Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 Gutten min kom hjem med lus her om dagen, og igår fant jeg jaggu en i håret mitt. Forbanna kryp!!!!! Er det noen som har erfaring i forhold til graviditet? De sa på apoteket at jeg ikke kunne bruke den vanlige kuren, så jeg kjøpte en pakke NIX - men på nettet står det at den så og si aldri virker..... Hva kan jeg bruke da?
LillaGumman 07.02.07. Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 Ring til legen din og be om råd!! Du kan jo bruke de vanlige produktene på gutten din. De sier dessuten at "mekanisk fjerning" dvs kamming og atter kamming er den beste, selvom du selvsagt bør ta knerten på dem kjemisk også. Lykke til! (Hvorfor klør man alltid når man leser om lus...???)
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #3 Skrevet 25. august 2006 hårfarging, tar vist livet av selve lusa, så om du farger håret 2 ganger på 1 uke vil jeg tippe du får tatt de eggene som klekkes
Nicki_81 Skrevet 25. august 2006 #4 Skrevet 25. august 2006 Om du leser på prioderm i felleskatalogen så står det faktisk at gravide kan bruke shampo om strengt nødvendig. For må man så må man. Jobber selv på apotek oh har aldri nektet noen å få lusemidler, men har jeg sett at det er mage har jeg selvsagt anbefalt shampo og lusekam fremfor linimentet.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #5 Skrevet 25. august 2006 hei... dattern min fikk lus av bestevennen sin for et par uker siden... det smittet selvfølgelig et par stk over i håret mitt... blæh... jeg brukte nix shampooen og fikk det bort med engang.. så den virker den...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå