Gå til innhold

Hvordan holde babyen våken gjennom hele måltidet?

Anbefalte innlegg

Min lille datter på 3 uker, sovner stort sett alltid ved puppen. Jeg prøver å holde henne våken med å stryke henne på kinnet, kile under føtene, klype litt runt låret og ved å nappe litt i brystvorten. Vil at hun skal få i seg nok mat, for dersom jeg prøver å legge henne fra meg på dagtid våkner hun stort sett alltid og er mer sulten. Helsesøster mente at 10 min effektiv suging bør være et fullverdig måltid, men i og med at det stort sett er full snorkings etter 5 min, så blir det jo litt vanskelig. Jeg tar henne ofte fra brystet når jeg ser hun begynner å bli trøtt for å rape henne (blir fort to-tre ganger pr måltid!), og da blir hun ofte lysvåken, men hun sovner så fort hun blir lagt til igjen. Om natten så resulterer dette i at hun gjerne sover i en time før hun vil ha mer mat og det er jo ganske slitsomt!! Skulle så gjerne sett at hun spiste mer ved hvert måltid, så sov hun kanskje mer en to timer om gangen.

(Har forresten veldig god melkeproduksjon og veldig glupsk baby, så hun får i seg mye mat i starten av hvert måltid.. inntil hun sovner altså!)

Fortsetter under...

Hei snuppa!

Har egentlig ikke noen gode råd til deg om dette. Høres forferdelig slitsomt ut! Har du lyste på når du ammer henne, snakker med henne? Helsesøster sa at blikkkontakt er det største stimuli man kan gi barnet. Jeg har nemlig slitt litt med det motsatte, at Theo ikke har sovnet igjen etter mat om natta. Skjlnte etterhvert det var fordi jeg snakket med han og så på han. Nå unngår jeg alltid blikkkontakt og snakker ikke med han om natten, bare stryker på han. Det har fungert supert, og han sovner nå med en gang igjen. Men du får vel gjøre det motsatte...

Kom på MSN, mammaen til Emil og jeg er der ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...