Gå til innhold

Andre som bruker progestan kapsler???

Anbefalte innlegg

Dette var noe kliss. Sist brukte jeg crinone. Likte den bedre. Følte alt kom på sin rette plass ihvert fall. Nå putter jeg to kapsler inn nedentil, to om morgenen og to om kvelden. Er ikke sikker på at alt finner veien helt opp til livmora. Men får nå bare stole på det.

Det er vel en grunn til at jeg nå har fått disse kapslene, istedenfor crinonen som sist. Da ble jeg heller ikke gravid, det satser jeg på nå!!

Skal i tillegg ligge i 20 minutter etter at disse er satt inn. Hvem har vel tid til det om morgenen, når jobben venter.........

Håper de virker godt i det minste.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6054734-andre-som-bruker-progestan-kapsler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når begynnerman på dette? Trodde det var etter insetting jeg..Jeg har ikke fått noe.... Står i mine papirer at etter innsetting, får jeg en innsprøytning med progesteron. Etter det skal jeg ta 3 stikkpiller om dagen, 1 hver 8 time

Du får ta en pille før du står opp? Still klokken 20min tidligere enn du pleier? Eller går ikke det om du dusjer etterpå kanskje..... Får stå opp litt tidliger, dusje og så legge deg litt igjen:) hi hi

Hei Lillemor!

Progestan er uten tvil noe kliss, men om det funker er det nok verdt det. Jeg skal ta i etterkant 3 kapsler dagslig som Brumm, men har aldri fått beskjed om at jeg må ligge i 20 minutter i etterkant, men kanskje en god ide uansett..

Håper du ender opp med positivt resultat denne gangen og får en velfortjent spire :-)

Klemmer fra lille...

Hei du:)

Fikk ikke til å logge meg inn på siden, de godtok ikke mailadr min????

Men nok om det, når det gjelder de kapslene så bruker jeg innføringshylsen til canesten for å få de på plass(har alltid en pakke liggende). Synes det funker bra, kommer nesten ingenting ut:)

Idag stilte jeg klokken 20 min før, og inn med de, så sov jeg litt til. Gikk godt det..

Good luck

Klem fra

Må man ligge i 20 minutter etter innføring av Progestan??

På hvilket sykehus tilhører dere?

Ingen på St.Olav som har sagt det til meg......

Jeg skal ta 2 morgen 2 ettermiddag og to kveld.

Umulig å få til 20 minutter liggende på ettermiddagen....!

Hm...rart at det blir praktisert så forskjellig.......

Annonse

Hei Lenn:)

Det står bak på det ene brevet som vi får med oss uthentnings dagen. Både jeg og Lillemor hører til i Haugesund.

Jeg skal ta 2 morgen og 2 kveld, og har ikke peiling hvorfor de praktiserer forskjellig. Men de får iallefall oss forvirret:) Det kan vi være enige i.

Lykke til videre:)

Klem

Det praktiseres veldig forskjellig fra sykehus til sykehus har jeg merket meg. Også innenfor samme sykehus. En venninne av meg gjennomgikk ICSI samtidig som jeg/ vi hadde IVF i mai. Vi sprayet i kor, kan man si!! Hun brukte da en anne spray enn meg, husker ikke helt navnet. Hun skulle spraye fire ganger daglir. Mens jeg som brukte synarela, sprayet bare tre ganger daglig. Og det var på samme sykehus og samme lege!!

Så her veldige variasjoner. Ikke vet jeg hvorfor. Men målet er jo (forhåpentligvis) det samme alle plasser!! Uansett fremgangsmåte.

I esken med progestan fant jeg bare bruksanvisning på nederlandsk. Og jeg som aldri har lært meg nederlandsk. Jaja, nå kan jeg bare trege på det!!!

Du skal vel igang med fryseforsøk snart Lenn. Krysser fingrene for deg der.

Og ringen; imorgen skal jeg kjøpe meg en eske med slike canesten. Så får jeg litt hjelp når jeg skal sette dette klisset. Æsh. Men det gjør nok jobben sin håper vi da.

Klemmiss til alle sammen :-)

Jeg bruker også progestan kapsler og det er skikkelig klissete.

Jeg hører til i Porsgrunn, der tar man kapslene tre ganger daglig og skal ligge 15min etterpå.

Tydelig veldig forskjellig praksis, men kan de virke er det jo det samme hvor klissete det er:-)

Hei,

Progestanen er ihvert fall sterkere enn crinonen. For så vond og kvalm som jeg er nå var jeg ikke sist, da jeg brukte crinone. I natt våknet jeg hver time av at det verket overalt. I venstre side, i korsryggen, fremme på låra. Kjennes nesten ut som århundrets mens er på vei. Så tar jeg ny dose med progestan, og da blir det bare verre.

Sitter på jobb nå, og prøver å finne en god sittestilling. umulig :-) men det verste er å ligge i sengen faktisk. Håper dette er verdt det!! Da skal jeg i så fall tåle alt. :-)

Takk for svar her. Nå er det bare en time til så pakker jeg sammen og setter nesten mot Haugesund og tilbakesetting av et (forhåpentlig) perfekt delt egg.

Ha en fin dag alle :-)

Jeg går også på progestan kapslene.

Hører til på Sankten.

Jeg startet opp to dager før innsettingen.

Jeg spurte spl`en om det fortsatt er viktig å ligge i 15min etterpå. Hun sa det var "gammel medisin", nå trenger vi ikke det.

Ser det er noen som reagerte mer på crinone. Hos meg er det omvendt. Jeg kjenner ikke mye av kapslene her.

Bortsett fra første dagene da jeg var veldig svimmel.

Annonse

Jeg skal sette progestan kapsler før og etter innsetting av egg i fryseforsøk. Har også hørt lest på nettet at man skal ligge opptil en halvtime etterpå, mens jeg har lest her at noen har fått opplyst man ikke trenger det. Ikke rart vi blir forvirret:).

Hvis jeg kommer gjennom nåløyet og får tatt fryseforsøket denne måneden, har måttet avbryte i mai og aug, så tror jeg at jeg kommer til å ligge når jeg kan og så får jeg heller bare sette det inn når det ikke går. Er jo på jobben når ettermiddgsdosen skal settes.Har hørt at kroppen nyttiggjør seg det den trenger og det som evt kommer ut igjen er overskudd, omtrent som en svamp- gir assosiasjoner til Svampebob firkant hihi.

Lykke til ihvertfall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...