Gå til innhold

Alle må vel ha et tips? Ang. mat og næring HJELP! Kresen baby..

Anbefalte innlegg

Hun spiser for lite.. Eller rettere sagt - hun spiser meg opp! Jeg har gått ned 30 kg. siden hun ble født - veier 10 kg. mindre enn før graviditeten - babyen er 8,5 mnd. og tar nesten all sin næring fra puppen.

Har begynt å spise 3 (!!) nattmåltider igjen, så hun trenger tydeligvis mer næring enn det hun får på dagen.

Men akk så kresen!!

Ikke grøt, liten minimal mengde grøt hvis vi blander med fruktpuré.

Liker fruktpureer i alle former, men kan ikke spise bare det?

Liker brødskive hvis hun får sitte å tulle med de selv, og putte 1 av 4 biter i munnen. Spiser én type 4 mnd's glass (!!) - et halvt glass om dagen, ikke mer.

Kresen i den forstand at hun brekker seg og kaster opp til smaken er ute av munnen - svelger brødbiter, så det er ikke klumpene som gjør det. Har prøvd mange forskjellige typer matglass.

Var til og med i Sverige for å prøve andre typer middagsglass - ingen av de 6 jeg kjøpte går ned, kun fruktglassene.

Hvordan gjør dere dette? Hva trenger hun, og hvor mye gir dere deres på 8-9 mnd.?

Fortsetter under...

Prøv å koke en søtpotet og skrap med skje, eller mos i mikser. Avokado blandet med eple. Mest fruktpure og minst grøt, grøt laget på vann, pulver (uten mme) fruktpure og litt olje. Du kan slenge en dasj god olje i alt du får i henne.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...