tigermamman Skrevet 24. august 2006 #1 Skrevet 24. august 2006 Hei.. Idag når jeg våknet måtte jeg løøpe til do.. Ja det rant så si... og lekker smått fortsatt... er rimelig flytende sånn hvit/ blankt.. Lukter nesten ikkeno.. iallfall ike vondt.. Hva er dette da?? er det utflod?? kan den være såå tynn.. ellere driver jeg å lekker fostervann... hmm.. er 35+6..
Tredje nurk underveis Skrevet 24. august 2006 #3 Skrevet 24. august 2006 Vet ikke ... Kanskje lurt å ringe føden og spørre?
Karoline's*mamma Skrevet 24. august 2006 #4 Skrevet 24. august 2006 Fostervann lukta ganske spesielt ( mitt gjekk i dag tidlig). Er du usikker bør du ringe føden og snakke med dei.
Gjest Skrevet 24. august 2006 #5 Skrevet 24. august 2006 jeg har sånn veldig tynt utflod og det føles det som renner hver gangjge reiser meg, men det er hvit ig litt seigt, det kan vist blir sånn i forbinnelse med sopp!
tigermamman Skrevet 24. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 24. august 2006 hmm.. har da hatt sopp før men aldri så tynn utflod da.. jaja.. jeg får se ann.. =)
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 24. august 2006 #7 Skrevet 24. august 2006 Hei hei!" Har vært plaget med tynnflytende utflod i alle tre svangerskapene mine. Er jeg usikker drar jeg likevel og får en sjekk, har gjort det hvert svangerskap. Blir ønsket velkommen hver gang, har jo født for tidlig en gang og da startet det med litt vannavgang, så man vet jo aldri.. Så mitt tips er å dra å få det sjekket. Jeg var på søndag, og det de gjorde var å ta blodtrykk, lot meg ligge med registrering, og tok en ul for å sjekke om det var lite vann. Så undersøkte de om jeg hadde åpning, ba meg hoste mens de så, pluss at en jordmor rugget på magen for å se om det piplet vann. Litt ubehagelig, men godt å vite at alt var bra. Ta en tlf du! Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2006 #8 Skrevet 24. august 2006 sjekk i kjønnshårene dine om det sitter fast hvite flak liksom. det er fostevann.
tigermamman Skrevet 24. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 24. august 2006 oki... men åssen ser denne tynnflytende utfloden ut da? dt jeg har er liksom hvitt, med blankt i.. eller kanskje motsatt. at det er no blankt med no hvitt i. ser ut som det kan være utflod i vann. hehe.. sånn belegg på en måte...
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 24. august 2006 #10 Skrevet 24. august 2006 Ja det var akkurat sånn hos meg, ca på str med 4 20-kr med blankt vann og litt hvitt i midten Jeg ringte å sa det er sikkert bare utflod, men de ville ha meg nedover likevel. Syns det er greit å få noen andre til å vurdere situasjonen, ikke sant. Så har jeg gjort mitt, i tilfelle liksom...Og fikk en gratis ul på kjøpet:-) Men har ikke fått det hver gang altså...
tigermamman Skrevet 24. august 2006 Forfatter #11 Skrevet 24. august 2006 off ja jeg får vel ringe.... liker ikke dissa gu undersøkelsene assa. hehe. jeg = pingle... men om det er vannet.. stopper de fødsel da? er som sagt uke 35+6 idag.. er det helt trygt om jeg føder nå...
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 24. august 2006 #12 Skrevet 24. august 2006 Om det er vann er det nok ingen vei tilbake...Pga infeksjonsfare vil du bli satt i gang dersom det er åpent opp...Er ikke noe glad i de undersøkelsene selv jeg, så det skjønner jeg... Har født en gutt som kom i uke 36, gikk fint etter noen dager på kuvøse. Det går nok helt fint, høres ut som utflod, men ta en sjekk for sikkerhets skyld...Stikk innom så vi får høre hvordan det gikk da:-) Lykke til!!
Nicita73 Skrevet 24. august 2006 #13 Skrevet 24. august 2006 Har akkurat det samme, vært sånn i 2 mnd. nå, er i uke 33. Men det er uansett greit å sjekke om man bekymrer seg:)
Mayken Skrevet 24. august 2006 #14 Skrevet 24. august 2006 Jeg var innom føde- barsel pol på mandag. Stod på badet etter å ha dusjet og plutselig begynte det å renne en tynn, hvit væske mellom bena mine. Jeg ringte til føden for å forsikre meg om at det bare var tynn utflod, men de ville ha meg inn til kontroll for å være på den sikkre siden. Dro ned dit og fikk sjekket meg, det viste seg at det var som jeg trodde, bare utflod og ikke noe fostervann. Var da 29+1. Sikkert ikke noe galt, men som sagt er det bedre å få sjekket det enn å gå å bekymre seg:) Lykke til
tigermamman Skrevet 24. august 2006 Forfatter #15 Skrevet 24. august 2006 ja oki... skjønner.. jada er nok bare utflod. skal ringe føden etterpå når jeg har fikset sjåfør. hehe.. men luktet helt annerledes enn utflod da.. aldri kjent den lukten før jeg.. men vet ikke om det luktet søtt da.. å er ikke lett når man er uerfaren.. takk for råd å svar =)
gladjinta Skrevet 24. august 2006 #16 Skrevet 24. august 2006 hadde en slik opplevelse da jeg fikk min gutt for 2 år siden. Kom veldig tynntflytende væske i små mengder gjennom en hel dag. Utpå dagen ringte jeg til føden og snakket med en jordmor. Hun sa det helt sikkert bare var utflod. Vanlig at den blir tynn på slutten. Men utpå natten ble jeg så i tvil at jeg ringte på føden og snakket med en annen jordmor. Fikk beskjed om å komme til sjekk på morgenen. Det viste seg at det var fostervann, og vi ble lagt inn for å sette igang fødselen. Hos førstegangsfødende setter de i gang innen to døgne etter at det begynner å lekke. Hos flergangsfødende etter ett døgn. Dette pga. fare for infeksjon hos mor og barn. Så mitt råd er: er du i tvil, ta en tur til føden og få det sjekket. Jeg er veldig glad jeg ikke bare slo meg til ro med at det var utflod forrige gang. Det kan jo få konsekvenser! Dra heller en gang for mye enn en gang for lite!
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 25. august 2006 #17 Skrevet 25. august 2006 Hei igjen! Hvordan gikk det i går, ble det en tur på sykehuset?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå