Anonym bruker Skrevet 24. august 2006 #1 Del Skrevet 24. august 2006 Man blir sliten, virkelig sliten, når man har en aktiv liten tulle på elleve måneder. Når hverdagen består i å løpe fra den ene stikkontakten til den andre og forhindre brente barnefingre, redde alt som ligger på bordet fra å gå i gulvet med et brak og ikke minst å passe på at det vesle småtrollet alltid er aktivisert for å unngå hyl og skrik. Når morgenen begynner klokken syv og man er så trøtt at man ikke vet hvor man skal gjøre av seg, mens tulla er våken som bare det og ikke vil innfinne seg med verken smokk eller flaske før mamma er på bena. Når man etter det femte, strenge "NEI!!" uten reaksjon ikke lenger føler at man har noe lunte å brenne på, og man bare har lyst å gå ut og stikke hodet i sanden og late som om man ikke er der på noen timer. Når barnefaren jobber seg skvett ihjel for at man skal få mat på bordet til hele familien, man selv har gått hjemme siden skoleslutt 2005 og man ikke har barnehageplass for å få avlastning. Når besteforeldre bor langt vekke og er i full jobb og ikke kan avlaste så du får en time for deg selv i blant. Når man føler seg som verdens verste mor, som er "lei" av å bare gå hjemme med en baby som er høyt og lavt hele dagen.. Da er det slitsomt å være mor da! Men når tulla smiler mot deg og sier "mamma?" så er livet virkelig herlig alikevel, samme hvor trøtt og sliten man er... ) Måtte bare få lufte tankene.. Føler meg så vanvittig trøtt og sliten for tiden ( og som verdens verste mor ( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6055119-%C3%A5-v%C3%A6re-mamma-er-ikke-alltid-en-dans-p%C3%A5-roser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
RockMama Skrevet 24. august 2006 #2 Del Skrevet 24. august 2006 For meg høres det ut som om du kjemper hardt og er superflink!! Og mannen din også! Absolutt ikke en dårlig mor : ) Ikveld når hun har sovnet, får du snike deg inn, og snuse inn god-lukta av babyen din - kysse mannen din - ta med deg en cd-spiller/radio på badet, og dusj eller bad leeeenge. Tenk gode tanker om gode mennesker og prøv å finn ut hva som kan forandres til det bedre? Eller ikke tenk på noe i det hele tatt - tank på vannet som renner, og musikken du hører. Vær litt i din egen verden Dere kan ikke gjøre det sånn at mannen din jobber litt mindre da, og at du får deg en kvelds/deltidsjobb et par ganger i uke/mnd? Så får du om ikke 'fri' - men litt tid bort fra den fine familien , og får tenke på HELT andre ting? Så kan pappa'n ha hun da? Nei, jeg vet ikke jeg.. er ikke i samme situasjon i det hele tatt - bare følte fortvilelsen din Uansett tror jeg plugger i stikkontaktene - en halv dag med å sette knuselige ting litt lenger opp - og en beskyttelse foran peis og komfyr kan spare deg for mange NEI! Lykke til - du gjør det bra! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6055119-%C3%A5-v%C3%A6re-mamma-er-ikke-alltid-en-dans-p%C3%A5-roser/#findComment-6055230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. august 2006 #3 Del Skrevet 24. august 2006 Lille store! Må bare få si at du er flink med ord og har hodet og hjerte på riktige steder ) Og til HI: keep up the good work! Tenk på at hvert minutt du er sammen med jenta di er en verdifull investering i hennes liv ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6055119-%C3%A5-v%C3%A6re-mamma-er-ikke-alltid-en-dans-p%C3%A5-roser/#findComment-6056022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå