Gå til innhold

Stor forskjell på 4-mnd grøt og 6-mnd grøt?

Anbefalte innlegg

Tenker på konsistens og sånn.

Pia mi er ganske "trang i halsen", og brekker seg/kaster opp hvis det blir litt klumper eller noe.6-mnd middagsglass kom i alle fall opp igjen.

Har tenkt å innføret grøtmåltid nr. 2, og skulle hatt en annen grøt enn risgrøten. Har prøvd Havregrøt m/ris&hvete (4-mnd), men den kom også opp igjen.

Fortsetter under...

Mais grøten til 4mnd er flott. Bare bland grøten så tynn som trengs. Han her er fortastt veldi kresen på konsistens. Bi måtte bruke litt vann i middagsglassene også i starten.

Det finnes så mange forskjellige grøttyper at det nesten blir umulig å sammenligne. Det kommer litt an på hvem so lager grøten også. Jeg gav 6mnd grøt før gutten min selv ble 6mnd. Jeg var ikke så nøye på det. Du kan jo blande grøten tynnere selv om jenta di har problem.

Men det er stor forskjell på middagsglassene. Jeg gav aldri 9mnd middagsglass. Der var det jo store klumper, og gutten min hadde ikke nok tenner. Så for oss var det bedre å lage middag selv.

Har maisgrøt, ser ikke ut til å være noen favoritt, men spiser vel litt sånn motvillig. Så jeg kan kanskje bruke den litt.

Hun spiser litt grønnsakspurre til middag, men jeg blander i en te-skje med vann. Kan kanskje gjøre det med vanlig middag også ja. Er rart, for brødsmuler går ned på høykant.

Takk :-D

Jeg har prøvd magne forskjellige grøter og har funnet vår favoritt (klumpefri!) og den kjøper jeg på helsekost og er fra Demeter eller lign. Hirsegrøt. Prøvde risgrøt først og hun likte den og.

Du må lage den selv, (dvs koke opp i kjele blandet med litt vann og litt mm eller mme om ønskelig) men derimot lager jeg alltid en god del, posjonerer i små plastboller, heller litt kaldt vann over og setter i kjøleskap. Da er det bare å helle av vann og varme litt i mikroen. Og jeg har smakt selv og må si denne er den beste hittil. Senere tenker jeg gå videre til havregrøt fra samme merke.

Annonse

HIPP sin grøt med hvete og vanilje er helt klumpfri og kan bli ganske tynn og gutten min syns den smakte kjempegodt. Står fra 6 mnd, men tror ikke det er såkrise hvis kid'en din er litt yngre. Den grøten syns til og med jeg var god ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...