Gå til innhold

Uff...

Gjest

Anbefalte innlegg

Har ikke hatt kontakt med barnefar siden februar,og nå nærmer det seg jo fødsel.Det det endte med når jeg snakket med han sist var at jeg sa jeg ikke skulle skrive han opp som far-i et desperat forsøk på å "roe" han ned-slippe bråk.For han ble jo sint-sa jeg ødela livet hans osv.Men så lenge far ikke er ukjent,vil jeg ikke at det skal stå det i papirene til barnet mitt-så han blir skrivd opp.Så er dilemma-skal jeg ta den ubehageligheten nå,kontakte han,og forklare-eller skal jeg la tingene gå av seg selv??gjennom trygdekontoret blir jo det da..

Vet ikke hva jeg skal si til han heller-kjenner han ikke lenger-kjente han ikke så godt heller..var et kort forhold!

Hva skal jeg eventuelt si/skrive i et brev?Eller skal jeg la være??

Fortsetter under...

jeg vet ikke hva jeg hadde gjort.

men jeg tror jeg ville sakt det før fødselen.

får du kan bli ganske så stresset om han begyner og ringe og true igjen og da er det lett og miste melka.

å det er jo ikke noe serlig.

jeg tror faktisk jeg hadda skrevet en meld. "jeg fører deg opp som far, så lenge jeg vet hvem du er er jeg pliktet til det"

og så lagt TLF fra meg og gått ut en tur.

men det er sikkert ikke den beste og mest hensynsfulle løsnign.

men den enkleste jeg kommer på i farten

Vel, han har ikke tatt kontakt med deg, så egentlig fortjener han ikke annet enn at han får brev fra trygdekontoret. Men forstår godt at du vil gi beskjed selv (og heve deg over hans nivå, liksom) Så send en sms, det burde være nok.

Han blir sikkert sur, men det er nok fordi han ser fram til 18 med månedlig trekk på lønnsslippen, er nok der skoen trykker skal du se.

Er enig i at du fører han opp, et barn bør slippe å se det stå "ukjent" på papirene så lenge far er kjent, eller det ikke ligger spesielle og alvorlige grunner til at man lar vær å føre han opp. (da mener jeg fare for kidnapping, eller at far er alvorlig psykisk syk og utilregnelig osv.)

Lykke til!!

Jeg mener også at du bør sende en mld - hvis du gjør det nært fødselen, han blir sint og du stressa, så kanskje du slipper å gå over tida?... :-)

Men det er nok med en sms. Og ang bidrag så går det an å avtale det lite, hvis det er det største problemet.

Men faren til mi hittil yngste ( er jo gravid igjen :-) ) sa også at jeg ødela hans liv, og hans familie sitt liv +++. Ikke hør på han - det er han som har ødelagt sitt liv, om det nå egentlig er det han har gjort da.

rart det, har akkurat samme greiene her. men jeg har skreve han opp som far , men jeg gidder ikke gi beskjed om det, det får trygdekontoret ta seg av. han hadde nok begynt å mast om at han ville ha betaling utenom tk og det vil jeg ikke, og det slipper jeg da siden de da allerede har ført han opp på sånn betaling. er redd han hadde nok snylta meg for mye peng da.. om du ikke er sterk nok til å stå i mot slikt mas, ville jeg nok ikke sagt noe.. men du må egentlig gjøre du du føler er riktig ovenfor barnefaren.

jeg kontakter han ikke, ikke får han meld av meg at ungen er født eller noe... men det er det jeg føler er rett ovenfor han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...