stjerne3 Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 Hei! Vi ønsker å bytte ut kombivogna med en litt lettere sportsvogn nå når den lille har blitt 6 mndr. Har såvidt vært i butikken og kikket, og liker veldig godt Quinny Freestyle med 3 hjul. Samtidig virker det som om mange er veldig fornøyd med Teutonia (Mistral?). Jeg ønsker fortrinnsvis en 3-hjulsvogn siden jeg går litt i marka (der det er gode veier). Før fantes det jo en Teutonia Y2K,som hadde to hjul tett framme, men det virker ikke som den finnes lenger? Jeg håper noen kan dele sine erfaringer med meg, og ønsker svar på følgende: 1) Kan man endre kjøreretning på Quinnyen? Det betyr mye for meg at jeg kan trille småtten samtidig som jeg har øyekontakt med han. Like viktig er det at jeg kan skifte kjøreretning etterhvert som han blir eldre. 2) Hvilken vogn har best handlekurv under? 3) Er det noen av vognene som har lomme på ryggen? 4) Har Quinny godt polstrede belter? Hva med Teutonia? Håper noen kan hjelpe meg litt med dette valget:)
Nr-3-i-Magen Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 Jeg kan bare svaret på 1) og det er jepp! Man kan endre kjøreretningen på quinnyen.
vilværeanonym Skrevet 25. august 2006 #4 Skrevet 25. august 2006 kan man endre kjøre retningen på en quinny comfort 3 xl? det har jeg aldri sett
<3 + <3 + <3 Skrevet 25. august 2006 #5 Skrevet 25. august 2006 1) Om det er Quinny Comfort du tenker på, så kan du vende sittedelen! Det kan du derimot ikke på Quinny Freestyle 3XL eller formula (som du kun får kjøpt brukt..) 2) Comfort har ikke så veldig stor kurv under desverre..er en glidelås på den ene siden som du kan åpne når du skal legge litt større ting inn under der, men den rommer ikke så alt for mye nei! Når det gjelder Teutonia kommer det litt ann på hvilken type du vil ha..men ettersom du ønsker en trehjuling har f.eks Spirit s3 en fin modell, men heller ikke der er kurven under så alt for stor (ikke ille altså, vi har den vogna selv, og er veldig fornøyd!). Litt kronglete å komme til når du har sittedelen vendt mot deg kanskje, men bedre når den er vendt forover. Ellers har noen nettbutikker fortsatt Teutonia y2k som du snakker om, enten y2k system (vendbar sittedel), eller y2k/2...begge har doble faste forhjul som sitter tett sammen. På disse to er kurven er del dypere/større, men jeg ville likevel anbefalt en med 360 graders roterende forhjul.. vi har hatt begge, så snakkes av erfaring 3) Både Quinny Comfort, Freestule 3xl og formula har lommer bak på kalesjen, dette har ikke Teutonia (lufteluke/netting). 4) Begge typene har gode seler etter min mening... For oss var det en liten ulempe med Quinny, og det var at beltene som gikk over skuldrene har sammen med hoftebeltene, slik at jenta hele tiden måtte sitte "klistret" inn til ryggen av vogna.... På teutonia kan man klipse av belte som går over skuldrene fra de som går over hofta, slik at hun kan sitte litt mere "fritt" i vogna.. Men dette er jo ikke noe "must" da, bare vår datter som har fått det som en vane å sitte slik! TIl syvende og sist må jeg få si at om det er comfort som er aktuell for deg, så dra å prøvsitte den med barnet først...for oss ble vogna veldig smal i sittedelen, så det var ikke plass til mye annet enn kun henne... Ellers er den jo veldig lekker å se på da! Likevel vil jeg holde en knapp på Teutonia ;o) Lykke til med det vanskelige valget!
stjerne3 Skrevet 25. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 25. august 2006 Tusen takk for langt og informativt svar! Det kommer godt med når avgjørelsens time kommer. Du nevner mange viktige faktorer som jeg ikke engang har tenkt på (men som jeg muligens hadde irritert meg grønn over etterhvert). Det ser nesten ut som om Teutonia s3 er et godt valg for oss. Gleder meg:-)
stjerne3 Skrevet 25. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 25. august 2006 Hva ville du ha anbefalt da, Willemo?
Gjest Skrevet 25. august 2006 #8 Skrevet 25. august 2006 Hei har en quinni med 4 hjul,kjøpt i år. 1. Ja man kan endre kjøreretning. 2.Vet ikke men jeg er fornøyd med min,får plass til to fulle handleposer. 3.Ja en mobil holder/evt til noe annet.Og en større lomme med glidlås ved sidenav. 4. 5 punktsele er det på den jeg har.Man kan fjerne de som går over skuldrene hvis man ønsker det.Og disse er godt polstret.
mammmamia ** Skrevet 25. august 2006 #9 Skrevet 25. august 2006 Jeg ville absolutt gått for Teutonia Spirit S3!! Tror den vogna er midt i blinken for dere :-)
<3 + <3 + <3 Skrevet 25. august 2006 #10 Skrevet 25. august 2006 Tror dere vil bli veldig fornøyd med s3, den har det meste!! VI vil iallefall anbefale den, og vi har prøvd ett tyvetalls vogner... (OTH UJ har vært den med best trille/sittecomfort, men den har måttet vike da den ikke har vendbar sittedel bla). Om dere går for s3 blir det billigst i importere via pingpong..sparer noen tusen der! Men husk at det er 5-8 ukers leveringstid!! Og husk å bestille med håndbrems - veldig genialt
lifa og Eline Skrevet 25. august 2006 #11 Skrevet 25. august 2006 Hei Angående kjørerettningen kan man snusittedelen på vognen som heter Quinny Frestyle 3xl Comfort. Vi har den og det pluss andre ting gjorde at jeg etterhvert ga meg og vi kjøpte vogna. Liker å se snuppa i vognen og derfor var det viktig for meg at sittedelen kan vendes.
Trøbbel i tårnet Skrevet 25. august 2006 #12 Skrevet 25. august 2006 Hei Du har ikke tilfeldigvis OTH`en og vil selge?
<3 + <3 + <3 Skrevet 25. august 2006 #13 Skrevet 25. august 2006 Den siste OTH`n m. tilbehør vi hadde (Pink Romance) ble desverre solgt tidligere i sommer.... Ligger noen ute på finn.no nå da ;o) Lykke til =)
Willemo Skrevet 26. august 2006 #14 Skrevet 26. august 2006 Hei! Jeg ville valgt OTH UJ. Har den selv og er veldig fornøyd. Har hatt veldig mange vogner og denne er den desidert beste. Men mange syns det er minus med sittedelen som ikke kan snus. Snuppa her liker seg absolutt best forovervendt slik at hun kan følge med godt. Men det er nok forskjell på ungene. Noen liker best å se på mamma hele tiden. Lykke til med vognvalg! ( Skulle ønske det var meg...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå