Gå til innhold

Dere som HAR bekkenløsning,kan dere være så snille å se her?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg begynner å få..

Har vondt inni hoftebeinet når jeg går,men bare høyre side.. den delen av hofta som er under bukselinninga.

Hva er symptomer på bl?

Hva merket dere?

Hilsen litt fortvilt

Fortsetter under...

Jeg får vondt bak på høyre del av rumpa pluss ilinger nedover mot kneet når jeg går for fort eller har vært i bevegelse lenge. Kjennes ut som at foten "gir etter" når smertene kommer.. er skikkelig ubehagelig. Jeg har vært hos jordmor og fått noen tips angående trening av bekkenet. Treninen kan vel ikke fjerne smertene, men hjelpe til slik at fødselen kan gå lettere. Husk å ta smertene på alvor! Det har jeg hørt mange ganger!

Hos meg starta det som isisjas vondt på høyre side.. vondt etter gåing,ståing og mye sitting.. gikk til fysio med en gang og har klart å holde det stabilt med trening ,fysio og sykemelding siden uke 22,,

Men med smerter hver dag alikevell da.. det har jo bli\tt gradvis verre og verre.. de siste ukene nå har jeg også fått vondt i resten av bekkenet.. symfysen , lysken etc vondt å reise seg .. innimellom klarer jeg ikke å tråkke ned på høyre foten i det hele tatt.. da brenner det helt fra foten og opp i korsryggen.. helt lamma..

.. fysio mener at hadde jeg ikke tatt det på alvor fra starten hadde jeg vært på krykker nå..og hatt det som dette for flere uker siden...

Så ta det alvorlig;)

Ps jeg svømmer og går og tar øvelser i vann hver eneste dag , fysio 2 ganger pr uke .. å være i vann er smertestillende ,, prøv det ...gruer meg til det er 3 uker igjen.. da må jeg slutte å svømme i tilfelle slimproppen går.. uff det kommer til å bli ille..vann er redninga nå:)

Jeg begynte å kjenne det i den ene hofta/rumpen. Trodde det først var en øm muskel inni der, men det ble bare verre.

Fikk veldig vondt i hofta/låret når jeg gikk en stund, etter hvert brant det rundt hele hofteleddet og det har spredd seg til andre hofta også. Den ene siden er nok verst fordi babyen har likt best å ligge på høyre siden min..

Var hos fysioterapeut og fikk øvelser jeg skulle gjøre. Var greit trent fra før, så det har ingenting med det å gjøre. Fysioterapeuten min sa til slutt at vanntrening var det eneste jeg kunne gjøre fordi leddbåndene og musklene mine ble så betente av belastningen. Ikke kunne jeg masseres heller siden jeg allerede var så "løs". (Og trykkingen på punktene gjør bare så dødsvondt..)

Kom i gang med vanntrening! Viktig å trene resten av kroppen om du ikke klarer å presse hoftene så mye! Og ta livet med ro selv om det er vanskelig. Men ikke tro at vanntrening er smertefritt. Jeg klarer å gjøre øvelser jeg aldri ville klart på land, men det er ikke alltid uten ubehag.

Og ikke vent for lenge med krykker (selv om man helst skal klare seg uten, så er det dumt å vente så lenge at du ikke klarer å gå).

Tror jeg begynner å få det nå.. er vondt inni rumpeballene på en måte å kjenner det når jeg går i oppover bakker.. skal til fysioterapeut... håper jeg får noen øvelser eller råd og tips der!

:)

Les gjennom gamle innlegg også, det hjelper for å forstå bl. Hvis du leser tråden om hun som ikke tror på venninnen sin ang bl, vil du se hvor forskjellig vi bekkendamer kan ha det.

:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...