerne gjør vondt skal man kontakte lege, men du vet hvor mye rart man leser og får råd om når man går gravid :)

håper du slipper flere slike episoder da!

Skrevet

Har hatt endel kynnere, men de har aldri vært smertefulle. Leste det andre innlegget ditt, hørtes ikke godt ut, men hvis det har gitt seg er vel det et godt tegn. Når jeg får kynnere blir magen (dvs livmora) helt hard, og hvis jeg ligger på ryggen stikker magen mer opp enn vanlig, og jeg kan tydelig kjenne hvor langt opp livmora går. Når jeg står/går kjenner jeg at en kynner kommer for da kjennes det ut som jeg må på do, sikkert for da presser livmora mer på blæra. Kynnerene mine varer ca 30 sek. Hvis smertene kommer igjen ville jeg ha snakket med jordmor/føden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...