Gå til innhold

hadde blitt glad hvis noen kunne svart meg på dette:)

Anbefalte innlegg

når er det man får hjernehinnebetennelse vaksinen egentlig? må den bestilles? hørte noe snakk om tre vaksiner koster 1800 kr. snuppa mi er 4 mnd og fikk 2 vaksiner på 3 mnd kontrollen, , så skal hun få vaksine på 5 mnd kontrollen. er det den hun får da?

Skjønner ikke så mye av det her jeg.

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er litt grønn jeg også, men tror jeg vet!

Alle babyer som er født etter januar 2006 får HIB vaksinen gratis (tror det er det den heter). Hvis jeg har forstått rett, blir den gitt sammen med 3 mnd, 5 mnd og x mnd vaksinen (husker ikke hvor mange måneder de er når de får den tredje vaksinen). Det er derfor de får to vaksiner hver gang nå.

Annonse

Alle barn født fra og med 2006 får denne vaksinen gratis. Er barnet ditt født før dette, må dere betale selv. Snakket med helsesøster ang dette, lurte på å vaksinere eldstefrøkna vår på snart 4 år, men hun sa det ikke hadde noe for seg. Vaksinen som blir gitt, er bare mot den "ufarlige" hjernehinnebetennelsen, den som er farligst, er det dessverre ingen vaksine mot ennå. Yngstefrøkna mi, på litt over halvåret fikk første dose av denne vaksinen på 5 mnds kontrollen, og skal ha ny nå på syv mnds. kontroll. Vet ikke om det er flere vaksiner etter dette, utenom de vanlige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...