Gå til innhold

Ditleif/Eindride, eller Hjertrud/Bjørnhild??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg elsker disse navna.. ditleif etter min oldefar og hjertrud etter min tante... de andre har vi bare funnet på siden far til typen heter bjørn å det blir ei jente kan vil kalle a bjørnhild.. Eindride fant vi fordi det er så annerledes!

Si hva dere syns da.. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke helt etter min smak. Men smaken er som baken. Syns de faktisk var veldig lite pene............................................................................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars barn er min kommentar, de sier navnet skjemmer ingen, men i dette tilfellet, jeg vet ikke helt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er som baken, og dette er veldig spesielle navn. Eller; Bjørnhild var vel mer vanlig før..

Jeg ville funnet enklere navn, for å si det sånn.. Er jo mange "gamle" navn so klinger bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De var meget spesielle alle sammen, så hvis det er det dere går for, synes jeg det er greit. Men personlig ville jeg valgt lettere navn. Men, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Ditleif=dritt leif

Eindride= ein drit

Hjertrud= GAMMEL KJÆRRING retten å sletten,minner meg og søte ekle småkaker og sånn..usj..

Bjørnhild= "vi ønska oss en gutt som skulle hete bjørn å det ble jente så vi la på "hild"-så ble det bra"

 

nei nei nei... PLIS..hva med Maria,Emilie,Didrik,Markus..altså noe pent å søtt istedenfor å bruke de navna der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns heller ikke det var noen fine navn. andre navn som jeg syns er finere er : Endre, Didrik, Hermine, Bianca,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det va vældi kor negativ alle va... æ vil ikke valgt nån av de navnan sjøl... men æ lika at man kall opp ongan... å mange av de navnan som bei nevnt som alternativa e sånn typiske motenavn... det vil iallfall ikke æ kall mine onga...

 

Ta det som dåkker syns e finest :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Flotte navn!

 

Spesiellt Bjørnhild var et skikkelig koselig navn. Bare tull at man tenker på guttenavnet Bjørn. Det er jo et kjent og godt og gammelt jentenavn i norge. Og omtrent alle jegtenavn har oprinnelse i guttenavn eller samme forstavelse (Ing, Bjørn, Sig osv)

 

Velg et dere liker dere. alle kommer aldri til å like det uansett.

 

Og enig med forrige innlegger om at de alternativene som er foreslått over her er latterlige når det er tydelig at det ikke er slike navn dere liker....

 

skjerp dere, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...