Gå til innhold

ang.permisjon osv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 100 % sykemeldt frem til permisjonen min 15.november. Har full, fast jobb. Får jeg svangerskapspenger når jeg går hjemme i permisjonen selv om jeg har vært mye sykemeldt de siste 6 mnd før permisjonen? leser om noen som mangler 7 dager -Hva betyr det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

jeg er også sykemeldt hundre prosent og kommer til å være det fram til fødselen. men det har ingenting å si, for sykepenger og normal lønn teller det samme for bergening av permisjonspenger. svangerskapspenger får man hvis man jobber i en jobb som er "farlig" for barnet hvis du skjønner..fks hvis man jobber veldig tungt fysisk eller med kjemikalier.det regnes også som normal lønn i forhold til permisjonspenger.. håper det hjalp?

Skrevet

Sånn jeg har forstått det så har mensana jobbet 7 dager for lite av det hun må for å få fødselspenger / permisjonspenger. Man må jo jobbe 6 av siste 10 mnd for å få dette. Mensana har jobbet ca 5 mnd og endel dager...

Dette ble bare rot... Mensana kan sikkert forklare det riktig!

Uansett, du trenger ikke bekymre deg når du har fast jobb som du er sykmeldt fra! :-)

Skrevet

Ja, du får fødselspenger selv om du er sykemeldt!!!

Jeg har neeeesten jobbet seks av de ti siste mnd. før termin, og dermed har jeg ikke rett til å få fødselspenger. Har ikke fast jobb, har jobbet vikariat som lærer som gikk ut 30.06.

Så ikke bekymre deg, dine penger er i boks :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...