Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 24. august 2006 #1 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg trenger litt hjelp nå... Har ammet lillegutt i over 7 mnd. nå. De første 5 mnd. var han suuper glad i pupp. Kunne henge i puppen til stadighet om han fikk lov. Så begynte vi med fast føde da han var 5 1/2 mnd. Og puppen ble gradvis mindre interesant. Fra han var 6 1/2 mnd. til nå har han ikke vært særlig glad i å amme, og blir irritert siden det tar så lang tid før det kommer noe. Dette har ført til at jeg har fått lite melk. Så har jeg nettopp hatt to dager der jeg ikke kunne amme, fordi jeg har gått på tabletter i sammenheng med en undersøkelse jeg var på på sykehuset. Har derfor pumpet meg, og gitt han mm på flaske (som jeg har pumpet og fryst ned tidligere). Men dette har gjort at jeg har fått ekstremt lite melk igjen:( Så nå er det nesten ingenting der lenger. Prøver å få opp produksjonen ved å legge han ofte til brystet, bruke nesespray slik at melka kommer fortere, amme te, pumpe osv. Men det ser ikke ut til at det er noe forskjell (enda ivertfall). Lurer så fælt på hva jeg skal gjøre? Vet jo ikke om han får i seg nok melk iløpet av en dag. Men han får to store grøtmåltider og ett middagsmåltid + frukt, i tillegg til pupp. Vet heller ikke hvor lenge jeg skal holde på å prøve å få opp produksjonen. Hadde liksom planlagt å amme han til han var 1 år, og trodde ikke det skulle bli noe problem (siden han var så ekstremt glad i pupp de første 5 mnd.) Kanskje jeg bør gi han ett mme måltid på dagen, og mm til morgen og kvelds? Er som dere skjønner litt "små"forvirret nå.. Håper noen av dere har litt erfaring med dette. Og/eller kan komme med tips til å få opp produksjonen el. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6057091-er-litt-sm%C3%A5forvirra-n%C3%A5-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 25. august 2006 #2 Del Skrevet 25. august 2006 Ammer han på natten da? Tar han brystet i søvne? Er barnet sugevillig er det vanligvis ikke noe problem å få opp igjen produksjonen, og det er jo problemet her... Å redusere antall amminger per døgn reduserer produksjonen din ytterligere. Du får kjenne på magefølelsen. Du gjorde en kjempeinnsats i de superviktige første månedene. Er det verdt strevet for å få god produksjon igjen? Husk at det er mme i grøt, så den væsken teller med i ligningen. Klarer du tre måltider per dag er det ok. Mindre er også ok. Antistoffene blir faktisk kjempekonsentrerte når man har mindre melk. Og mange barn tar mme-flaske skuffende lett når ammingen opphører. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6057091-er-litt-sm%C3%A5forvirra-n%C3%A5-langt/#findComment-6061010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 25. august 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 25. august 2006 Jeg har nettopp sluttet å amme om natta. Tidligere har han fått pupp 1 gang om natta (i 4-tiden), men da har han ikke drukket mye, var vell mest for kosen sin skyld tror jeg. Og han har vært våken gjennom hele amminga. Tenker mye for tiden om det er verdt det...blir aldri helt klok på det selv. I det ene øyeblikket tenker jeg at jeg skal gi han 1 mme måltid om dagen. Men i det neste tenker jeg at jeg skal prøve å få opp produksjonen. Kjøpte mme i dag, og skulle gi han litt etter at han hadde fått pupp, men han ville ikke ha... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6057091-er-litt-sm%C3%A5forvirra-n%C3%A5-langt/#findComment-6067971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå