Gjest Skrevet 24. august 2006 #1 Del Skrevet 24. august 2006 Vært en lang og tøff dag i dag, sliten og trøtt, så finner veien til sengen nå. Håper jeg får meg en god natts søvn, slik at jeg kan våkne uthvilt i morgen. Kan ikke gjøre annet enn å håpe i det lengste at det går bra tross gyn sitt ikke fult så håpefulle ord.. Vil bare takke dere alle sammen som har støttet meg så utrolig godt her i kveld, dere er fantastiske! Hva skulle jeg gjort uten dere? Dere er med på å tenne et ørlite håp om at dette går bra. Skulle gjerne kjent en synsk person nå!! Jaja, får bare vente å se. Sov godt alle sammen jenter. Har heldigvis fri i morgen, så da skal jeg bare pleie meg selv, så håper jeg på at neste ul viser en normal plommesekk og et hjerte som banker for mamma'n sin... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nei! Ikke en til! Skrevet 25. august 2006 #2 Del Skrevet 25. august 2006 Kjære deg. Forsøk å ta livet med ro i dag og gjøre ting som er fine for deg. Det hjelper ingenting å engste seg eller tro det verste. Kanskje du kan gå deg en fin tur i dag, med musikk på ørene? Prøve å ta inn inntrykk utenfra, puste ut og kjenne at livet går videre uansett? Fint at du skal være hjemme i dag. Nå skal jeg gå på jobben straks, men jeg sender deg mange gode tanker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. august 2006 #3 Del Skrevet 25. august 2006 Tusen takk, du er jo bare så utrolig søt og snill:) Blir helt rørt her jeg... Fikk ikke sove lenger, så nå sitter jeg i sofaen og ser utover havet. Skal prøve å tenke så positivt som bare mulig. Antagelig er det bare noe jeg innbiller meg, men syns alle symptomene bare forsvant i løpet av natten. Sikkert fordi jeg er så opphengt i at dette minner meg om MA'n i feb. Lover at jeg skal prøve å engste meg noe mer før jeg har vært til ny time hos gyn. Skal ringe legen min å høre om hun kan gi meg noe mer forklaring, for det er TANKENE og GRUBLINGEN som går meg på nervene! Du får ha en super dag i dag på jobben. Håper alt står bra til med deg, og tusen takk nok en gang for den omtanken du viser meg:) *STOR KLEM* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #4 Del Skrevet 25. august 2006 Har ikke vært innom på noen dager, så må nesten spørre; Hva har skjedd? Ettersom jeg selv er født januar 78, er det lett for meg å huske historien din. Har krysset fingrer og tær sammen med deg de siste ukene. Da du ble gravid, ble jeg så glad. Selv om jeg ikke har snakket med deg før her inne, føler man jo at enkelte nick blir man godt kjent med. Iallefall når de er så aktive som du er:) Uansett hva som har skjedd ønsker jeg deg lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. august 2006 #5 Del Skrevet 25. august 2006 Hei.. Jeg var på UL i går, og gyn likte ikke helt fasongen til plommesekken. Den var noe avlang, noe som kan hentyde på at det er noe galt med fosteret. Fant ikke noe liv, så må tilbak om en uke, da får jeg svar på om jeg har nok en MA.. I og med at det fremdeles er tidlig (ca 6 uker) ville han ikke si noe sikkert, men som sagt var han ikke så positiv til den noe avlange fasonget på plommesekken. Nå sitter jeg her med tusenvis av tanker og spørsmål, og tårene er aldri langt unna. Skulle hatt termin i morgen, så nå er det ekstra føft. puppene er ikke ømme i dag, og det setter jo også tankene i sving, vært noe småkvalm, men tror det er nervene. Kan ikke gjøre annet en å vente og se, men har ingen god følelse... Takk for et fint svar anonym, godt å vite at dere bryr dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #6 Del Skrevet 25. august 2006 Ang. symptomene vil jeg bare si at jeg mistet både kvalme og ømme bryster i uke 6. Jeg søkte hjelp her inne, og uten å nevne hvor langt jeg var på vei, var det mange som svarte at også de hadde mistet symptomer i uke 6. Den avlange plommesekken hadde en venninne av meg også. Men det var ikke noe galt med det. Legen sa bare at denne plommesekken var unormal avlang. Hun trodde da at det betydde tvillinger, men fikk bare en. En stor og fin gutt. Hun var også plaget med blødninger, men det gikk bra. Rart de ikke tok hcg-prøve av deg. Tenk positivt! Dette går bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninna Skrevet 25. august 2006 #7 Del Skrevet 25. august 2006 Hei! Har selv opplevd MA og vet hvordan det føles. Men den usikkerheten du føler nå kan jeg ikke forestille meg. Jeg ville bare si at jeg skal krysse fingrene for dere og håper at alt går bra. Hold oss oppdatert Goklem fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. august 2006 #8 Del Skrevet 25. august 2006 Åååååååå nå renner tårene her!!!!!!!!!!!! Det var akkurat dette jeg trengte å høre nå!! Du har gitt meg et nytt håp:) Vet du om de så embryoet da de oppdaget den plommesekken som var avlang hos din venninne? Jeg var på UL for en uke siden og da så de et fosteranlegg og fin plommesekk(ikke hjerte da det var for tidlig). I går så de denne avlange plommesekken, og ikke noe embryo( sa det i så fall ikke) eller hjerte...men han sa jeg skulle komme om en uke for å se på nytt. KAn det være ok selv om embryoet ikke var synlig denne gangen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #9 Del Skrevet 25. august 2006 Også "Eva-aprilbaby i tr.heim" som er her inne fikk beskjed om å ha mistet ved tidlig ul, men hun er nå 2mnd på vei. Hvorfor ikke måle hcg? Da har du iallefall svar før neste uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. august 2006 #10 Del Skrevet 25. august 2006 Har helsesøster på tråden nå. hun hører med legen.. håper jeg kan få målt hcg uansett. Hmmm fikk nå til svar at jeg skulle snakke med gyn om det i og med at jeg ikke har målt det før, og da ikke har noe å gå ut i fra.. rart.Da får jeg vel bar vente å se. Men jeg kommer til å kreve det uansett til uka særlig om de sier at det ikke er liv der, gjør ingen ting før jeg er 100% sikker! Uff, ikke lett dette her. Men takk jenter:) Får bare klamre meg til at den kvalmen jeg har hatt i dag er et positivt tegn!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Circe Skrevet 25. august 2006 #11 Del Skrevet 25. august 2006 Ja, i ditt tilfelle så er nok kvalmen positivt.. Og hold fast ved alle de positive tegnene.. Men syns det er merkelig at du må gå å vente så lenge hele tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. august 2006 #12 Del Skrevet 25. august 2006 jeg vet.. gjør et bare enda verre, men hva kan jeg gjøre da? Pøse på med positive tanker så godt jeg kan. Hadde litt murringer i maven i sted og ble livredd, men har ikke blødd noe. Nå kjente jeg akkurat et ørlite stikk under navel også.. uff håper det er et tegn! og ikke en beskjed om at noe er galt. Var hos min venninne i sted, har en baby på 6 uker, tårene trillet da jeg fikk henne på fanget, jeg SKAL ha en jeg også! Hun mente jeg bare måtte stå på mitt uansett hva de sa på neste ul, det er flere som ikke har sett hverken foster eller hjertelyd før lenge ettet uke 8. Ei hun kjente fikk samme beskje som meg, hun begynte å blø, og på ul sa de at fosteret var dødt, at hun aborterte. dro på ny UL 2uker senere og der fant de et foster og tom sekk, trodde hun hadde mistet en tvilling. uka etter fikk hun nok et sjokk, det var 2 levende der! Viste seg at det hadde vært tre, men den tomme sekken skjulte den tredje! Og ved første ul hadde de gjemt seg og dekket hverandre. Så alt er mulig, men det gjelder å være realistisk.. har mine tvil, men klamrer meg til håpet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Circe Skrevet 25. august 2006 #13 Del Skrevet 25. august 2006 Klart man må være realistisk, men det er viktig å ha ett lite håp der også... Er virkelig spent på hvordan det går for deg. Jeg skal på UL selv på tirsdag. Var jo der forrige tirsdag også pga disse blødningene. Nå har jeg heldigvis ikke blødd på litt over ett døgn.Så vet at det er vanskelig bare å gå og vente. Men jeg har fått sjekket HCG også. Ikke hørt noe, så regner med at utviklingen er som den skal. Og i dag er jeg superkvalm. Det stikket kan jo faktisk være livmoren som strekker seg. Har hatt litt av det. Vi får bare vente i spenning begge to.. Men det går helt sikkert bra for oss begge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. august 2006 #14 Del Skrevet 25. august 2006 Det håper jeg også, har fulgt deg den siste tiden og håper virkelig det går bra for deg! Skulle gjerne ha fått sjekket HCG, men får bare vente. Skal i alle fall forlange det når jeg er på UL onsdag! Nå håper jeg bare de ømme puppene fra forige dagen skal komme tilbake. I mellomtiden får jeg satse på at kvalmen er et positivt teg:) Lykke til på tirsdag da! Si i fra hvordan det gikk! Skulle helst ha vært på UL på sykehuset, men får satse på at gyn vet hva han gjør. Vet at han har veldig ofte feil når det gjelder kjønn, at han er litt unøyaktig er, så krysser fingrene for at han tar feil hos meg ang dette her. Vi SKAL klare det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninnie Skrevet 25. august 2006 #15 Del Skrevet 25. august 2006 Hei! Er i omtrent samme situasjon som deg nå.. Har vært på UL og fått beskjed om at de kun kan se plommesekk og fostersekk, men ingen foster... Tankene river inne i meg nå.. De gjør de sikkert med deg og..Kunne du tenkt å snakket på msn eller noe? Vennlig hilsen fra meg, jente 22:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. august 2006 #16 Del Skrevet 25. august 2006 Leste akkurat innlegget ditt, og skjønner deg kjempe godt! Jeg fikk da beskjed om at plommesekken hadde en litt avlang fasong, noe som kunne tyde på det var noe galt.Men gyn ville ikke si noe sikkert siden det var såpass tidlig ennå ( er alt fra 5++til 7). Var der for en uke siden, og da så alt fint ut, så sitter her og er kjempe frustrert! Så at du har tusen tanker forstår jeg godt!! Holder på med husvask nå for å tenke på noe annet, men om du legger msn adr din her, legger jeg deg til min liste:) Har en veldig avslørende adresse, så vil ikke ut med den her...Så kan vi snakkes når jeg har blitt ferdig med skrubbingen! Nå står alt på hode fordi jeg hele tiden må innom her for å se om det er kommet mer info/ liknende opplevelser.. Blir jo sprø av å bare vente og ikke vite! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. august 2006 #17 Del Skrevet 25. august 2006 Har disse mensmurringene i dag jeg også.. samt et par bitte små stikk..kjent det før også, men vært noen dager uten nå, så håper det er et positivt tegn for oss begge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninnie Skrevet 25. august 2006 #18 Del Skrevet 25. august 2006 Hei! Tror vi har det ganske mye likt... Føler seg alene, og skal liksom prøve å takle alt så bra... Dagene frem til neste UL er laaaaange, å frykten for beskjed om å abortere er stor. Har søkt på nettet ang fostersekk/plommesekk og "manglende embryo", men er svært lite info å få frem.. Har snakket me en tidligere jordmor, og hun mener konsekvent at jeg bør slappe av og er sikker på at ved neste UL er embryoet fremme og alt fungerer normalt. Vanskeli å tro etter å ha vært med andre leger osv...men må liksom klare å holde ut til onsdagen.. Fornufti du og vasker huset, skulle jeg å ha gjort:) Har forresten litt avslørende msn jeg og, men går det an å chatte privat på chatten her? Ønsker deg en roli ettermiddag, og sender deg mange varme tanker:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. august 2006 #19 Del Skrevet 25. august 2006 Det aner jeg ikke, ldri vært på chatten her før. Tror vel ikke det. Har søkt jeg også men ikke funnet noe særlig. En anonym her ga meg en god forklaring lenger oppe (eller i mitt andre innlegg lenger ned på siden) på hva det kan bety. Hun sa ikke noe om det med unormal fasong på plommesekken vel? Kjenner ingen jeg kan spørre om akkurat dette! Hadde vært så godt å fått høre fra en fagkyndig at selv om en plommesekk er avlang så kan det gå fint for det/ eller som det også er o meg, at fosteret syns den ene uken, men ikke den andre.Anonym beroliget meg noe da hun skrev om ei venninne som oplevde det samme, men som fikk et friskt barn, så alle aborterer jo ikke. Ikke lett å sitte alene å tenke nei. er vanskelig å tenke positivt. Gruer meg jeg også til ul onsdag, livredd han skal si at det ikke er noe håp. Vi får prøve å ta alle ting som dukker opp som gode tegn. så var edt den vaskingen da.... nå er dett badet! Vi får "snakke sammen" her inne, selv om det ikke er privat, dukker det stadig pp noen søte jenter som støtter og kommer med positive innslag og erfaringer, og DET er jeg super glad for!!! når skal du på neste ul da? Hvordan så fostersekk og plommesekken din ut? Har jo hørt om de som ikke finner fosteret på noen ganger, for så å dukke opp og alt er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Circe Skrevet 25. august 2006 #20 Del Skrevet 25. august 2006 Ja, vi klarer dette vettu... Både gleder og gruer meg til UL på tirsdag jeg da. Begynner sikkert å grine uansett om alt er bra eller ei. Er superkvalm nå. Bør egentlig begynne med middag til meg og sønnen min, men har jo ikke ork, Har plassert han foran tv`n med Disney Channel... Takk gud for den kanalen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. august 2006 #21 Del Skrevet 25. august 2006 Hehehe, ja tv kan være en super barnevakt noen ganger:) Kvalm jeg også, og hatt noen bittesmå stikkinger til, så krysser alt jeg har for oss begge!! Gruer meg til UL jeg da i og med at gyn ikke var så altfo optimistisk i går, men etter å ha lest litt innspill fra jenter her inne, har håpet steget et mikroskopisk hakk. Holder som sagt på med husvask for å få tankene over på andre ting, men funker ikke så veldig godt;) Surrer i bakhodet konstant. Du får ha lykke til med middagslagingen. Kanskje du bare skulle gjøre det enkelt å slenge en pizza i ovnen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Circe Skrevet 25. august 2006 #22 Del Skrevet 25. august 2006 Det blir kjøttdeig og pasta.. Kan sitte og steke, og pastaen ordner seg selv.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkVissVass Skrevet 25. august 2006 #23 Del Skrevet 25. august 2006 Kjære du. Du kan ikke gå rundt slik å ha det sånn stakkars deg. Du må bare kreve en HcG prøve, vær hardnakka! Det her er jo hjerterått, skjønner deg kjempegodt at du er fortvilt og redd for spiren din. Hvis det er noe trøst har jeg stått litt i din situasjon, jeg har fått ukentlige ultralyder fra uke 4 til nå, pga my blødninger og smerter. Beskjedene jeg fikk var av varierende grad, alt fra kanskje det går bra til "her er det tomt du har mistet" Dumme sykehsuet som ikke skjønner hvor redde vi er for det lille livet inni oss!!! Plutselig sist mandag: Et bankende hjerte! Begynte å gråte jeg... det KAN gå bra ser du, men ikke gi deg på slett behandling, du skal ikke sitte hjemme å ikke vite om du er gravid eller ikke, det er ingen forunt. Jeg har sannsynligvis "bare" mistet en tvilling, det gjorde jeg i siste svangerskap og derfor jeg fikk ul nå. Du må la meg få høre hvordan det går med deg, jeg skal ut en tur nå men kommer å "sjekker" deg etterpå Stor god-klem med alle beste tanker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. august 2006 #24 Del Skrevet 25. august 2006 Hei:) Takk for godord, det hjelper mye i en slik situasjon. Jeg har ikke blød noe, så kanskje derfor de ikke tar hcg prøver? Det eneste jeg vet er at sist uke så alt fint ut (så ikke hjerte da, mente det var for tidlig) I går fikk jeg beskjed om at plommesekken hadde en fasong han ikke likte, noe som kunne indikere på at noe var galt, så derfor skal jeg tilbake igjen om en uke. Helt grusom å ikke vite noen ting! Nå sa han heller ikke noe om embryoet, så regner med at han ikke så det.. Har den samme gynekologen hver gang (er ikke på sykehuset), men det jeg er livredd for, er at de nestegang skal si det samme, at de ikke ser noe, og skal til utskrapning. Har hørt så mange historier om at de har tatt feil, så vil ikke gjøre noe som helst før det er 100% skkert at det ikke er et levende embryo der! Tenk om de tar feil, da er det jo for sent etterpå! Hadde du også en litt avlang plommesekk? Han mente at det kunne bety skade eller dødt foster..men usikker var han da det er litt tidlig. Gyn mente jeg var 5uker sist, så da var jeg vel 6 uker i går sånn ca. Burde de kke sett et hjerte da da? Hvor kan jeg kreve hcg takning, legen min var i tvil siden hun ikke hadde noe å gå ut i fra. Kan det være andre UL steder jeg kan gå til, for å få andres mening? Er så glad det gikk bra for deg!! Håper jeg er like heldig. Vært kvalm i hele dag, og mensmurringene er tilbake sånn innimellom. Kjent et par stikk også i dag. Uff.. ble langt dette her, men trenger all den info jeg kan få tak i!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. august 2006 #25 Del Skrevet 25. august 2006 Siden jeg ikke har hatt noen blødninger i det hele tatt, er jeg livredd hver gang jeg går på do. Hadde en MA i fabruar, og da var det jo heller ikke noe blødninger, er vel derfor jeg er ekstra nervøs nå, lever spiren, er det friskt, eller har dette også sluknet hen for meg.. mye tanker som svirrer rundt.. Dere jenter her inne har vært helt supre det siste døgnet! Håper dere har rett, at dette går bra:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå