Gå til innhold

Hvor lenge blødde dere etter SA/MA

Anbefalte innlegg

Hei!

Hadde en SA denne uken og lurer på hvor lenge dere blødde?

Har blød i7 dager nå! og håper det stopper snart :o)

Begynte dere å prøve igjen med en gange eller ventet dere en syklus??

Tror vi kommer til å begynne med en gang har ikke tolmodighet til å vente :o)

Fortsetter under...

Jeg blødde i litt over 2 uker, vi begynte å prøve med èn gang. Skal teste i morgen og er så spent at jeg holder på å svime av her!!!!!!!!!!! -Og jeg blir jæ...forbanna om mensen kommer i løpet av dagen.

Lykke til med prøvingen :)

Jeg blødde i ca. 7 dager. Blødningen var veldig kraftig de 3 første dagene, deretter avtok den utover. Spottet litt etterpå. Jeg er også en av dem som prøver igjen rett etter! Har hørt at en har lettere for å bli gravid da, for en har fremdeles graviditetshormoner i kroppen. Jeg har ikm den 6.september og kommer til å bli døds-skuffa om den blir negativ!! Lykke til videre! Måtte det sitte en spire hos deg med en gang og. Unner virkelig alle som mister å bli gravid i 1 pp :-)

Hei alle sammen!

Jeg vil faktisk fraråde dere alle til å prøve ved første pp etter ma/sa. Jeg gjorde dette selv og ble gravid. Mistet på nytt i uke 10. Skriver ikke dette for å være slem eller skremme dere. Heller for å prøve å skåne dere for en eventuell ny abort, det er nemlig helt jævlig.

Fikk en engelsk bok i går om graviditet osv hvor jeg leste at sjansen for å miste på nytt, hvis man blir gravid igjen rett etter en abort, er litt større enn hva den er hvis man venter en måned eller to.

Jeg også kastet meg ut i prøvingen rett etter at jeg sluttet å blø etter ab nummer to. Er nesten litt glad for at jeg ikke ble gravid da.

Prøv å ha litt is i magen, bruk tiden på å forberede kroppen på en ny graviditet ved å feks slutte å drikke kaffe, spise sunnere, gå lange turer, begynne med yoga eller noe..så føler dere at dere prøver på en måte likevel?

jeg blødde i nesten en uke etter MA. og vi tok ingen forhåndsregler etter dette. men holdt på å få noia da det hadde gått en mnd, for jeg ble plutselig redd for at jeg var grawvid igjen så fort. tenkte på at jeg kom til å miste igjen. men mens kom på dagen 1 mnd etter ma. og syklusen er i orden nå for nå har jeg EL denne uka og vi prøver med iver nå :)

virker som det går bra med de fleste som blir gravide fort igjen, men er vel kansje en større rissiko. men også psykosk er det kansje best å vente en mnd?

Annonse

Ca 1 uke blødde jeg- mest spotting på slutten... Sikkert litt avhengig av når i svangerskapet vi hadde SA/MA?

Takk for godt tips, elinelinea! Kroppen har sikkert i alle tilfeller godt av å komme seg litt opp igjen... mye som har rukket å skje på liten tid inni der også, tenker jeg... Lykke til med prøvinga alle sammen :)

Hadde SA i febr, blødde 8 dager, ventet 6 uker med å prøve, ble gravid med en gang, men fikk en MA 1/7etter 10 uker, blødde 7 dager. Nå VIL jeg bli gravid snart, men fikk mensen i dag! KJEMPELEI MEG!!! Snufs!

Lykke til til alle prøvere!

I kveld skal jeg ta meg en øl til tacoen med god samvittighet!

Etter SA i vår, blødde eg i ca 7 dager. Hadde utskrapning etter MA i går, og blør veldig lite i fht forventa...ser ut til at blødninga kan bli kortvarig i fht vanleg mens.

Grunnen til at ein bør ha minst ein vanleg mens før ein prøver igjen, er at livmora sine slimhinner skal få bygge seg skikkelig opp att og bli godt i stand til å halde på eit nytt foster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...