Sunniva- og Majamamma Skrevet 24. august 2006 #1 Skrevet 24. august 2006 Det virker som at de som har født to ganger (el. mer) sier ENTEN at første fødsel var tøff, og neste var enkel ELLER motsatt. Aha, tenker jo jeg da - siden jeg hadde et helv.... sist, MÅ det jo bli reneste kattefødslen nå, eller...? Er det større sjans for at det går bedre denne gangen, tro?
¤SolaMi¤&lillesøs Skrevet 24. august 2006 #2 Skrevet 24. august 2006 Håper akkurat det samme som deg! hihi....never ever om jeg vil gjennom noe slikt som sist. Men jordmor sier også nå at siden jeg har fått en gang før så kommer det til å gå lettere denne gangen:O) Time will show;O) Lykke til!)
MAAAAAAAAMA, igjen. Skrevet 24. august 2006 #3 Skrevet 24. august 2006 I mitt tilfelle var fødsel 2 ett helvete og fødsel en en drøm. Hmm, er spent på nå når det er tredjemann.
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 24. august 2006 #4 Skrevet 24. august 2006 Jeg ville ikke stolt helt på den dessverre...Første fødsel gikk ganske greit for meg, men barnet fikk en veldig tøff start-traumatisk! Andre fødsel ble det tøft for begge to-hastesnitt pga at han var stjernekikker og lå skjevt i tillegg...Nå skal jeg til undersøkelse 4/10 for å finne ut om jeg skal føde eller ta keisersnitt... Men generelt er det nok enklere med nr to. Det skal være sagt at hadde nr to ligget rett hadde det blitt en DRØMMEFØDSEL! Alt gikk på skinner til det stoppet helt....
Sunniva- og Majamamma Skrevet 24. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2006 Huff, føler med deg - min første fødsel var også stjernekikker. Men ble ikke KS, kom ut til slutt. Derfor håper jeg at nr. 2 blir enklere, kan da ikke tror at det samme skal skje igjen????
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #6 Skrevet 25. august 2006 Hva betyr det at babyen er stjernekikker?
Sunniva- og Majamamma Skrevet 25. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 25. august 2006 Babyen kommer ut med nesa opp og ikke ned, som er det vanligste. Dette kompliserer utfarten, for morens anatomi der nede "passer" ikke når den ligger slik. Når den har nesa ned, kan den bøye nakken godt bakover på vei ut - det kan den ikke når den ligger og ser på stjernene. Hodeomkretsen blir på en måte mye større, om du skjønner. Mange får keisersnitt av denne grunn, men mange føder vanlig fordi man ikke ser dette i tide. Det går jo som regel bra, men babyen sitter ofte fast og man revner ofte en del.... Håper ikke jeg får to sånne stjernekikkere.
Gjest Skrevet 25. august 2006 #8 Skrevet 25. august 2006 har fått vite nå 4 år etter at det er sannsynlig at sønnen min var "stjernekikker" jeg måtte ta han med tang og håper jeg slipper det denne gangen for det var vondt uten smertelindring gitt!!!!!! skal sjekke på forhånd denne gangen om det er noe slikt på gang.... denne gangen skal det gå lettere altså!!
Sunniva- og Majamamma Skrevet 25. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 25. august 2006 Jordmor som tok ordinær UL på meg sa at to stjernekikkere er svært lite sannsynlig, siden det er sjeldent i utgangspunktet. Får trøste oss med det. Flere som har synspunkter/erfaringer om dette?
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 25. august 2006 #10 Skrevet 25. august 2006 Hei igjen! Jo det er vel liten sjanse for to stjernekikkere på rad egentlig...Og det er jo rimelig greit å sjekke også..Vi får satse på at det er vår tur til å "flyte" gjennom fødselen nå :-)...hvis det ikke blir keisersnitt her, da..bare 4 dager mellom terminene våre foresten, har 31 okt:-)
Sunniva- og Majamamma Skrevet 25. august 2006 Forfatter #11 Skrevet 25. august 2006 Du har jo i hvert fall fortjent en drømmefødsel, som har opplevd to ganger at ting ikke går etter planen! Spennende å se hvem som føder først :-) Vet du forresten hva du får?
Sunniva- og Majamamma Skrevet 25. august 2006 Forfatter #12 Skrevet 25. august 2006 Eh, dumme meg... tenkte ikke på at du har født to ganger men heter 3 gutter i nicket -regner med at den tredje gutten er den i magen din!!!
Gjest Skrevet 25. august 2006 #13 Skrevet 25. august 2006 Hadde en j..... første fødsel og en herlig 2 fødsel.en pyton 3 fødsel og planlagt ks nå :0) Tenker som så at ks kan ikke være verre en første fødselen.Uansett hva som skjer !. tipper du får en lett 2 fødsel jeg.Men kan ikke garantere det desverre :0(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå