Gå til innhold

Hva er best: Avents håndpumpe eller Avents elektriske pumpe?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Avent Håndpumpe (har også prøvd Medela Mini Electric, den er for hardhendt). Med håndpumpa fikk jeg f.eks ut 140ml av sprengte bryst på 5 minutt i natt. Der var mer melk, men skulle amme etterpå.

Har også fått ut 120 ml (da var poden 5 uker) med håndpumpe i bil på vei til bryllup i stressende fart. Så den manuelle funker bra. Kanskje den elektriske funker bedre.

Pumper 1-2 ganger i døgnet. Må pumpe oftere når jeg må bort (er operasanger, så reising kan forekomme). Har også hatt perioder med lite melk og får ikke ut mer enn 5 ml etter amming. Skulle gjerne stimulert så der var mer til kvelden så jeg slipper et overtrøtt barn som vil ha mat hver time.

Jeg har begge deler. Har absolutt brukt håndpumpen mest. Jeg har veldig lett utdrivning så derfor er det nesten det samme for meg. Hadde en periode for en stund siden md økedager i øst og vest og da var den elektriske god å ha. Av en eller annen grunn setter den lettere igang utdrivnings refleksen. Kanskje fordi det er mer likt sånn som barnet suger. Jeg bruker forresten ikke det silikon innlegget på innsiden av trakten som skal legges mot brystet. Følte ikke jeg fikk nok sug da...

Er det såpass mye reising og pumping ville jeg helt klart spandert på meg den elektriske. Med medela sine (jeg brukte den vanligvis på minimum styrke) så var sugekraften på industriversjonen, mini electric og håndpumpa akkurat lik (men jeg fikser selv ikke håndpumpa, for mye tenking!).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...