Gå til innhold

Snart 7 uker og ammer hele tiden

Anbefalte innlegg

Er det vanlig? Synes ikke jeg gjør annet enn å amme. Det er også vanskelig å få han til å sove, det virker som han aldri er fornøyd, han skriker mye. Hvis han først sovner (oftest med pupp) våkner han ofte opp etter noen få minutter. Vet han har hatt noe luft i magen, men kan dette være problemet? Eller er det økedager ( i så fall har de vart i uker). Har ikke lyst å gi MME ennå...Håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6054456-snart-7-uker-og-ammer-hele-tiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

dersom han skriker mye, kan han jo være plaget med kolikk?? har du tenkt på det? Min første hadde kolikk på den måten du beskriver, veldig urolig, lite søvn og mye skrik til alle døgnets tider.Prøv å drøy måltidene litt, er jo ikke sikkert han er sulten hver gang han skriker? Eller spiser han grådig hver gang? Da kan han jo selvsagt være sulten... Er vanskelig å si...

Vil anbefale deg kiropraktor dersom du tror det er kolikk, det hadde iallfall fantastisk virkning på min første, tre behandlinger og jeg hadde en "ny" baby:) Holder på med behandling på nr to nå, krysser fingrene for at det nytter denne gangen også!!

ikke ty til mme iallfall, ikke enda! Du kan jo snakke med en ammehjelper også, kanskje hum kan hjelpe deg!

Åsså kutt ut melk og melkeprodukt noen dager og se om det kan hjelpe, er mange små som reagerer på det.

lykke til, klem:)

Ja, jeg har tenkt på det, det kan hende det er kolikk faktisk...han har endel luft i magen. Er usikker på om han er sulten hver gang han spiser, noen gangen ligger han og sovner ved puppen, men særlig på ettermiddag/kveld suger han sultent og det føles som han suger meg tom. Puppene er helt ømme, så nå må jeg bare gi litt mme for å få hvilt dem litt.

Skal absolutt ta han til kiropraktor, har hørt mange som anbefaler det. Vi var hos ammehjeølper mandag, da sugde han 20 min på hvert bryst og var fortsatt sulten, hun mente det var økedager, så hun ga litt mme og sa vi kunne gjøre det for å avlaste puppene litt...var plaget med sår. Men jeg synes det er rart at økedagene har vart så lenge, det føles som han alltid har vært sånn.

Håper flere kan komme med innspill også. Takk!

høres sikkert fæl ut nå jeg, men jeg synes ikke du skal begynne å gi mer og mer mme om det ikke blir strengt nødvendig. Søk på DIB-sidene om kveldsamming, det er en fin artikkel om det.

Amming ofte, spesiellt når de er så små, er heeelt vanlig!! Alle produserer dessuten mindre melk på kvelden, så det er helt vanlig at en føler at en bare sitter og ammer. Det er jo tross alt pga slike ting at vi har permisjon;) Det er veldig ofte at jeg legger småen uten at han er helt skikkelig mett, men da våkner han etter en stund og vil ha mer. Husk at det kun tar 2 timer før du har ganske mye melk i puppene igjen, så ikke spar på melka.

Hvis du gir mer og mer mme nå, vil ikke puppene dine få signalet om å produsere mer melk, og da kommer du inn i en ond sirkel. Prøv heller å la kroppen øke. Selvfølgelig må du gi om du absolutt ikke får nok melk, men for meg høres det ut som at du får dette til. Økedøgn hyppig er også vanlig, trenger ikke bety du ikke har nok melk.

Tips til øking:

- drikk øl

-minst 4 liter vann om dagen

- sov så mye som mulig, la husarbeidet stå for en stund

- ta deg et hviledøgn om du kan i senga, kos deg og se film. få mannen til å ta barnet eller ha det med deg i senga

- evnt akupunktur

- hørt om diverse hormonprep, fra lege, samt helsekostprod. (se om du finner om det her på siden)

- spis maltekstrakt

- drikk ammete

- viktigst av alt: stol på deg selv, og legg barnet til ofte

Tror dette går seg til. Jeg ammet hele tiden de første månedene. Tror også at din gutt kan være plaget med luft og ikke bare er sulten, barn elsker å trøstespise (virker smertelindrende). Psst, det viktigste er at han går opp i vekt som vanlig, gjør han det?

Lykke til!

Neida, du høres ikke fæl ut, takk for innspillet og tipsene, skal prøve å følge det. Jeg er enig i det du sier, saken er mest at knoppene er veldig vonde nå. Vi prøvde nå med mme og han ble veldig fornøyd og sov ca. 40 min (lengste økta i dag). Men det er klart, jeg vil ikke komme inn i en ond sirkel, så jeg skal forsøke å holde ut med den konstante ammingen. Er bare redd han ikke får nok mat...

Annonse

Her kjenner jeg meg virkelig igjen. Jenta mi på 5 uker var akkurat som du beskriver. Sov hun 10 min i strekk på dagtid var jeg overlykkelig. Løsningen for meg er å kutte ut all mat som inneholder egg og melk (ja det er tøft de første dagene men hva gjør man ikke for å å få litt ro).

Men det som virkelig gjorde susen var en tur hos naprapat. Han trykka på noen pungter i ryggen og på magen og etter 1 behandling sov hun 5 timer... Dette var på torsdag og det er helt utrolig, men jeg har fått en helt "ny unge" som sover godt og lenge og smiler når hun er våken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...