Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 7. september 2006 #151 Skrevet 7. september 2006 Nei.. jeg ymtet frempå om litt vondt bak trusekanten
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 7. september 2006 #153 Skrevet 7. september 2006 Æsj.. sitter med den søknaden om permisjonspenger, synes det er vanskelig å fylle ut jeg!! Klarer ikke bestemme oss for dekningsgraden og er da ikke så lett å fylle ut ferie og dritt for neste år allerede nå!!!
*1D* Skrevet 7. september 2006 #155 Skrevet 7. september 2006 Gratulerer Cat.............Bare 4 timer igjen der nå........................ Jeg slipper å tenke på utfylling av såååå mange papirer jeg da.......har ikke krav på penger denne gangen heller......spennende.......... (må bare fortelle at mannen min alikevel surfer på e-bay etter nye seter til mx-5`n sin...han er søt da;) Dattera er syk igjen, enda hun fortsatt er på penicilin for halsbetennelse........ denne gangen tror jeg hun har bihulebetennelse......... er det mulig?????? Var til jordmora i dag, maser fortsatt om overvakta mi før svangerskapet............enda jeg glukosen er fin og alt er velstand....har fortsatt ikke lagt på meg et gram siden juni.......... fikk snakket om forrige fødselen og fikk se partogram og episyken. Husker faktisk det meste ganske så korrekt, heldigvis. Så vi snakket litt om at jeg kan si ifra om hva jeg ikke ønsker denne gangen og at det med klipping kanskje ikke er nødvendig, hvis det ventes med å sette drypp...... Okei, dere har ikke fått så mange detaljer fra fødselen og jeg tror ingen av dere egentlig trenger de heller;) Jeg sitter igjen med en bedre følelse i hvertfall;) og er ikke nervøs for denne gangen;) Sa også i fra om at jeg vil til time hos legen min først før jeg bestemmer meg for om jeg vil til henne flere ganger. For hvis han er like ok som første gangen jeg var gravid kommer jeg til å fortsette hos bare han, slipper å bli så mye fram og tilbake:) Har jo vært så heldig å være til 4 leger så langt i dette svangerskapet og da regner jeg ikke med legevakta og JM......... Og alle har jo fylt ut litt på skjemaet mitt...og enda mangler jeg tydeligvis syfilisprøvesvarene og noen anrdre greier.........jeg gir opp jeg;) Har forresten en stor mage....ligger helt på kanten av det grønne, så blir spennende å se hvor stor den ender opp med å bli;) Klem igjen;)
_svana_ Skrevet 7. september 2006 #156 Skrevet 7. september 2006 Noen som har lyst å høre et lite hjertesukk fra meg? Neivel... men jeg tar det likevel. Her sitter jeg da, i sofan og ser på tv. Klokka er over ett og jeg får ikke sove. Har vært på do omtrent hvert tredje kvarter i det siste, har halsbrann som Gaviscon ikke kan kurere, turboprinser som driver med utagerende festing i magen min, flere kynnere enn jeg har godt av, vondt i ryggen, forkjøla, også tror jeg at jeg beina har begynt å falle sammen. Skal jeg stoppe å skrive altså...? Fortsetter litt til jeg altså. For jeg har faktisk ikke gjort noe i dag, ingen fantastiske husmorsysler, bare slappet av i sofaen. Også tror jeg at jeg har fått sånn nedpress-greie. Men er ikke det litt tidlig da? Eller kanskje ikke - siden jeg har to hoder liksom... Når jeg tenker over det er vel bare én ting jeg ikke har, og det er sånn strikkepinnegreie. Får håpe at jeg får sove snart, og at i morra er en bedre dag. Siden jeg er litt miserabel så får kommentarene til deres strabaser komme senere... :-) M: Passer det med besøk på søndag?
♥Tiny Skrevet 8. september 2006 #157 Skrevet 8. september 2006 *girenstorklemtilsvanine* Stakar deg!!! Det går snart over hehe... Cat: Er nå bare å skrive når man tror man skal ha ferie og heller sende en beskjed til TK når man vet helt sikkert.. Jeg bare skrev noe om ferien og permisjonen T skal ha.. Ringer eller sender mail når vi vet helt sikkert Er snart alle 100% sm nå?? Hva med å kanskje ha et lunsjtreff til uka??? Jaja, da er det ryddig her, men mangler å vaske gulv.. Noen som melder seg frivillig? Har ikke lyst jeg... *prøveåfinnepånoeannetsåjegglemmerdetbort* tralalalala... Sola er tilbake, men den glemte varmegradene.. Er bare 11 grader her nå.. brrr.. og jeg som skal ut å trille etterpå.. Er kanskje blitt litt varmere til da kanskje??
simbamamma Skrevet 8. september 2006 #158 Skrevet 8. september 2006 Hei, hei! Først trøst og oppmuntring til de som måtte trenge det... Kan med glede meddele at formen min er litt bedre nå, og jeg har bare 24 dager igjen! (Men urologen kommer kanskje ikke til å la meg gå så lenge..) Fikk ordnet en del saker i går, så nå er jeg ennå nærmere målet. Sover mye bedre om natta da. Hadde mamma som privatsjåfør i går, og som takk fikk hun høre hjertelyden hos jm. Den blivende mormor sto der med tårer i øynene, kan det være at hun muligens gleder seg bittelitt, tro...? Nå skal hun strikke lue, votter og sokker i den mykeste alpakka-ull til barnebarnet, i tillegg til en kjørepose. Det blir fint! ;-)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 8. september 2006 #159 Skrevet 8. september 2006 Simbamamma: Kan tenke meg at moren din synes det var stas ja. Er det første barnebarnet hennes eller? Tiny: Jeg er nå i hvertfall 100% sykmeldt!!!! )) Var bare jeg og 2 til på jobb i dag (de eneste 2 jeg liker skikkelig godt) så hadde faktisk en kjempefin siste-dagen-på-jobb dag! Var jo nesten litt trist å gå derfra, men deilig å gå med en god følelse og blid og fornøyd! Så jeg er med på en lunsj-date til uka!! Kan vel egentlig alle dager unntatt fredag såvidt jeg vet. *senderklemtilsvaninejegogså*
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 8. september 2006 #160 Skrevet 8. september 2006 Egentlig passe tirsdag og torsdag dårlig også for da er det fysio...
Molait Skrevet 8. september 2006 Forfatter #161 Skrevet 8. september 2006 ja da står vi igjen med mandag og onsdag da. Hva med onsdag? Men atte uffameienda svanine. Ikke så lenge igjen nå. Bruk dagene til sofalatskap du. Blir lenge til neste mulighet regner jeg med. (type late seg hele dager, ikke få sitte i sofaen håper jeg) Søndag regner jeg med at passer greit. Når da? Mellom 14 og 18 er vel poden mest sosial. Etter 17-18 kaan det bli mye hyl og skrik:) Ellers er det bare å komme tidligere, men regner ikke med at du står her kl 9 kjenner jeg deg rett Fint formen er bedre Simba, kjekt nå som du alikevel err ferdig straks!! (bra typisk det vel) Hadde dere bestemt dere for navn forresten? Ble det gitaristen? Herk: Kan du ikke maile over noen bilder av Oskar da? Tiny: æh...kom ikke på noe jeg. JO!! Jeg vasker gulvet ditt om du vasker gulvet mitt GRATTIS TILBAKE TIL SLARAFFENLIV CAT!!!! 1D: For å være helt ærlig så har jeg detti litt ut av det der legestyret ditt. Men det sier kanskje mer om dem/det enn om meg? Håpe det blir litt orden der snart. Sitter faktisk igjen med rundt 1000,- mer i mnd. enn før jeg fødte jeg. Fra staten altså. Merkelige Norge på mange måter altså! Skulle tro du fikk noe for å oppdra en ny skattebetaler... Glemt noen/noe nå?
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 8. september 2006 #162 Skrevet 8. september 2006 Synes helt ærlig at jeg fikk litt lite svar!!
simbamamma Skrevet 8. september 2006 #163 Skrevet 8. september 2006 Blir første barnebarnet på begge sider, så sjansen for litt bortskjemt-tendenser er overhengende, ja. Nyt tida med sm, Cat, det er deg vel unt! (Som vi seie her på flatbygden.) HamKam trenger støtte btw.... Navnet er ikke endelig bestemt, har vel to aktuelle forslag pr. kjønn, så får vi se hva det blir når h*n titter ut. Men gitaristen er fortsatt med, ja ;-) Navnet på hottentotten da?? Hvordan går det med storebroren? Og det andre som skjedde? Må spise!
Molait Skrevet 8. september 2006 Forfatter #164 Skrevet 8. september 2006 Helt ærlig..spurte du meg om noe da cat? nei trukke det gitt! Og du fikk 2 setninger dedikert til deg. Den første til og med. Så det så. Des. har jeg ikke boe å si deg på det nuværende tidspunkt. Joda, vi tygger nå på navnet til HT. Ble jo ikke noe jeg hadde forestilt meg i det hele tatt så jeg har liksom ikke godkjent det helt enda. Far synes det er dritkult han da. Nei jeg vet ikke jeg. synes nå Julian er fint jeg, men ser ut til at det ikke blir det alikevel. Et av navnene vi har hoppet frem og tilbake til..hehe. Storebror har det fint. Tror han tror han ikke får lov til stort, så veldig stas da jeg ba ham gå bort å hente lillebror. (hjalp han med løfteteknikk da) Ellers er han stort sett ute med kamerater han. Kult med lillebror, men han er jo ikke brukanes til noe. Helt utrolig at du husker at ting gikk litt ja..for litt siden. Det ble plutselig brått endring i heimen. Trodde ikke vi skulle stå som arbeidsledige begge to før vårt neste barn ble født, men slik ble det altså. Virkelig ikke slikt en hormonell dame trenger 2 dager før fødselen. Ikke far heller for den saks skyld. Er full pakke med advokat og greier nå. Får se hva som skjer. Kan ikke utdype noe mer da man ikke vet hvem her som kjenner hvem og leser hva:) Ferdig med mat nå? Så du logga på Nå er det en liten her som skal spise hører jeg...
_svana_ Skrevet 8. september 2006 #165 Skrevet 8. september 2006 Sitter her og venter på at H skal komme hjem. Litt bedre dag i dag, klarte nå til slutt å sovne i natt, men da var klokka over 03. Ikke så lenge igjen sier dere? Hallo... er jo over to måneder da! Har også begynt å få bittelitt "menssmerter" - er det falig a? Har det vært skrevet om "dette andre som skjedde?". I såfall så har ikke jeg fått med meg det. Men atte: UFF! Til noe hyggeligere(?) så kommer vi gjerne en tur på søndags formiddag. Bollene blir selvfølgelig med. Hva ønsker dere dere da? Fikk brev fra trygdekontoret, eller nav eller hva det nå heter i dag. Tullebrev. "Dersom du ikke har ordnet et opplegg med arbeidsgiver om å komme tilbake i arbeid... bla bla... sykemeldt over åtte uker.. blabla... får du ikke penger... bla bla... med mindre det er medisinske grunner for det... blabla". Skjønner ikke at de ikke skjønner at når man er gravid med tvillinger så kommer man da ikke på jobb når termin nærmer seg. Sukk. Må uansett få meg ny sm på fredag når jeg skal på kontroll igjen, og dersom legen fyller ut "del to" eller noe, så skal det visst gå bra likevel. Men asså.. byråkratidritt. Neste uke er jeg fryktlig opptatt. Mer enn jeg vil være *sukk* Mandag er det sosial greie med jobben, tirsdag er jeg bedt i bursdag, onsdag kafe på ettermiddagen, torsdag kafe på formiddagen, fredag kontroll, lørdag bryllup, søndag slappe av, mandag får jeg besøk av ei venninne fra nord-norge som har med seg sin 7 mnd lille gutt. De blir til torsdag. Vel, det jeg prøver å si er at skal jeg være med så må det være på fredag, men lurer sannelig på om jeg ikke bare må slenge meg på sofaen når jeg kommer tilbake. Så tror nesten at dere spreke folk får planlegge uten opptatte og tjukke meg. Grattis med siste arbeidsdag Cat! Hipp hipp hurra!
simbamamma Skrevet 8. september 2006 #166 Skrevet 8. september 2006 Huff, Molait, det var ikke gode nyheter! Skjønner at det ble litt mye for deg/dere helt inntil termin altså. Håper alt ordner seg til det beste for dere alle sammen! Jeg krysser fingrene... Blir sikkert mer spennende med lillebror etterhvert, ja. Nå ligger han jo bare der, på en måte...;-) Svanine: Synes du høres veldig travel ut, jeg. Ville tatt opp det med menssmertene på neste kontroll, men det er sikkert ikke noe farlig altså. Ja, byråkrati er noe dritt! Men det er for øvrig mye billigere for samfunnet å betale sykmelding for tvillinggravide, enn det er å betale for behandling av premature, så du skal ikke føle deg som en belastning selv om du er sykmeldt. Du gjør jo bare det beste for alle parter egentlig. Men man kan bli matt av disse kontorene altså... Er hjemme alene i kveld, jeg. Skal kose meg med bringebærgelé og ei bok, også må jeg jo passe litt på dette internettet av og til ;-) Ha en fin kveld alle sammen!
Molait Skrevet 8. september 2006 Forfatter #167 Skrevet 8. september 2006 Nei ønsker oss? Ønsker du deg da? Mangler børste/kam:) Og sånn greie over vogna, sånn fra en side til en annen med leksaker på. Er kanskje mer i veien enn til nytte? Og er jo dritkul den musa da. Ellers ønskes noe søtt eller kult som du synes er det for at vi har ganske lik smak så da skulle det ikke by på problem for deg vil jeg tro? Noe du selv liker liker sikkert jeg og. Hva er formiddag sånn ca.? Kan være godt å kose seg alene og simba. Gele faktisk. Laget selv eller? Ja var lite ok det med jobb. Kom veldig brått på. I løpet av få timer gikk man fra alt ok til hva faen gjør vi nå. Meeeen alt ordner seg for snille piker. (synd jeg ikke sklir helt inn under den kategorien..) Bra formen er bedre svanine. Bli hjemme du, tror vi luncher uten deg jeg. Kan jo lunche 2 ganger vi da Tar det uka etter du er ferdig med alt det der greiene. vrælvræl...jada puppen kommer nå..sukk
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 8. september 2006 #168 Skrevet 8. september 2006 Jeg har heller ikke fått med meg det med M og jobb!! Hvorfor har du ikke sagt noe??
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 8. september 2006 #169 Skrevet 8. september 2006 Hmmm kom til å tenke på at jeg var uten nett den uken før du fødte da.... men trodde jeg hadde fått lest igjennom alle innleggene jeg da. Men var jo litt å ta igjen..
simbamamma Skrevet 8. september 2006 #170 Skrevet 8. september 2006 Har ikke fått spist den geleen ennå, pappa kom innom en tur. Men ja, det var slik koke-selv-fra-pakke-gelé, som jeg må innrømme at Mr.A har laget.... Også fikk jeg store mengder plommer av pappa, så dette blir virkelig en ålreit kveld. Du har helt sikkert vært snill nok, Molait! Jeg fortsetter uansett å krysse fingrene helt til du sier at jeg kan slutte med det... Har matet jeg også, men det var 1 stk. katt og 1 stk. kanin, så det ble ikke helt det samme da. Holdt puppen innenfor genseren bl.a....;-) Cat: Har ikke stått akkurat hva som var galt før heller, bare at det var noe større enn en bagatell liksom, så at det var det med jobben visste nok ingen før i dag. Og ja, du har hatt mye å lese deg opp på! Hmm, skulle vært matet jeg også. Får se om jeg finner noe, litt dumt å gå rett på sukkeret liksom.
Molait Skrevet 8. september 2006 Forfatter #171 Skrevet 8. september 2006 Har ikke sagt noe fordi for det første vært mye usikkerhet rundt hva sm skjer og for det andre fordi det ikke var noe som..ja..var vel ikke så veldig ok for M. Dere som kjenner ham og møter ham, trenger vel i grunn ikke ta det opp før han tar det opp selv. Skrev noe vagt, men måtte skrive noe for ble litt på tuppa. Imponert over simba som faktisk husket det over 2 uker etter:) Et dessert først. Tenk om du blir mett på mat og går glipp av det gode! Det sa jeg til mor da jeg var liten. Hun syntes poenget var bra til å komme fra en 4åring så den dagen fikk jeg faktisk desserten først ) Men det er MYE gele i en pakke da. Skal du spise alt sammen selv i kveld? Dersom svaret er ja, skal du rope på elgen i kveld?¨ Kryss i vei du:) Svanine: Hva stiller jeg på søndag a? Dersom du stiller boller? Ovn til å varme dem kanskje? Eller blir de ferdig tint hjemme? Skal kjøpe inn brus vaffal. (Må slutte å be gjestene mine kjøpe med seg og ta med seg det de skal serveres *skammerseg*) (og ja skylder deg for brusen Tiny, det glemte jeg..og skylder deg noe penger og svanine..nei tror jeg holder kjeft jeg nå, dette gagner da ikke meg og mitt rykte å la slarva gå)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 8. september 2006 #172 Skrevet 8. september 2006 Husker godt det du skrev for 2 uker siden jeg også, men hadde ikke fått med meg at det var noe med jobben til M. Tiny - hvor skal vi møtes til lunsjdate da??
_svana_ Skrevet 8. september 2006 #173 Skrevet 8. september 2006 Var vel kanskje derfor at det gikk meg hus forbi, fordi vi var i Sverige da (og å lese tråden på mobilen var ikke alltid like lett). Synd, kjipt og trist uansett. Bollene blir vel best om de varmes like før de blir fortært. Så da tar jeg de opp fra frysern før vi kjører. Ellers så tror jeg ikke vi trenger noe mer? Brus og kaffe høres bra ut. Ang. når vi kan være hos dere får jeg bare sitere mannen: "Du kan bare si et klokkeslett også er vi der på det klokkeslettet". Mange gode gavetips forresten! Og penger ja... husker ikke hvor mye det ble jeg! Men du hadde jo bidratt med en del så det kan ikke være mange kronene. Litt mer på Cat da, men jeg har mista kvitteringene så kan vi ikke bare si en tusenlapp på hver da? Ho ho. Ja, det ser ut som det litt mye til uka, men jeg har som praksis å bare gjøre én ting i løpet av dagen, og foreløpig ser det bra. Satser på å hvile mye mellom slaga :-) I morra skal vi se om vi får kjøpt madrasser.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 8. september 2006 #174 Skrevet 8. september 2006 Svanine: kunne du ikke bare sende kontonr. ditt på mail til meg da, så kunne jeg satt pengene rett inn på kontoen din. Ellers har jeg drittvondt i korsryggen, hatt i hele dagen. Kjennes ut som jeg har fått kink i ryggen eller noe. Kanskje jeg har ligget litt kjært i natt.. går vel an å få noe annet en gravid-vondter også selv om man er på feita..
Molait Skrevet 8. september 2006 Forfatter #175 Skrevet 8. september 2006 Ikke så rart cat for jeg sa jo ikke noe om det heller:) Jeg husker hvor mye begge skylder, men trenger ikke ta det her. Men assa jeg vet ikke når dere skal komme jeg. Kommer jo an på formen din og. Ikke vits i å stresse til et bestemt tidspunkt. Etter 12. Hmm.. tja.. mellom 12 og 14? Hva sier du? 13 sier du? Ja jeg vet det er mellom 12 og 14!! Jeg er kledd fra kl 12 jeg, så kommer dere når det måtte passe. Ja hva med lunch Tiny? Jeg foreslo onsdag jeg da, siden det bare var mandag og onsdag igjen for deg cat. Lunch..hmm, håpe poden sover da. Alt var liksom så mye lettere uten baby:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå