Gå til innhold

Dumt å gi pupp før barnet sier fra det er sultent?

Anbefalte innlegg

Det virker som om gutten glemmer at han er sulten. Han var fornøyd i morges etter å ikke ha spist på 10 timer. Av angst for min produksjon, ga jeg han i dette øyeblikk. Han spiser godt. Kan de slutte med å gi beskjed da?

Fortsetter under...

Vektoppgangen gikk tregt i starten (så tregt at de ble hysteriske på helsestasjonen). Men i snitt har han lagt på seg 150gr i uka. Han veide 3916gr ved fødsel og veier nå etter 12 uker ca 5400gram (veier meg selv først og så meg selv som holder ham. Altså baderomsvekt. Han tisser selvsagt alltid på meg når jeg veier ham naken i armene mine).

Han var veldig flink til å gi beskjed før at nu måtte han ha mat sporenstreks. Nå kan han klagepludre i en halvtime, og da er det ikke alltid like lett å skjønne om det er mat han vil ha. Han dier kl 06, 08, 11, 14, 17, 19, 20, 21, 22.

Vektoppgang går i rykk og napp og hvis snittet nå er på 150 ram er jo det bra. Hvis han virker litt misfornøyd kan u jo prøve å legge han til før han blir skikkelig sutrete. Antall måltider er innenfor normalen, og du er heldig som får sove om natten..... men ikke la det gå for lang tid - så bare gi på morgenen du når du mener han bør ha..

Du kan og kontakte ammehjelpen om du forts er usikker på noe

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...