Gå til innhold

Hjelp meg noen!!! Tilbake fra UL..ikke så positivt som jeg håpet på.

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei...

Var på Ul igjen i dag, m en gyn var ikke så positiv til et han så. Sist jeg var der, kunne han se plommesekken og forsterannlegg, lite, men helt som forventet.

I dag var plommesekken noe avlang i fasongen, noe som kunne tilsi at noe ikke var som det skulle, at noe kunne være galt! Ikke pekte han på noe forsteranlegg heller. Han sa det var tidlig ennå, men han likte ikke helt denne fasongen(avlange) Må tilbake om en uke, da får jeg et endelig svar på om jeg har en ny MA eller ikke. Gyn sa at selvfølgelig, det kan slå begge veier, men han var ikke så positiv. Nå går jeg her og har det helt jævlig. Bare grubler og kjører hodet med alle tanker. Orker ikke dette en gang til!

Derfor lurer jeg på om det er noen som har opplevd dette, men som det har gått bra med? Kommer til å bli gal av å vente, aner jo ikke engang om jeg plutselig vil begynne å blø! gruer meg til hver gang jeg må på do..Noen som vet noe om dette med endrede fasonger på plommesekken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette vet jeg ingenting om, men ville bare si at det var dumt du ikke fikk de svarene du ønsket.. det er ikke morro å bare måtte vente.. håper det går bra med deg! *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet heller ingenting om dette jan78, men må si at dette var kjempe leit å lese. Det her fortjener du virkelig ikke! Kan se for meg hvilken forferdelig uke du har foran deg nå..

Her er det bare en ting å gjøre, og det er og virkelig håpe på at alt er i orden!!! Håper virkelig det her ordner seg jan78!!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Huff, dette var trist. Vet dessverre ingenting om det. Du har sikkert prøvd å google det allerede. Når ting ikke er som det skal, synes jeg de skal forklare bedre enn dette. Håper du finner noen svar. Hvor langt på vei var du igjen? Sende gode tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter, har det ikke så lett nå, alt fra sist går i revers her.. Har mensmurringer, og venter bare på at det skal skje noe, tør knapt gå på do! Mannen er selvfølgelig ikke hjemme, og kommer ikke før onsdag kveld. Skal på ny UL onsdag morgen kl.8.00. Men frykter det ikke går bra denne gangen heller. Mistet det gode håpet jeg hadde, særlig nå som disse mensmurringene dukket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.

Til meg var plommesekken ikke som den skulle,fikk beskjed om at da er det mest sannsynlig noe galt med fosteret. Men det trenger ikke å være noe alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det de ikke helt klarer å fastslå, siden det er så difust. Han hadde sagt til legen min for en uke siden at det harmonerte med 5 uker, så da er det vel 6 nå da.. Og da burde jeg jo sett et hjerte som banket, og ikke en litt avlang plommesekk??!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mensmurringer innimellom jeg også, altså, så det i seg selv trenger jo ikke å være noe farlig. Men du kjenner helt sikkert på kroppen din om den har det bra eller ikke. Og skjønner godt at du fortviler over en slik beskjed fra legen. Jeg skal forsøke å google litt og se om jeg kan finne noen svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan de gi deg sånne beskjeder og be deg vente en uke????

Seriøst. Det der er jo helt høl i hue!!!

Forlang svar. Be en spesialist sjekke deg. Ta HCG prøver.. F... blir irritert her.. Vet de ikke hva de gjør med folk eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke lett å finne ut noe om dette. Jeg var på ul i uke 7 og legen så et hjerte som banket, men mente at jeg bare var i uke seks. Ved innvendig ul så de ihvertfall hjertet slå med letthet. Jeg blir lei meg og sint på dine vegne for at du ikke får bedre informasjon. Jeg har ikke klart å finne informasjon om hva det vil si at fasongen på plommesekken er annerledes enn vanlig. Jeg fant en side som rent biologisk forklarer plommesekkens funksjon, men det hjelper jo lite... trykker den her likevel, siden du sikkert suger til deg alt av informasjon akkurat nå:

Plommesekken: Plommesekken inneholder plommemassen - fosterets næring for en kortere eller lengre periode. Det er derfor nødvendig med kontakt mellom foster og denne plommemassen. Det skjer ved at endoderm fra embryoet omvokser plommesekken. Blodårene som dannes i dette vevet fortsetter inn i fosteret og bringer med seg næring. Etterhvert som innholdet av plommemasse minker blir sekken mindre og absorberes til slutt av fosteret. Hos enkelte ovovivipare virveldyr har ikke egget nok plommemasse til å fullføre utviklingen. Når plommemassen er borte kan det da dannes en plommesekkplacenta: en kontakt mellom livmorveggen og plommesekkmembranen.

Dette dreier seg altså om plommesekken i en biologisk sammenheng og også for dyr. Du får trekke fra litt og eventuelt finne frem fremmedordboka. Ellers håper jeg du har noen du kan spørre. Kjenner du noen lege eller sykepleier? Noen som om de ikke vet, så kanskje likevel har de riktige oppslagsverkene. Krysser fingrene for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal du ha:) Prøvd å søke selv også, men fant ikke noe av nyttig info. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å vente en hel uke!! Har ingen god følelse på dette, var mest mørkt på det ul bildet, (det som ant er plommesekken) varierte sånn alt ettersom hvordan han vred på den "stangen", men som sagt, jeg syns plommesekken var større enn sist( den mørke flekken jeg tror det er da) Uff, dette er helt grusomt! Da du var på ul, hva så du annet enn hjerte som banket(hvordan det så ut)?

Det er utrolig snilt av deg at du tar deg tid til å svare meg å lete på nette, Takk SÅ mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desverre ingen svar til deg men vil gi deg en trøsteklem.Må være helt forferdelig å gå i det uvisse og vente slik. Jeg tenker på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, dere er så utrolig søte alle sammen*snufs*. Hadde en MA for knappe 6mnd siden, skulle harr termin i over i morgen, så dette var virkelig et slag under beltespennen. Jo mer jeg tenker på det, jo mer vet jeg at dette ikke var god eller positive nyheter. Men hva kan man gjøre, annet enn å gå å vente? Enten på ul om en uke, eller på at noe skal komme ved neste dobesøk... Lei for at jeg er negativ her, men sitter alene, og har tusen millioner tanker i hodet...

Glad jeg har dere jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed i uke 12 at fosteret hadde en alvorlig hjertefeil,og at det mest sannsynlig var en hjerneskade.

Legen sa at når det er noe galt med plommesekken,kan det være en varsel på at noe er galt. Noen ender opp i SA. Legen sa også at det var noen tilfeller der fosteret hadde utlagt tarm,eller brokk. Det var enkelt og opperere ved fødsel,men at de så det på plommesekken i uke 7.

Og noen ganger har kvinnen en anderledes plommesekk,og da er det overhodet ikke noe galt. ;-) Håper du får oppfølging,og mer UL.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk skal du ha for så fint svar:) Jeg skal på ul om en uke, så da er det bare å krysse fingrene... det som skremmer meg, er at det så fint ut for en uke siden.... men får bare vente å se.

Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var ikke mye å se, altså. Bare en mørk "klump" (sikkert den samme klumpen som du så) som ble hvit, så svart, så hvit, så svart igjen - og dette var altså hjerteslagene. De var rytmiske og tydelige. Men jeg så ikke noe annet enn det - var ikke akkurat som ultralyd i uke 19, for å si det sånn :-)

Du vet, jeg har hatt to aborter før, en sa og en bo. Det er utrolig vondt og trist, og man har behov for å grave til seg alt man kan av informasjon. Det er så altoppslukende, inderlig og smertefullt. Men man får i det minste svar. Det aller verste var når jeg visste at NOE var galt - men ikke hva. Det er sånn du har det nå, og det misunner jeg deg IKKE.

Vi håper at alt er bra - men om det ikke er det, at du får svar på det du lurer på og blir tatt godt vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da syns jeg du skal være kjempe opptimistisk! ;-)

Når det var noe galt på plommesekken min,så var det også galt med hjerteslagene på fosteret,og veksten.

Alt det så de på Ul i uke 7.

Da tror jeg nok at det skal gå fint med din spire. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI, NEI, NEI!

Det var jo ikke dette jeg skulle lese i dag! Så utrolig dårlig at han ikke kunne gi deg noe bedre svar!

Jeg prøvde å google litt på engelsk også, men fant ingenting relevant, og selv har jeg aldri hørt om det, så jeg har dessverre ingen gode svar til deg...

Men alt kan jo være bra, men skjønner jo at du føler det ganske negativt akkurat nå... Og utrolig dumt at mannen din er avsted nå... Kanskje du kunne ringt venninna di, slik at du slipper og sitte alene med tankene i kveld?

Huff, jeg føler meg ganske hjelpesløs på denne siden av skjermen, er jo ingenting jeg kan gjøre for deg, annet enn å sende deg en STOOOOR trøsteklem, og krysse alt jeg har av fingre og tær på at det bare er falsk alarm...

:(

*stor trøsteklem til deg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart du er negativ når du sitter alene i en slik situasjon, og når du egentlig har termin i disse dager blir det dobbelt såye å tenke på. Men husk en ting at selv om alt ser mørkt og trist ut nå så er det en mulighet for at det skal gå bra også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg.. Har selv vært på UL i dag. Har blødd litt brunt. På UL idag klarte hun ikke se noe. Jeg skal tilbake om 2 uker......... Er i uke 7, men hun mente det kunne være noe for tidl for å se hjerteslag. Men de tok blodprøver av meg i tillegg. Skal ta nye på lør for å se om det er noen HCG økning... Skulle ringe legen igjen mandag. Men blødde litt friskt blod etter jeg var på sykehuset. Ikke veldig positiv. Men var på Ul i uke 8 forrige gang, og da så jeg noe som lå å ristet, hjerte slo. Så ikke det nå:(

Krysser fingrene for deg og føler med deg. vet hvor kjipt dette er.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen:) Pelle Kanin og Pølsa; nå skulle jeg virkelig ønske vi var naboer! Til anonym: Så ikke noe hjerteaktivitet i dag, ikke pekte han ut noe fosteranlegg helle, noe han gjorde for en uke siden. Han vste meg bare denne plommesekken son da hadde en noe avlang fasong som han ikke likte helt. Men som sagt, skal tilbake om en uke. Alt så så bra ut for en uke siden, får bare krysse fingrene. Nå aner jeg ikke engan hvor langt jeg er å vei. 6uker kanskje, i og med at han sa det harmonerte med uke 5 sist... helt fortvilet og forvirret!

vannmann76: Uff.. ja jeg skjønner så altfor godt hvordan du har det, Dette her er absolutt ikke noe alright. Hva så d i dag da? Så de ingenting, eller kunne du se plommesekken? Håper virkelig det går bra for oss to, håper det går bra med oss begge! Vet hvordan du føler det akkurat nå, skikkelig jævlig for å si det rett ut!

*klem* Og nok en gang takk til dere alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De så ikke så mye...:( Legen mente det så bra ut, bortsett fra at hun ikke kunne si om det levde eller ikke pga det var så lite. Men man burde jo sett et hjerte slå.... Mener et plommesekken var avlang også. Sjønner ikke hva det har å si?

Skal på ahus på lør, så får vel vite mer ang hcg man. Det er jo en indikasjon... har gudsjelov en liten på 13 mnd. hadde vært mye verre om dette var min første.

Er det din første?

Ønsker deg kjempe lykke til. Du må holde oss oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner egentlig ikke hva jeg så jeg, annet enn denne såkalte plommesekken som var en mørk, noe avlang greie. Sist pekte han på en liten mørk klump, og utenpå der pekte han på en bitteliten hvit pianøttførmet sak som vistnok var fsteranlegget. I dag så jeg bare denne mørke noe avlange plommesekken, ikke denn bittelille hvite saken. men så har jo jeg null peil på hvor denne hvite bønna burde befunnet seg nå da;) Så ikke noe hjerte som slo hos meg heller..

Det er fryktelig å gå sånn i uvisshet. Tror jeg skal ringe legen i morgen å be om blodprøve..

Har ingen fra før, vi mistet i uke 12 i MA i februar, så dette kom litt brått på, alle minner kommer i revers merker jeg.

Du må holde meg oppdatert du også. Håper virkelig du får se e bankende hjerte neste gang, og at hcg nivået ditt stiger! Er jo positivt at legen sa det så bra ut da:) Klamre seg til hvert minste håp. Gyn ga ikke meg så mye å klamre meg til annet enn at han sa at det ikke nødvendigvis behøvde å være negativt, men ansiktet hans sa mye mer..

Masse lykke til! Krysser fingrene for oss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...