Gå til innhold

Er det noen her inne som har tatt proverakur og blitt gravid??

Anbefalte innlegg

Hørte om ei som ble gravid på proverakur, og lurer på om det er flere som har blitt det???

Jeg går selv på provera nå.. og lurer på om det er bare bivirkningene jeg har fått eller om det er en liten tass i magen min nå.. Mannen min sier at jeg er klin lik meg selv som gravid med jenta vår.. teste.. tja...

Venter jo på ivf jeg da.. og har tette eggledere.. vil liksom ikke ha enda en nedtur...

Vet jo ikke når jeg skal ha mensen heller..hmm.. får teste om tanta ikke viser seg snart..

Fortsetter under...

Hvis det er provera du går på tror jeg det er ganske ulogisk at du blir gravid pga dette. Det er jo et medikament som skal sette i gang mensen. Og det skal være helt utelukket at man er gravid når man starter på det.

Det kan jo være at denne du har hørt om har blitt gravid etter mensen som kom pga provera....

Hvor langt er du kommet i forhold til ivf behandling?

Provera brukes også ved blødningsforstyrrelser p.g.a. for lav progesteronproduksjon..... Jeg bruker de pga det.. Har defekt lutealfase, dvs et altfor lavt progesteronnivå til at en normal syklus kan opprettholdes...

Jeg blødde i ett i over en mnd og etter 12 dager på provera stoppet blødningene....

Ivf ja.. Jeg venter og venter og venter.. Lang kø foran oss ja.

Er vi heldige ,så kanskje vi er igang etter jul...

Hvilket sykehus er dere søkt til?

Jeg synes liksom alt har gått så fort for oss...

Vi hører til på riksen.

De fikk vår søknad i begynnelsen i mai. Vi var inne til første samtale og undersøkelse i forrige uke. Da ble det bestemt at jeg må til lap som jeg fikk time til allered 12. sep. Deretter blir det 2-3 mnd før vi skal starte med enten IVF eller ICSI. Det vil jo forsåvidt si 7 mnd fra de fikk søknaden til første forsøk. Men jeg hadde innstilt meg på at det skulle være rundt 9 mnd fra denne første samtalen så derfor synes jeg nå det hele går veldig fort.

Jeg har alltid syntes at det er lenge mellom august og desember men nå er det liksom ingen tid i det hele tatt.

Men så er jeg vel litt skrullete da.... :P

Men hvis det er 6-8 mnd ventetid fra nå til dere kommer i gang med første forsøk forstår jeg kjempe godt at det føles som en evighet.

Håper for din del at disse mnd bare fyker av gårde :)

Klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...