Gå til innhold

kan jeg fylle på pumpet melk som står i kjøleskapet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hvis den som står i kjøleskapet er fersk og ikke har vrt fryst går det nok bra. Holdbarheten blir da ut fra den melka som ble pumpet først (3 -5 døgn) (Melka hos bonden blir jo fylt på kjølt melk i tanken fra gårdagen den - tanken tømmes annhver dag)

ser at jeg og Expat ikke her helt enige her....... jeg tor nok ikke det farlig slik du gjør det, men kan si meg enig med Expat om at det sikkert er den aller mest hygieniske måten. men siden morsmelk inneholder så mye antistoffer og faktisk kan stå i romtemp i opptil 8 t tror jeg faktisk at det går bra å fylle varm melk oppi den kalde. Å Expat si fra hvis du har info om hvorfor en ikke skal gjøre det. (For det er hvertfall ikke galt det du skriver da!!!)

Annonse

Nei, det blir vel ikke helt det samme, ettersom de ikke blandes, på en måte. Det oppå rekker ikke å tine opp før det fryser.

Men... Har et fullt AVENTbeger i fryser, der jeg husker at jeg hadde pumpet en ladning, hatt 2-3 timer i kjøleskap og så blandet jeg direkte nypumpet oppi og frøs det hele. OOOPS! Burde jeg kaste dette? Er det beste å avkjøle den nyeste før blanding med den første...? Egentlig er ikke dette så viktig for meg lenger, ettersom jeg nå fyller et 180 ml beger med bare én pupp ( i starten kom det bare 100 ml v/pumping av én pupp - det øker!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...