Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så teit den bilen deres er da Cat... Det er jo egentlig bare et enormt pengesluk den derre nødvendige blikkboksen på fire hjul...

Hadde bilen på 90tusen service her før sommer'n og DET kosta penger det!!!! fyttikatta for noen priser!!!!

Flinke svanine som lager scrapbook! Har begynt å skrive i en sånn ferdiglaget en jeg, er så dårlig med fantasi og ikke minst tid til å sitte med sånne greier..

Også har jeg startet det meieriet her.. hehe.. ungen i ene puppen og pumpa i den andre.. møøøøø...

Lurer på om jeg skal saksøke Tine meierier og kreve rettighetene til navnet!!!! Kommer man noen vei med det mon tro???

Skal prøve å få snuppa til å ta flaske nå, for jeg blir nemlig snart jagd ut av huset her av gubben (han mener jeg bør gjøre noe alene snart... men jeg vil jo ikke gå fra babyen min da...Tenk om hun ikke klarer seg uten mamma'n sin??).

Gubben har alliert seg med pappa'n min og nå SKAL jeg visst på åråsen på kamp 18 sept. Den kampen mellom Lillestrøm og Vålerenga... Får vel bare høre på de og bli med vel.. er jo en kamp jeg kunne tenkt meg å sett alikevel..

Er sommer'n ferdig nå eller?? Hvor ble det av sola og varmegradene?? her er det overskya og bare 13 grader..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe..Tine meierier ja

Dritkaldt ute!!

Hvor lenge skal man blø a??? Lenge holdt du på Tiny? Begynner å bli noe lei nå, men er vel kanskje 2 uker som er normalt. (virker ikke osm om det brått skal slutte i morgen men)

Går det med ryggen svanine? Sovna i stolen i går så er noe groggy i ryggen selv. Håpe ryggen din gir seg da, for du skal jo ikke bli lettere.

Kult med kamp:) Du blir ikke borte så mange timene da Tiny. Tar hun flaska greit da? Ja og skulle hun bli umulius så får hun jo bare være det litt da. Overlever det, synes isåfall mere synd på pappan:))

Du a cat? blir det av morramailene? Mye mas på jobben

? Dagene begynner å bli litt mer normale her (tror jeg), så bærre så du skriv. Om du ikke får svar før du går har du svar til dagen etter:)

Blir det av kanelbollene mine??

Skrevet

har ikke prøvd med flaska enda, derfor dette meieri-prosjektet idag.. må jo finne ut om hun tar flaska før jeg blir borte noen timer..

hmmm.. må jo tenke på hvor lenge jeg blødde.. Var det en 2 uker da tro?? ikke mer enn 3 ihvertfall... Er ikke lenge før det er over og man er tilbake på "normalen"

Håper bare tanta holder seg borte en stund til jeg :) Savner ikke den heller..

Jeg har kanelboller i fryser'n!! Erta bærta!!

Skrevet

gikk 8 mnd før jeg fikk a tilbake sist. Heeelt greit det ass:)

Det med bollene mine var vel mer et hint ;)

Skrevet

Jada, bollene ligger trygt forvart i fryseboksen i boden (må ikke være for lett tilgjengelig må vite!) og de tar snart turen opp i distriktet. Har bare gjort ting og tang de siste dagene, så det har liksom ikke passa... Dårlig unnskyldning kanskje, og i tillegg så har H tatt bilen til jobb og da er det i allfall ikke lett å komme seg til Molle med Bolle (nå fikk det hele en annen mening, gitt).

Men vi kan komme en tur i helgen eller så jeg kan jeg komme over helgen? What say you?

(At Molait alltid har hatt større mage enn meg har på en måte vært et av mine faste holdepunkt i tilværelsen. Nå er det plutselig ikke sånn mere... Tror det blir rart med rollene byttet om. Kanskje det er derfor jeg ikke har turt å dra på besøk?)

I dag har jeg bakt (igjen). Frysen begynner å bli full.... :-) Rundstykker denne gang *stolt* Men slike husmordager tror jeg egentlig ikke jeg har godt av, men har tross alt ikke så vondt i ryggen i dag. Og hadde ei skikkelig bra natt, var bare oppe tre ganger før kl 06, og sovna etter en time!

H har kjøpt ny pc. Den er visst litt av et råskinn. Vi trenger visst det for å "redigere videoer av småttingene", men vi har jo ikke videokamera en gang...

Lenge siden vi har hatt TR-prat gitt! Tror ikke hun har vært nevnt på månedsvis....

Og om ikke lenge er det landskamp. Har et håp om at den skal være underholdende. Nå skal jeg begynne på middagen.

Ps! 31+0 i dag!!!

Skrevet

Tiny: Vi skal også på LSK-VIF. Har allerede kjøpt billetter :)) Skal dere stå eller?? Vi skal sitte på Strømmen Storsenter tribunen vi.

Molle: Morramail ja.. har liksom bare blitt litt borte. Blitt litt mer pes på jobben siste uka + at hun vikaren som "har tatt" over etter meg og som skulle jobbe mens jeg har permisjon sluttet i dag. Hun gadd visst ikke mer! Så da skjønner du hvor trivelig min jobb er...

Svanine: Flink du er om dagen da!! Scrapbok og baking støtt og stadig!!

Alt jeg orker om dagen er jobb, spise og sove..

Skrevet

Det er nettopp derfor jeg anbefaler 100% sykemelding... så får du overskudd til å gjøre andre ting :-)

Skrevet

Molait :har hatt vondt i puppene jeg også.virker som tette kanaler det hr hjulpet med varmklut maserte litt ut som beskrevet over. Har også brukt sånn løspupp hehe sånnekstra tut liksom vet ikke hvorfor det hjalp men jeg tror han fikk bedre tak og derfor sugde mer effektivt og vonten forsvant.

soving tja han sover jo bare om jeg legger han met og med ren bleie så ligger han der og prater/stønner til han sovner stortsett. har HT magevondt? kjedelig Oskar har hatt vondt noen ganger han og, en dag så måtte han skrike for å få ut lufta og var det vel best å skrike litt og få litt kos av mamma.

Ble det foresten flere oslo augustklubb treff? etter det vi var på?

cat: husk å ta det med ro på jobb nå :) lettere sagt enn gjort.

Utrolig kjipt med utgifter til bil ja utrolig dyrt alt sammen.

Tiny det går sikkert fintå være borte fra henne:) men sikkert værst for deg? Oskar tok flaska med stor selvfølgelighet da ha var 15 dager.

Hørtes ut som et engasjert barseltreff ja. men hvor stor var aldersforskjellen da?

Er det bare å bestille kanelboller her eller?

Og til dere gravide med vondter jeg føler med dere, merket først etter fødselen hvor slitsomt det var å være gravid.

D kjedelig at du ikke fikk vært på teateret da, så oppsetningen i Oslo for 15-20 årsiden og kunne tenkt med å se den igjen på norsk.

nei nå er det noen som krever litt oppmerksomhet her kommer tilbake senere

Mange klemmer

Skrevet

Bøyer meg i støvet!! Det var mange korte kommentarer på alt mulig rart det.

Min vil sove armen, puppen, senga (vår..sukk) Men vet du i stad så sovnet han fra våken tilstand i kurven sin!! Og våknet-gråt-roet seg selv!! Jeg får jo gi ham litt tid. Han er ikke fylt 2 uker enda. Vanskelig nok bare dette med å leve enda vel:) Sitter nå å venter på kveldens magevondter. Far skal på pokerkveld, så håper ikke det varer så lenge i kveld.

Var nok de kanalene ja. Gikk over til dagen etter. Masserte mens han drakk eller jeg pumpa (visstnok viktig at melken renner når man masserer, ellers vondt værre) La også til den puppen hver gang så den aldri ble veldig full. Kjente ikke noe bedring da eller rett etterpå men er fin nå:))

Har brukt slikt brystskjold (ekstrapupp?!), men det var for sårheta. Mulig de suger bedre med den, har jeg ikke tenkt overr. Fine de der ass. Mye bedre enn de som var for 8-9 år siden. De hjalp jo ikke en dritt!

Vet ikke hvordan det ble med Oslotreff jeg. Mange snakket om å sitte på brygga å ruge, men så ikke noe mer til det. Får vel ta et barseltreff i stedenfor nå:) Du må jo gjerne ta turen til Lillestrøm en dag og da. Vi er jo iaf 3 trådbaby'r her. haha trådbaby faktisk.

TR ja...enda godt det ikke er EL prat enda:)

Mr.M skal og på kampen Cat (og Tiny) Mener han nevnte noe om det i stad. Sender ikke dama han nei, ikke om han kan gå selv. Haha har vikaren slutta. Lol altså, kanskje de burde ta et hint snart.

Kanelboller kommer i følge med baker'n. Så dersom det bestilles boller må du ta svanine på slep;) Ellers kan man jo ta et raid i frysern til Tiny... (mener å huske noe om boller i frysern til cat og. (ikke i 1D sin-haha!! :P )

Jo og andre boller..hehe, tenkte nå at du skulle til meg, Molle, med bolle, altså bolle i ovnen (eh..boller blir det hos deg da) Men skal jo faktisk ha med boller, og jeg hadde jo og ble derfor kalt det, men har ikke bolle mer. Så den der fikk jo flere betydninger. (Og det der ble overhodet ikke rotete)

Kom når du vil du. Dag-kveld-uke-helg..er det noen forskjell på det?!

Du eller dere? Dag eller ettermiddag/kveld? Skrevet til deg på msn, men ikke sikkert du ser det. Kan jo høre med M for sikkerhetskyld, så det ikke er planer jeg ikke vet om.

Skrevet

Jada, vikaren kom i dag og sa hun sluttet i dag. Kontrakten hennes gikk ut i dag fordi jobben min har somla med å lage en ny med vikarbyrået fordi de ikke helt klarte å bestemme seg for både det ene og det andre.

Men et hint tar de ikke da....

Så når jeg går klokken tolv i morgen og fredag, så har de ingen der... tihiii... kommer ikke ny vikar før på mandag klokken 12 :))

Skrevet

Uff da, håper det ikke varer så lenge da..

Skrevet

Uffameien... ikke noe gøy det der altså..

Nå er kvelden over for oss den.. Deilig med litt tid alene :)

Skrevet

Jeg promper noe så innmari om dagen!! Skikkelig masse luft!! Skulle tru det var gjennomtrekk vettu:))

Men har en del mageknip og sånn innimellom og etterpå er helvete løs...

Skrevet

Huff, så koselig jobb du har da, Cat! Vær så snill å ikke slite deg helt ut da...

Kjett med magevondt, enten man er stor eller liten. Kan tenke meg at puppevondt ikke er å anbefale heller, så det får jeg håpe jeg slipper. Har god erfaring med alle andre typer vondter; fra dren og slikt dritt, kommer ofte som type knivstikking (eller strikkepinne om man vil) i ryggen/magen/urinveiene, via BL, til forferdelig nedpress. Av alle disse er det vel sistnevnte som er det mest konstruktive. Håper jeg modner om dagen, for nå er det på tide å få den ungen ut snart altså!

Sykehusbagen er snart klar, men HJELP!, er det ikke forferdelig vondt å føde da...?

Så det var prat om alder her tidligere. En slektning av meg bor i Gøteborg, hun er 27 og venter sitt første barn. Hun går på yoga for gravide, og trekker gjennomsnittsalderen klart NED. Gøteborgdamene er visst godt oppi 30-åra før de får barn, hva er det for slags trend da?!

Skjønner ikke hvorfor jeg får lyst på boller av å lese denne tråden....;-)

Har fortsatt igjen noen innkjøp, bl.a. av amme-BH og noen nye håndklær. Venter med stæsj til sprinkelsenga til vi vet om det er gutt eller jente, men kurven må gjøres klar a.s.a.p. Godt å ha en sømkyndig mamma da gitt! Men hun får vær så god hjelpe til, hun som drar til Wien 14 dager før termin...(vet ikke helt hva jeg mener om det serru..)

Jaja, kom jævlig mye fornuftig fra denne kanten i kveld gitt. Ta vare på dere selv da damer!

Skrevet

Og DER var kvelden ferdig...og det er jaggu jeg og..

Skrevet

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeei;)

Godt å se at jeg ikke blir helt glemt når jeg ikke dukker opp en dag (er vel vante til det dere;)

Okei:

TR....,henner kom tilbake etter 9 UKER forrige gang..............håper det går bittelitt lenger denne gang!

EL: er ikke sikker på om den trengs heller på ei laaaaaaaaang stund.....

Herkules: Er ikke jeg gamlest her inne???????????????? Hvis ikke du var veldig ung når du så forestillinga da.........................

Cat: Drittmøkkabilmeddrittmøkkadeler + drittmøkkajobbmeddrittmøkkasjefer = 100% SM (eller en klem til fra meg da...men da må du ikke prompe altså!)

Tiny: Meieriet betaler ikke like godt som sykehuset for produktet ditt;)

Svana: Kom på besøk, trenger ikke ta med kanelboller, du kan bake her (svigermor sier at ovnen min virker!)

Molle: dine svar er aldri korte de;) også har du en tendens til å være litt frekk tror jeg............................ (eller er det ironisk det heter?) Ikke vet jeg, men du får ikke bolle hvis du kommer på besøk!

Jeg har gubben offshore igjen (nevnt tidligere, vet det....) men jeg får han hjem på mandag...........................og jeg må innrømme at jeg gleder meg...................( er det vanlig eller? hihihi)

Jeg har forresten time til JM i morra for å diskutere fødselen...............

(har jeg sagt at jeg snakka med legen min om den glukosetesten, han mente jeg kunne vente til jeg hadde tatt vanlig blodsukkerprøve først han da;) ............. var å tok en prøve på fastende mage i dag og jeg har 4,3 og et er vel egentlig helt normalt, og dermed skal jeg vente til jeg skal inn til han på time 25 sept før vi avgjør om den testen trengs.

Okei, det var kanskje den lengste digresjonen jeg har hatt på lenge.) JM igjen: Hun vil gjerne at jeg forteller alt om hvordan fødselen var også kan hun fortelle meg hva papirene sier etterpå........jeg er mer på den at jeg vil vite hva papirene sier med engang! JEG vet jo hva jeg mener................ det er jo derfor jeg vil se papirene jo. Men kanskje jeg er litt rar;)

Nattaklem fra trivelige trøndelag;)

Skrevet

Sorry glemte deg simba............. var virkelig ikke med meninga det altså! Men det er vel på tide med fødsel osv nå ikke sant? Håper du har det bra om dagen!

Nå er kvelden over her også.............. er litt tregere enn resten jeg;)

Skrevet

God morgen!!!

Dæven jeg har stått opp tidlig idag altså!!!! Var oppe 06.45 med snuppa også la jeg meg ikke igjen når hun sovna!!! SÅ nå har jeg dusja og spist frokost allerede!!! Men hva skal man finne på nå da???? hmm..

Luft er vel et velkjent graviditetsproblem (om man kan kalle det det??) og vedvarer enda en stund etter fødsel (kan det være hormonelt tro??)

Men det er jo bedre å slippe lufta ut enn å holde den inne og kanskje sprekke da?

Boller er nam vettu.. Tror jeg må bake en stor bolledeig snart igjen, kanskje til dåpen tenker jeg.. SKal forresten ha dåp 8 oktober om ingen har fått det med seg...

1D: Er det ikke deilig å ha noen å savne? Da vet man at man virkelig er glad i den personen!! Også er det meget praktisk med en mann hjemme da.. Var vaskemaskina fortsatt ødelagt?

Fått sove litt inatt Molle?? Kan trøste deg med at det er først nå den siste uka hun har lagt seg før oss!! Og det er digg det!! Endelig litt tid på kvelden å bare være oss!!

Har nok ikke så mye overskuddsmelk at det er noe vits i å levere inn... Pumper litt for å fryse ned og prøve litt flaske sånn at jeg være borte littegranne bare...

Ang kampen neste helg tror jeg at vi skal stå på kfl tribunen. Er pappa som har kjøpt billetter... Kanskje vi sees på kampen?? Er jo høstens høydepunkt på Åråsen dette her :) Forza Fugla!!!

Skrevet

God morgen tiny, må si du har vært tidlig oppe ja :))

Har nå alltid sluppet ut litt luft jeg da, så kan nesten ikke skylde på graviditeten :P Men kommer luft på en litt annen måte. Det er liksom ikke snakk om å bare prompe litt, men man kjenner nesten at innvollene synker sammen etter at man har lettet litt på trykket :))

Dåp 8. oktober ja.. nei det hadde jeg ikke fått med meg. Skal hun døpes i strømmen kirke og hvor skal dere ha festen??

Tenk simba, du er sikkert mamma når lille Tiril døpes :))

Forza fugla!!!

Skrevet

Skal døpes i Rælingen kirke (den ute på marikollen). Også skal vi være i et lokale i en blokk en her oppe etterpå.. Blir litt for mange til å ha det hjemme...

Bare fortsett å slipp ut lufta du Cat!! hehe..

Skrevet

Hihi.. måtte sette opp vindu og lufte litt i resepsjonen nå :P

Bare en og en halv time igjen på jobben :)))

Skrevet

Du og dine detaljer. Og så feminin du alltid er. Mr T må være stolt. :P

Hvordan skal noen få med seg dåp når du ikke sier noe? Prøve å få kommet i kirken å titte jeg da:) Når kl. er det?

Orka ikke flytte kurven fra stua alene så etter jeg skrev her i går henta jeg dyna ut på sofaen. Digg å slumre til tv i dyna si:) Han sov fra 22.30 til 02.30. Fra 03.00 til 06.30 og stod opp 09.30. Vil si det har vært en bra natt :) (sikkert sovet mer enn svanine..hehe)

Nå vånet han midt i innlegget her, så kom helt ut av hva jeg skulle kommentere/svare på. jæjæ, får gå å mate jeg.

Skrevet

Vært hos legen i dag da, og ble sykmeldt 100% fra mandag. Må uansett en tur på jobben i morgen og hente litt saker og ting, så sa han kunne skrive fra mandag jeg da. Så i morgen er faktisk min siste arbeidsdag på en stund og det er litt rart å tenke på!!

Skrevet

Gratulerer? Passer det å si det? Uansett, skal nok bli digg å ha overskudd til seg selv, g ikke minst sove om morgnen:)) Siste på en stund? Ja skal du tilbake dit da? Kanskje siste dagen på det stedet ever!! Kan fortsatt sende noen morramail da. Eller blir kanskje mer formiddagsmail fremover.

Men sa du det?? Strikkepinnevondt i hufsa?? hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...