Anonym bruker Skrevet 24. august 2006 #1 Skrevet 24. august 2006 Hvordan skjønner man at slimproppen har gått??? Fikk noe lysegult slim med klumper, veeeldig seigt idag...hm, ekkelt... Hva betyr det hvis den har gått?? er bare 26 uker... takk...
Banshee Skrevet 24. august 2006 #2 Skrevet 24. august 2006 Spør på skravlesiden du, der får du kanskje fortere svar. Skulle gjerne svart deg, men er førstegangs så vet ikke dessverre.. Lykke til hvertfall!
Lenose Skrevet 24. august 2006 #3 Skrevet 24. august 2006 Slimproppen består av slim og blod - og er en skikkelig propp..
Anonym bruker Skrevet 24. august 2006 #4 Skrevet 24. august 2006 sannsynligvis ikkje slimproppen - det er vanlig med ekstra kvit utflod som er slimete når en er gravid. har lest at om den er gul elelr gulaktig kan det vere tegn på urinveisinfeksjon el.l., så du bør få det sjekka. skal visst behandle uvi raskt hos graivde. men eg kan sjølsagt ikkje sei at eg har heilt rett, så ring legen uansett!! skal ikkje vere bekymra for sånt :-). sjøl va eg på ekstra kontroll på lørdag, for eg syns det hadde vært så lite liv nåkken daga. følte meg passe dum etterpå, for alt va bra, men jordmora sa at det einaste rette når vi gravide er bekymra er å ta kontakt for å få det sjekka. veit ikkje kor du bor el nåkke, men når du e komt så langt som du er kan du ta kontakt med fødeavdelingen også (det gjorde eg, og det va visst riktig, eg er i uke 24). gå jaffal ikkje rundt og ver redd!! lykke til!
Mamsebumsen- med gutt og jente Skrevet 24. august 2006 #5 Skrevet 24. august 2006 Min slimpropp gikk i uke 36. Det var gjennomsiktig, blankt, som gele og på størrelse av halve tommeltotten...om ikke hele. Ingenting skjedde, gikk enda 10 dager før datteren min kom ut, 2 uke fortidlig for termin, men akkurat som jeg trodde etter når hun ble laget ;-) Disse ti dagene gikk jeg å lekket fostervann, slik at jeg måtte bruke bind. Aldri mye om gangen, og det blir jo produsert nytt så det var ingen problem.. Men da jeg "mistet" proppen trodde jeg faktisk at vannet gikk! Gå til lege/jordmor om du er bekjymret!! Lykke til
Fjerdemann på vei Skrevet 24. august 2006 #6 Skrevet 24. august 2006 Slimproppen trenger ikke gå i en ladning, sånn som hun ene skrev over. Hos meg gikk den over flere dager, men da kom det MASSE slim (Sorry...) Så om det er slimproppen, er du ikke i tvil. Jeg følte meg som ei kyr i kalving, så mye som det slimte... Jeg tviler sterkt på at det er slimproppen hos deg, tror ikke du trenger bekymre deg. DEt er ganske vanlig at det plutselig kommer "klumper" med slim når man er gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå