Gå til innhold

Ang lekking ved amming og oppbevaring av melk fra melkeoppsamleren (samme som 0-1 år)

Anbefalte innlegg

Jeg lekker sånn fra den andre puppen når jeg ammer, har blitt mer i det siste. Jeg kjøpte melkeoppsamlere i går, og ser nå at det kommer ca 20-30 ml fra motsatt pupp ved amming. Det er jo en del, derfor tenkte jeg å samle på det og fryse det. Kan jeg tømme det oppi en flaske som står i kjøleskapet (tømme i den samme etterhvert) og fryse alt sammen om kvelden - eller bør jeg ikke blande fra et måltid til et annet. Ble kanskje litt rotet, men håper noen skjønner spm... :)

Fortsetter under...

Jeg samlet opp i løpet av dagen i en flaske i kjøleskapet, og frøs det samme kveld. Det samme gjør jeg nå når jeg pumper (hvis jeg pumper litt og litt i løpet av dagen e.l.), og så fryser jeg det om kvelden. Tror nok det er bedre å samle opp slik i kjøleskapet, enn å helle puppe-varm mm over frossen melk i fryseren f.eks., da kan det tine hvis mengden varm mm er mer enn mengden frossen mm.

Det er faktisk best å ha et beger i frysern å helle mindre enn det som er der over. Da smelter det som er der ikke. 30 ml blir fort en del måltider! Ikke helle varm oppi kald i kjøleskapet, da er det bedre å kjøle det nye og helle sammen når begge er kalde. Ikke samle mer enn 100ml per beger, forresten, da må du tine for mye av gangen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...