Gå til innhold

Når begynte dere med faste leggerutiner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

det kom av seg selv rundt 2 mnd gammel..legger seg for kvelden rundt 19 00 - 20 00..på dag tid legger jeg henne når hun virker trøtt...noen ganger kan hun sove i en til to timer...mens andre ganger bare en halv time..

hun våkner gjerne rundt 5 tiden, men får da bare litt melk før hun sovner igjen..sover da til syv åtte tiden.

syns det er deilig å ha henne tidlig i seng...får jo da litt egen tid .-)

så jeg bryr meg ikke om at jeg må opp i fem tiden en liten stund..'

kanskje hun sover gjennom snart også..for det har skjedd et par ganger :-)

Når min var på den alderen hadde han ganske like rutiner. Jeg begynte å legge ham 23 og han sov først til 6, så etterhvert begynte han å sove lenger og da la jeg ham tidligere. En time av gangen. Men han har vært veldig flink til å sove om natten fra han var ganske liten av. Prøv deg frem! Det har jeg funnet ut er best med mye! :o)

Når vår jente var like gml som din sovnet hun i vogga i stuen kl 20, ble vekket for mat kl 23 og sov videre til 630.

Når hun ble 4 mnd snudde jeg alt mens mannen min var borte på jobb. Hun flyttet inn på eget rom i egen seng (hadde lagt i en vogge på vårt rom), jeg kuttet 23 måltidet og la henne kl 19. Gikk kjempefint.

Men nå etter ferie er kl nærmere 20 før hun er i seng, og skal ned til 1930 igjen for det er passelig tid. Nå er hun syk så venter til hun er bra igjen.

Annonse

Jenta mi begynnte raskt med rutinene sine. Hun VILLE legges på mørkt rom ca. kl.1930 fra hun var 1,5 mnd. Nå er hun 3,5 mnd og legger seg rundt 1830. Da sover hun til kl.1 for å få pupp, og sover videre til kl 06 for pupp og videre til kl.8- 10....(det varierer med 1 til 2 nattamminger)

På dagen er det mer ymse. Hun sovner fort etter morgenstell og pupp. Da sover hun 1 time, ellers er det mye småsoving. De siste dagene har hun hatt en lenger periode på dagen hvor hun sover i 2-3 timer...

Vi begynte med leggerutiner rundt 2 måneder, og de har fungert strålende fra 2,5 måneds alderen. Vi startet med å bade henne ved 18.30 tiden, gi pupp på soverommet litt over kl 19, så raping, nattasang og i seng. Hun ble alltid lagt våken og sovnet inn av seg selv.

Vi begynte med leggerutiner når hun var ca en uke. Rutinen har hele tiden vært den samme, først bad, så mat, så vogga på mørkt rom. I begynnelsen skjedde dette rundt 23 på kvelden og nå er hun i seng senest 20.30. Dette fungerer kjempe fint, eneste er at hun er blitt et fryktelig vanedyr. Dersom kveldsrutinen byrytes, får hun problemer med å sovne. Følges den, sovner hun uten unntak av seg selv med null skriking. På dagen har vi mindre rutiner, men det blir som regel tre gode lurer. Hun er 6 uker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...