*Lilly* Skrevet 24. august 2006 #1 Skrevet 24. august 2006 var hos jordmor i går, og er i uke 36+6 og sf målet mitt var bare 32,5 og ble da liggende under den rød streken..jm sa det ikke var noe stress, men at vi skulle følge med litt framover..men skal ikke på kontroll før om 2 uker..høres dette veldig lavt ut..? bør jeg være bekymra? noen som har liknende mål?
Gjest Skrevet 24. august 2006 #2 Skrevet 24. august 2006 uke 36, sf målet mitt er på 27cm...har vært til vekstkontroll flere ganger,og han ligger kun 8% under.ikke stress nei,er sikkert ok alt.
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 25. august 2006 #3 Skrevet 25. august 2006 Hei! Var hos legen i går jeg, var da 35+6. Ble målt til 31,5 og fikk samme beskjeden som deg!! Skal heller ikke på kontroll før om 2 uker!! Synes det var litt rart at de skulle vente så lenge før dem sjekket det igjen men da får vi vel bare stole på det de sier!
LilleStjerne Skrevet 25. august 2006 #4 Skrevet 25. august 2006 Hmmm.. Jeg er i uke 36+4 og var hos jordmor på tirsdag. SF-målet var på 31cm og hun sa ingenting om det var for lite. Alle sier jeg har liten mage men hun mente at så lenge den vokste fra gang til gang så var det ingen grunn til bekymring. I tillegg har det litt med hvor høy du er hvor mye babyen kan strekke seg i lengden. Jeg er 1.70 m og da har babyen god plass langs ryggen min og behøver ikke vokse så mye utover....eller noe sånt...:-)
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #5 Skrevet 25. august 2006 Jeg har termin i dag men har hele veien ligget under på sf-mål (akkurat innenfor det grønne). Både jordmor og lege har ikke sagt noe på det så lenge magen vokser i hht kurv, så jeg synes ikke du skal være bekymret! I følge de var det kun ekstra oppfølging dersom sf mål hadde f.eks ligget over og plutselig lå under. Jeg var selv 4 kg da jeg ble født så synes det er rart at babyen min ligger under gj.snitt men alt ellers virker ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå