Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skikkelig go'unge du har fått, Molait!

Pusler rundt med de siste småtingene som må gjøres her, jeg, og da mener jeg innimellom all den tida jeg bruker på sofaen.... Blir litt stressa siden det antagelig blir baby før månedskiftet, men det gjør jo ikke noe akkurat. ;-)

Håper dere får ei god uke alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja han er jo verdens nydligste;)

Sånn jeg hadde det det. Man gleder seg jo, men blir litt stressa også når det nærmer seg. Hvilke småting har du igjen da? Vi er enda ikke ferdig med barnerommet vi da. Er nå så godt som ferdig men den strømmannen kommer jo ikke!!! Har lamper på veggene men ingen kontakter å putte dem i. Ikke på soverommet heller. Har lyset på i gangen og døra på gløtt hele natten. Må jo se at jeg putter puppen i riktig hull liksom. Gleder meg til å kunne trykke lys av og på igjen. Ting man ikke setter pris på før man mister muligheten:)

Skal snart ut å rusle en tur. Tenkte han skulle få våkne og spise litt først.

Gratulerer med 50 cat :)) Bare å ta seg en tur en dag assa. Om du skulle kjede deg. Er vel litt pes om T har bilen. Og virker som du stresser mer enn du har godt av for tiden!! Huske at 50% sykemeldt ikke er det samme som 50% fri da du.

Ja og til dere med barn...

Auuuvvee!! Har så vondt i puppen min!!

Hva er tegna på betennelse og hva er tegna på blokkerte melkekjærtler eller hva det heter?

Er vondt i selve puppen, mest på undersiden. Minner om spreng på en måte. Verker skikkelig. Prøvd å pumpe og massere, men hjelper lite. Holder den varm. Bruker sånn ullinnlegg.

Begynner å bli småkvalm her jeg....

Tips og råd mottas med stooor takk!!!

Skrevet

Fant dette ang brystbetennelse på dib:

Forebygg brystbetennelse!

Av Helsesøster Anne Britt Orset

Av og til er det kanskje ikke til å unngå at man får brystbetennelse. Brystet blir da varmt, hardt og rødflammete. Man får høy feber og føler seg elendig. Det er da viktig at man får behandling for dette. Legen vil da forskrive antibiotika som gjør at man kan fortsette ammingen samtidig som man tar medisin.

Et forvarsel på brystbetennelse er tilstoppede melkeganger. Det merker du som klumper i brystet. Du kan forebygge at det utvikler seg til skikkelig brystbetennelse ved å løse opp klumpene. Det gjør du mest effektivt ved å massere lett over klumpene mens barnet suger melk fra brystet.

Husk at barnets suging er den mest effektive metoden å tømme brystet på.

Et alternativ er at du håndmelker deg når du for eksempel ligger i badekaret. Varmt vann mot brystene virker smertelindrende og gjør at melken renner. Når så melken kommer, stryker du forsiktig over klumpene i retning brystvorten, vil de løser seg opp.

Når du er ferdig med badet kan du få barnet eller en brystpumpe til å gjøre resten av arbeidet. Poenget er å tømme brystet ofte slik at de tilstoppede melkegangene ikke utvikler seg til brystbetennelse.

Har du smerter eller klumper i brystet gjør det også godt å bruke myk ull mot brystet.

Håper dette kan hjelpe deg noen vei for jeg har ikke peiling på dette her med brystbetennelse (og håper jeg slipper unna det også)..

Har også vært å trillet tur!! Gått frem og tilbake til senteret, og ja vi gikk OPP liabakken... phu, det var jammen meg tungt..

Imorgen er det barselgruppe på helsestasjonen, lurer på hva slags rare mennesker man treffer der jeg?? Og tror jeg trekker gjennomsnittsalderen ned littegranne... Ja, jeg er vel den yngste her også, så trekker den vel litt ned her og vel..

Skrevet

Jeg har vært borte noen dager, men det har ikke dere ser jeg!

Har vært hos svigers på 60-årsfeiring, og jeg har fått masse mat :-) *mums mums*

Jeg får kommentere det jeg husker...

* flotte HT-bilder Molait

* Grattis med 50-dager som var Cat og grattis med festet hode til Simba

* Fått puppe-au Molait? Usj da...

Det var ikke mye jeg husket, nei.

Hva har jeg å melde da? Annet enn at jeg er svær og diger og to måneder igjen og unger som nesten aldri sover? Ikke stort. Var nede i byen og brukte penger i dag. Kjøpte bl.a. noen pysjer (pyser?) og noen slike enkle luer + kjøredresser til guttene. Siden jeg skal i bryllup om et par uker kjøpte jeg også en topp i størrelse diger, og et smykke for å muntre meg litt opp.

H jobber overtid i dag... og jeg er sulten.

Skrevet

Jeg har vondt!!! Når jeg går så svir og stikker det noe så innmari midt i mellom hufsa og nederste delen av magen.

Rett bak trusekanten på en måte. Gjør så vondt at jeg må gå sakte foroverbøyd.. Svei som bare pokker når jeg skulle gå fra jobben og til bussen i sta, så trodde nesten ikke jeg skulle komme frem til holdeplassen :(

Og velkommen tilbake svana :)

Skrevet

Grattis med 50 Cat;)

Jeg har baaare 70 dager mer enn deg igjen. Syns tia går fortere alikevel nå jeg;)

Jeg har sånn kynnere jeg altså..om ettermiddagen....eller så er det TB som har for lite plass til å bevege seg, for det er faktisk aua (ikke bare ubehagelig nei)... fikk jeg syte litt igjen;)

Stakkar Molle da! Jeg tror Tiny har svart deg bedre enn jeg kan. Hadde aldri sånn vondt med dattera, var bare litt sånn grønt som kom ut av ene vorta ene dagen på sykehuset og etter det var alt ok............husker ikke hva jeg gjorde for å kurere det engang. lenge siden det nå veit du;)

Velkommen tilbake til svana også ja;) ...........går helt fint at du ikke komenterte noe av sytinga mi altså, du er tilgitt;)

Føler for å dele ut klemmer i dag også, så vær så god: Klem!

Skrevet

Huff, unnskyld 1D, men her er det litt inn det ene øret og ut det andre... hehe. Men det sier vel mer enn meg enn deg, for jeg har så mange egne vondter...

Men altså; jeg husker litt.

Puppegugg: Det har jeg hatt siden begynnelsen av uke tjueognoe. Men det kommer bare om jeg klemmer, og ingen fadeser skjedd. Fatt mot!

Kynnere: Jeg har kynnere hele tiden. Og har hatt det siden uke 20 omtrent, sånn at jeg har kjent det da. Tidlig for førstegangs, men så har jeg visst lest et sted at det er vanlig når man har to. Og de kommer gjerne om ettermiddagen, det er vanlig det. Slapp av, og ta det med ro :-) Hos meg kommer som regel når jeg hviler eller når jeg gjør brå bevegelser.

Andre vondter: Trøsteklem!

Kan jeg syte litt om egne vondter nå?

- Ryggvondt etter strabasiøs bytur!

- Halsbrann!

- Sulten!

- Kynnere!

- Stor mage!

Også er jeg hele tiden redd for å føde for tidlig... så jeg er glad for hver dag som går!

Men vet dere hva? Jeg fikk (etter litt strev) på meg godjeansene mine i dag! Med knapp og det hele! Så riktig så snerten ut, om enn litt sprengt. Klarte å ha de på en halvtime, så måtte jeg skrifte. Men jeg gjorde det!

Har også fått arvet/lånt en bag full av småttisklær (50-62), så da slipper jeg å handle no særlig mer, og slipper å vaske hele tiden også.

Snart kommer gubben hjem. Fortsatt sulten!

Men Cat - hva slags vondt er det du hadde? Hørtes litt merkelig ut, om enn ganske så ubehagelig! Ta det med ro og slapp av i kveld :-)

Nå driver noen og borer i vegger... høres veldig godt i betongen ja. Nuvel, skal vel ikke si noe, har gjort en del slikt vi også.

Skrevet

Jasså, så du lever du og. Når kommer du da?

Er nok tette melkeganger jeg har. (fint med dib:) ) Ellers takker man for svar Tiny. Hadde ikke slik sist gang. Fy f å aua! Litt sånn -ikke se på puppen min engang- Er litt bedre etter at HT har sugd den tom for n'te gang. Nja tom virker det ikke som den blir noen gang men. Stakkarn sutter og sutter og sutter og så endelig svelg..hehe.

Nå har far fått ham til å sove. Hadde masse magevondt og skreik og skreik.

Hatt lignende slike cat. Merkelige greier. Kom i tak liksom. gikk ganske raskt over. Gjør det det hos deg? Var litt sånn strikkepinne på vei ut følelse. Vet ikke helt hva det er og hadde det ikke så ofte. Hør med jm neste gang. Håpe det gir seg da.

Regna ikke med å få så mye puppehjelp fra deg 1D, men tenkte det kunne jo hende du hadde vært borti det og husket så langt tilbake:) Ja og du..hehe..som eneste flerbarnsmor her..hihi...snart skal du få oppleve betydningen av etterrier. moahaha..du tror du er ferdig etter fødselen eller? haha så feil kan man ta;) Merkelig at det skal gjøre så inn i heite vondt bare fordi man har fått barn før. Kjente jo ikke noe til det med førstemann.

Hur henger drenet da simba?

Hvordan får du din til å sove herk????? Eller fikk første tiden iaf.. (kan svare her du og forresten tiny:) )

Skrevet

svanine:

Jo kom på det her. Jeg sa du kom en tur, hvor M har et likgyldig til positivt blikk etterfulgt av et mhm. Jeg følger opp med å si at du skulle ta med kanelboller, hvorpå han får et utrolig barnslig overlykkelig stort glis over hele trynet og da jeg avslutter med å si at han da kan stikke en tur ut å finne på noe blir han oppriktig skuffet og lei seg og i det hele tatt var det mange ansiktsuttrykk på kort tid. Det jeg prøver å si er at ta med en bolle til M og a...make his day liksom:)

ja og hufsa..hehe..

Skrevet

Hufsa ja.. Er litt sånn sviende strikkepinne-lignende smerter. Blitt bedre nå, men var seriøst drit vondt i sta. Klarte nesten ikke flytte bena fremover og det "svei" så fælt at jeg gikk fremoverbøyd og omtrent holdt meg for dåsa når jeg gikk... så sikkert kjempelurt ut... En megagravid som kniper igjen og holder for hølet når hun går... Var redd noen skulle tru jeg var i fødsel vettu :))

Godt HT sover da, og jo forresten, hvor lenge må vi kalle han for HT??

Skrevet

Slenger meg med på HT spørsmålet jeg;)

Jeg hadde strikkepinnevondt på lørdag.........men litt mer på siden av dåsa lissom...brukte sikkert 10 min fra butikken å hjem til søstera etter handlinga.....(tar max 2 min til vanlig) Det så forresten sikkert ikke så lurt ut heller, siden jg brukte vogna med tantebarnet oppi til å støtte meg på så jeg kunne "bøyemeglittnaturligfremover"................... De fleste tenkte vel kanskje mer på at jeg strengt tatt skulle sluppet den vogna...var jo 2 voksne til der som sikkert var i stand til å gå som kunne trilla den ungen.......... hihihi

Har du helt mista trua på meg eller Molle??????? (kanskje den aldri var der heller... hæh? hiihi)

Jeg tror ikke at sånne etterrier blir aktuelt for meg altså....livmora er så lita lissom også er det jo så lenge siden sist så det er jo egentlig som første gangen lissom ikke sant lissom???? hihi

Skrevet

Men hva er sånn sviestrikkepinnevondt da???? Ingen som vet??

Skrevet

Strikkepinnevondt..enda et nytt ord til ordlista:)

sover og sover. Holdt det gående siden kl 21 nå. Sliiiten. Far jobber med saken. Prøvd dett meste nå. Pupp og byss og gå og vugge og tørr bleie og massere og sukkervann og jeg vet ikke hva. Bedre han har det på kvelden enn på natten da ihvertfall. Er jo så fælt. Lillen har jo vondt:(

1D la meg si det sånn jeg våknet med et stort au dagen etter og fikk servert to små hvite i plastkopp..hehe. Og hver gang man da ammer så biter man tenna sammen fordi vorta er sår og så starter magen. Amming setter igang sammentrekninger. Hehe, hva man skal igjennom:)

Skrevet

Er for sent å ombestemme seg nå eller????

Klem og byssanlull fra meg til HT...............selv om mor ikke kan fortelle oss hva annet å kalle han;) Kanksje han ikke vil sove før dere har bestemt dere for navn??????? Hihihi

Skrevet

Blæææææææææææææææææææææh!!!!!!

Skrevet

Håper HT har sovet litt, så mamma'n fikk hvile litt og da.. Har ingen gode strategier for å få de til å sove jeg.. Har du prøvd minifom forresten? Hvis han trøbler med magen/luft er det et vidundermiddel :)

Har vært på helsestasjon idag vi. på barselgruppe. Og for et oppmøte!! hele 3 mennesker med barn inkludert meg!!! Og vi skulle vært 6 stykker! Og ja, jeg trakk jo selvfølgelig gjennomsnittsalderen ned jeg...

Også har jeg gått til og fra helsestasjon idag da! Opp liabakken tilogmed!!! *følermegflinkogsprek*

Skrevet

Lett å finne igjen tråden vetjæ, når du dytter den opp etter at jeg har gått fra side 1. (hmm, skjønte du hva jeg mente nå tro? )

Er miniform a?

3 stk inkl. deg og barn? Blir bare deg, Tiril og jm det da;) Går utfra at du mener 3 stk mammar inkl deg? Snittalder ja. Var 17 på første helsestasjonbesøk jeg. (fylte 18 da W var 2,5 mnd.) Da kan ddu begynne å snakke om å trekke ned snittalder:) Trekker litt ned på tråden, men om ikke annet kan du trøste deg med at i "gjengen" så trekker Mr.T ned mest..hehe. (cat sin Mr.T da altså. Har ikke gitt din noe "nick" her enda jeg..må gjøres noe med.)

Pjokken skal få navnet sitt snart. Har hengt oss opp litt. Var jo ikke det navnet vi hadde tenkt eller vurdert, men hvorfor ikke. Må tygge litt først. Ikke bare bare å finne to navn man liker og som passer sammen. Sist var det lettere for hadde et vi ville ha og er oppkalt etter pappan sin.

ogjasåflinkogsprekatte!! (sukk ikke minn meg på det, skal liksom være det jeg og...)

Skrevet

Minifom er dråper du kan gi poden før hvert måltid. Den hjelper til med å fjerne luftbobler i tarmen sånn at lillingen får det mye bedre i magen sin... Funket for oss ihvertfall!

og ja jeg mente 3 mamma'r med barn...

*venterispenningpånavn*

Skrevet

Helvete.. har hentet bilen på EU kontroll og resultatet ble at den må tilbake på fredag og bytte en bremsedrittdel til nesten 4000 møkkadrittkroner!!

Og ikke nok med det, men måtte ut å kjøpe nytt batteri i dag også, for vi har jo ikke fått starte hele uka!! Takker mammaen min for at hun jobber natta, slik at hun alltid er tilgjengelig med startkabler hvis ikke naboen er hjemme om morran..

Faen assa!!

Nå driter jeg snart på meg åsså!!!!!

Skrevet

1. slutt å bremse, da sparer du på delene

2. forsøkt å skru av lyset i bilen om natten?

3. gå på do!

Driver med eu selv. Vet vi må bytte noe deler. Kjedelig og kostbart. Er det derfor den blæææææ? Glemte å spørre om det. Hvor kom blæææ fra? Nei er sure penger men så er det å ha bil desverre. Koster jaggu mer å ha en enn å kjøpe.

Nå sovern ute i vogna si:) Litt vanskelig det der med påkledning. Er jo ganske varmt ute, men de små er mer kalde og når man sover synker temp. Hendene kan de være kalde på uten å fryse. Jaja kjenn på ryggen, men får jo ikke kjent der når han ligger på den?! Nesten lettere om vintern for da er det bare å kle på:) Har du på lillemor a Tiny?

Mulig jeg prøver slik miniform, men er bare på ettermiddag/kvelden da. Ellers er han stort sett fonøyd og spiser og raper og fiser og sover og driter en hel haug..hehe. Brukt halve pakka du kom med alt!!

Svanine, har du fått deg et liv eller?

Skrevet

Har i hvertfall driti da..

Blæææææh'en kom fra jobben. Skal visst jobben en heltidsstilling de få timene jeg er på jobb nå skjønner du. Og feriemodusen på jobben er visst over også for nå er det sinnsykt mye å gjøre og masse folk!! På mandag var det 25 stykker innom på et møte og hvem må stresse som et helvete for å ordne kaffe og kaker på 2 minutter til alle sammen??? Jo, det var meg det!! Ingen som hadde gitt meg beskjed om møtet slik at jeg kunne fått planlagt litt og kanskje kjøpt inn litt på fredagen når vikaren var der!!! Helvetes møkkafolk!! Ja, du husker hva jeg sa om den negerkølla molle..?? Ønsket virkelig den på noe i går assa!!!

Så da endte jeg på sofaen i går med skikkelige "tak" i ryggen og enda mer verkende hufse :(

I dag kan jeg faktisk nesten ikke gå :( :(

Også den drittbilen i tillegg!!!!!! Og ikke virker dekoderen enda heller enda vi fikk den levert 1. august og da skulle den virke med en gang... Har tatt nesten 20 telefoner til UPC og hatt tekniker her 2 ganger, men høre aldri noe mer fra dem.. Er så lei alt som ikke virker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men har sendt mail til UPC og sagt hva de kan gjøre med den dekoderen, så får vi se hva svaret blir!!!

Sånn, da har jeg fått rast fra meg litt!!

Skal ta meg en cookie eller 10 og holde kjeft!! :)

Skrevet

Synes det er vanskelig med påkledning selv jeg altså... Men ute nå har jeg body, bukse og sokker og dyne.. Tror det er passe?? Hun er ihvertfall ikke svett eller veldig kald da..

var det ikke godt å få ut dritten Cat???

Skrevet

Jo det var deilig :)) Cookisene også var gode :))

Skrevet

Å, som det hikkes. De har visst begynt å gjøre det på skift *knis*

Cat, den derre jobben din tror jeg at jeg ville slengt et visst sted. De kan jo ikke holde på slik mot deg stakkars gravide dame. Nei, dersom de ikke skjerper seg så får du bare skaffe deg 100% sm. Du skal jo ikke jobbe hel dag i løpet av en halv! Eller noe sånt... 100% sykemelding anbefales forøvrig :-)

Drit med biler som ikke funker. Vi skal få vår på NAF bruktbiltest før garantien går ut. Koster jo flesk - men er forhåpentlig lurt om de finner ut noe...

Prøv sånn miniform til HT, Molait. Det er mange som sier det funker :-)

Om jeg har et liv? Nuvel. Har bare gjort andre ting enn å sitte foran maskina i dag. Sov kjempelenge, vaska klær, rusla en tur på butikken, laget pannekakerøre (like flink som dattera di 1D) og stullet litt med scrapping-prosjektet mitt. Driver og lager bøker til guttene a la "min første bok/boken om meg" eller hva det nå heter. Blir veldig fint, men tar mye tid. Jeg lager rammeverket da, slik at jeg kan bruke mindre tid og lime inn bilder og skrive litt etterhvert som de gjør mer ut av seg enn å hikke og sparke. Hadde vært greiere med bare én bok, men men. De kan jo ikke dele alt heller.

Sulten! Håper mannen kommer hjem snart sånn at det kan bli pannekaker :-)

Skrevet

Ja den drittjobben kan du få gratis av meg!!

Så flink du er da, Svanine som lager scrapbok og greier. Tenkte jeg skulle kjøpe ferdig sånn babybok jeg da og heller være flink å skrive og pynte i den.

Og klart de må ha en bok hver :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...