Gå til innhold

om flotte matpakker i barnehagen...

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er superkjedelig å sende med tørre brødskiver hver dag i barnehagen, og ser at dere har mange gode forslag til andre ting man kan sende med (yoghurt, middagsrester, ost og skinke muffins, osv). Men jeg er så usikker på om jeg føler meg helt komfortabel med å begynne å sende med sånt. Nå skal det sies at jeg bare har hatt lillegutt i barnehage i 3 uker da, men jeg ser av det jeg har vært der, så er alle barna veldig opptatt av hva alle andre leker med, hva alle andre spiser, hva alle andre har på skiven osv. Er det ikke da veldig dårlig gjort å sende med masse flott mat i matpakka når alle de andre barna bare har brødskiver??? Eller er det bare jeg som føler på dette...? Jeg klarer liksom ikke å tenke utelukkende på mitt eget barn... Det er jo enda viktigere at stemningen i barnehagen er bra under måltidet. Men kanskje det jeg tenker bare er tull, og at alle bare spiser det de har med uten å bry seg om de andre? Har dere noen erfaringer? Jeg tror jeg må høre med de i barnehagen til lillegutt om hva slags erfaringer de har med dette fra før.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6056270-om-flotte-matpakker-i-barnehagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde gitt f i hva de andre har med seg! Forstår tankegangen din, men vi er jo et "matpakke-land". Det er jo ikke så vanlig med brødskiver i andre land. Kanskje du blir en inspirasjon til de andre foreldrene??

Gi gutten din akkurat det du vil. Så får de andre gi sine unger det de vil!

Det bryr jeg meg ikke om! Min lillegutt får masse forskjellig og vi får alltid høre hvor godt han spiser i barnehagen. Blir det et problem for noen av barna så kan vel personalet si til de andre foreldrene at det ser ut som om barne deres også kunne tenke seg....(hva det måtte være). Så lenge ikke barnehagen stiller med mat vil det uansett bli forskjeller, og som man alltid ser - om barn vil ha noe som andre har (enten det er leker, mat, oppmerksomhet osv,) kan det ha like mye med situasjonen som hva det er . Jeg vil at mitt barn skal ha innbydende og næringsrik mat - det er min jobb nr. 1 som foreldre. Og hvordan er du så sikker på at de andre ikke gjør det samme?

He he, nei, jeg er jo egentlig så sikker på det. Jeg var der et par ganger under matpakkemåltidet under tilvenningen og da hadde de som var der bare brødskiver, men det var en del av barna som fortsatt var på ferie da. Jeg blir jo inspirert til å gi f av dere da... Jeg kan jo begynne med ost og skinke muffinsene (som tross alt ikke er så langt unna brødskiver!) og så våge meg videre derfra... He he, ante ikke at jeg var så pingle:) Men jeg har alltid hatt en ekstremt sterk rettferdighetsfølelse og det er nok den som kicker inn her...

Annonse

Jeg skjønner det :) Jeg tror nok at du kan ha rett i at det råder med brødskiver nå, men tror også det kommer an på. Min barnehage er flerkulturell, så det er flere barn jeg har sett som har hatt med forskjellig. Om man ser hvor mange innlegg som har kommet rundt dette de siste dagene, så tror jeg derimot at dette er i ferd med å endre seg.

Om du har lyst på noen flere tips til matpakker så har jeg skrevet noen inn på "Sv: Noen som har gode tips til matpakker i barnehagen..." på skravlesiden.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...