Gå til innhold

Vektnedgang ved amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet når man kan begynne å gå ned i vekt når man ammer?synes jeg har hørt etter 3mnd,men folk sier jo forskjellig til alt da..går ikke noe ned i forbindelse med amming virker det som.tuppa er nå 3mnd.noen som vet litt om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel veldig individuelt... Sønnen min er 4 mnd og jeg går ikke ned i vekt pga amming. Med førstemann gikk jeg ned først etter at jeg sluttet å amme.... Tror ikke det er noe fasit svar på dette.

Skrevet

Fornuftig vektnedgng hvor en spiser sunnt og vanlig mosjon kan en gjøre fra rett etter fødselen ( men vente 6 uker med litt hardeere trening)

Sulting skal man ikke drive med under amming, det er er man redd kan frigjøre giftstoffe,r som lagret i kroppen, slik at de går over til morsmelka. For å produsere melk bør en også innta tilstrekkelig føde og væske ( Sunn fornuft folkens)

Bevisst slanking tlsier at man kan gå ned ca 2 kg pr mnd(Elisabeth Helsing, ammeekspert) uten fare. selvsagt kan man gå ned mer hvis kroppen gjør det selv uten at en anntsrneger seg noe ekstra for det

Skrevet

jeg raste ned i vekt de første ukene etter fødsel, nå har det stansa opp, men er nå nede i det jeg var før jeg ble gravid. lillegull er 7 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...