Gå til innhold

HJELP! Amming mens man er gravid?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg sitter her og under meg litt. Minsten min er 2 uker fra sin første bursdag. Jeg ammer henne forstatt. Jeg hadde mensen for 2 mnd siden. Jeg hadde ikke sex de første 4 ukene. Mannen og jeg har bruk "hopp av i svingen" prevansjons metoden. (jeg vet jo at den ikke er helt sikker og det vet han og) Nå har jeg vært litt kvalm, opplåst, humørsvinginger og sånt noe. Melken min har det blitt litt mindre av, men jeg har prøvd og trappe ned med ammingen, så det er vel derfor.

Uansett, poenget mitt er. Er det noen som har blitt gravid mens de har amment?

Noen som vil gjette om jeg er gravid med nr 3?

Noenn som kjenner seg igjen?

Er litt redd for at nicket mitt blir gjenkjent så håper dere tilgir at jeg er annoym denne gangen.

Hilsen fra spent... kanskje gravid igjen?

Fortsetter under...

Gratulerer :-)

Jepp, amming har ingenting å si for reproduksjonsevnen, men som det sies her er det mindre sannsynlighet for å bli gravid de første 6 månedene etter fødsel hvis man fullammer (dvs ammer jevnt hele døgnet).

Og når til og med mensen er tilbake er det et sikkert tegn på at kroppen er tilbake i 'normal' modus.

Høres ut som vi har litt lik situasjon. Jeg var kjempekvalm og svimmel på min førstefødtes ettårsdag og måtte etterhvert innse at symptomene var ganske velkjente fra første svangerskap. Da hadde jeg fått tilbake mensen et par måneder tidligere... Jeg fortsatte å amme noen uker, men det ble mindre og mindre melk å by på.

Var forresten til jordmor i forrige uke og hun fortalte at man godt kan ha eggløsning flere ganger i måneden uten å vite om det selv. Så da blir prevansjonen 'sikre perioder' rimelig ubrukelig...

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...