Gå til innhold

Synger dere til babyen i magen?

Anbefalte innlegg

og hva synger dere evt? :) Vi har kjøpt en spilledåse som jeg bruker å spille til magen når jeg legger meg. Men kanskje jeg burde synge også? Det står jo så mye om det i disse bøkene... men jeg kommer liksom ikke på noen fine barnesanger som jeg vil synge..?

Noen andre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6058288-synger-dere-til-babyen-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er nettopp begynt å synge Når trollmor har lagt sine 11 små troll, til gutten vår=) Det er den god natt sangen jeg husker fra jeg var liten så ville synge den til knøtten vår også=)

Ellers så tenkte jeg at jeg skulle lage en cd med de sangene jeg og mannen min liker best, slik at kanskje gutten vår vil roe seg til den når han blir født.

Knøttet hører nok din egen stemme ganske så mye bedre enn spilledåsa fra utsiden :) Syng masse! Jeg valgte en spesifikk sang som jeg sang flere ganger om dagen (i tillegg til mange andre sanger selvsagt), og fremdeles idag blir 2-åringen min rolig når jeg synger den sangen. Det er forøvrig "Summertime" fra musikalen Porgy and Bess. Den er nydelig :) En av favoritt-natta-sangene hennes fremdeles :)

Maatte bare si at min datters favoritt er 'So ro lille man, naa er dagen over". den er saa fin og rolig. Men jeg sang ikke naar jeg var gravid. det kom forst etterpaa. Man husker en, og saa en til og saa en til..... Naa har jeg det repertoaret !!!

Annonse

Jeg må innrømme a jeg ikke har begynt å synge for babyen i magen, men hører veldig mye på klassisk musikk, når jeg slapper av, ellers så spilles det mye musikk her i gården. Men jeg må vel se og begynne å synge for den lille i magen :)

Hehehe... ser det for meg :) Min to-åring elsker heldigvis den sangen, og akkurat nå er det en av favorittene til kvelds-synginga. Vi har et fast reportoar (som innimellom utvides litt) som vi velger fra. Jeg spør henne hva hun vil jeg skal synge, og for tida er det altså trollmor som kommer høyt opp på lista. Og bæ bæ lille lam av alle ting...

Her er de vi bruker å synge (sånn i fall noen har lyst på tips):

- Trollmor

- Bæ bæ lille lam

- So ro lillemann (eller lillegull som vi synger)

- Kvelden lister seg på tå

- Summertime (fra Porgy and Bess)

- Stabbursmusvisa (fra Hakkebakkeskogen)

- Grisesangen (med krøllet hale og nesevis osv)

Jeg anbefaler sterkt bokserien som blant andre bokklubbens barn selger: "Den store godnattboka", "Den store rim-og-regle-boka", "Barnas store sangbok" osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...