Gå til innhold

September: Tenkte vi kunne starte litt på nytt jeg...


**Andrea** & Lille Konrad :)

Anbefalte innlegg

Tenkte vi kunne starte litt på "nytt"...Ved å fortelle :

 

*Hvor langt dere er på vei??

*Hvilke plager dere har slitt med??

*Hvor mye dere har lagt på dere??

*Om dere vet hvilket kjønn som venter dere??

*Og ellers andre ting dere måtte ønske å dele med oss andre...

 

Jeg er nå i uke 36 og har igjen 34dager til termin...Begynner å bli sliten,noe jeg regner med alle her inne på september klubben er:)

 

Har hatt mye halsbrann,det har derimot gitt seg litt i det siste,men at jeg er svimmel og sliten har ikke gitt seg noe særlig..Jeg håper bare blodprosenten og jerninnhold har stiget siden sist jeg var hos legen og fikk jerntabletter.

siste legebesøk viste også at jeg hadde svært lavt blodtrykk,men det var visst normalt og at det på slutten av svangerskapet kom til begynne å stige igjen...

Ellers har ting egentlig godt veldig bra..har foreløpig ingen hevelser og ikke noe særlig vann i kroppen..

 

Sist jeg var på svangerskapskontroll hadde jeg gått opp ni kilo,men har nok gått opp siden det,men det finner jeg ut om en uke=)

 

Som nicket mitt tilsier venter jeg og min samboer en liten gutt,som vi er ganske sikre på skal hete Elias=)

 

Håper dere har det bra og at dårlig form ikke tar fullstendig overhånd..

 

Lykke til videre alle sammen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*Hvor langt dere er på vei??

- Er nå i 36. svangerskapsuke og har 33 dager (5 uker) til termin den 26. sept.

*Hvilke plager dere har slitt med??

- Ligamentsmerter og leggkramper av og til. Ellers vært i fin form, ikke vært sykemeldt.

*Hvor mye dere har lagt på dere??

- Mye, over 20 kg, men på jobben sa de det var fint plassert, som om det var en trøst... :-(

*Om dere vet hvilket kjønn som venter dere??

- Jente

*Og ellers andre ting dere måtte ønske å dele med oss andre...

- Er veldig spent på fødselen, gleder/gruer meg! Ønsker å føde naturlig uten bruk av beroligende/smertestillende medikamenter, har tatt i bruk naturpreparater som skal kunne hjelpe på... Begynner også å tenke på hvordan det nye livet blir... Både i våken og sovende tilstand, drømmer ekstremt for tiden!

 

Lykke til alle sammen!

 

Hilsen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heizann

 

er 36+1 i dag.har ikke lagt på meg nok ifølge di "lærde",men det bekymrer meg ikke akkurat nå...

vi venter en liten gutt.blir barn nr 5,så her er vi produktive,hehe..

sliten har jeg vært i månedsvis.har slitt hele veien,og vært redd for å miste,men jeg er her jeg =0)

starta med ingenting her.ikke kvalme,ingenting.skjønte ikke jeg var gravid før langt uti.men glad og fornøyd da det var sunket inn.

i uke 16 merka jeg di første kynnerne,men det var ikke før i uke 21 at det ble alvor.fikk blødninger og nedpress i tillegg.måtte holde meg i ro,og hver dag har vært et smertehelvete siden.

kynnere vonde som fy,nedpress bare jeg rørte meg,bekkenløsning,med mer..kan si dette har tatt på mentalt til tider.så redd for å miste,eller føde alt for tidlig.bedre ble det ikke av leger og jm skremte meg med sitt prat...så ble det lite vekst,noe jeg har enda.i dag er jeg 27cm.har vært på vekstkontroller,og alt er fint og han ligger bare litt under normalt.har væt innom det meste tror jeg,hodepine,ødem,halsbrann,ja og så treg mage....(det værste som fins..)

nå har jeg fått LOV av jm om å ikke knipe igjen,hehe.så jeg kan puste ut,og vite at nå ordner det seg.fikk i går rier eller maserier? vet ikke helt,men det er jevne tak som ikke blir værre.får vente å se...jeg er i gang i en prosess iværtfall.vår alles berømte "propp" er vist også forsvunnet.jm mente det iværtfal.så ja,her går det riktig retning =0)

har nå 29dager igjen,så nå kan det bare stå til.jeg vet dette er min aller siste graviditet,og den blir husket.for jeg har ALDRI vært så plaget noen gang.men snart kommer knærten,og da skal jeg bare kose meg..

 

lykke til du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo! fin tråd! lenge siden jeg har vært på september klubb tråden. må jeg gjøre noe med:)

 

er 36+3 i dag og må si jeg teller dager nedover ja! skulle ordna meg en appelsin med nellik *ler*

 

jeg har forsåvidt hatt et smertefritt svangerskap,helt t no den siste måneden. har vært veldi svimmel og hatt mange sånn besvimelses anfall og vært veldi slapp.fant ut at jeg hadde en Hb på 9,5 og at jeg mangla jern. så der var det problemet løst, håper jeg veldi da. min andre dag på jerntabletter, så kroppen har vel ikke reagert helt enda. har også slette endel med bekkenplager, og fått henvisning t fysioterapi. får håpe d hjelper. bortsett fra dette har jeg hatt d veldi fint.. men neste gang om graviditeten skal planlegges, skal jeg ikke gå gravid på sommeren. iallfall ikke høygravid:) er vel flere som sier seg enig etter en HOT sommer.

 

sist jeg var t legen hadde vekta mi faktisk stabilisert seg, men har gått opp 20 kg da.fra 47 til 67, så jeg gidder ikke å syte over d. legen sa d bare var sunt å legge på seg så. om det ikke faller av etter fødsel en gang får jeg ta sorgen da:)

 

vi venter en gutt som skal hete Tom Kristian:) spent på hvordan han er! sikkert verdens snilleste og søteste, hehe.som alle andre foreldre sier.

 

ønsker alle sammen kjempe lykke til!!! dette klarer vi lett jenter!!

 

klemmer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, morsom tråd for oss som elsker å oppsummere ;-)

 

Jeg har 19 dager igjen til D-dagen, dvs jeg er ganske nøyaktig 37+2 i dag! (Akkurat de +dagene betyr ikke så veldig mye lenger, hehe.)

 

Jeg har egentlig hatt en veldig lett svangerskap jeg, ingen store plager annet enn det sedvanlige trøtt-/sliten-opplegget de 3 første månedene. (Ille nok det altså... ) Men nå på slutten merker jeg jo tyngden på magen, som faktisk ikke er SÅ stor, men den er jo stor til å være meg allikevel. Litt halsbrann har jeg begynt å få, og det har begynt å stikke så fandenivoldsk nedover i skjeden noen ganger at jeg skriker høyt. Har ganske mye kynnere også, og mensmurringene har begynt igjen av og til. (Modningstegn - håper det!)

 

Vår lille jente ligger godt plassert nede i bekkenet vissntok, uten at jeg vet om hodet er festet eller ikke enda. Men det merkes godt når hun vrir på seg, da presser det i alle retninger ;-D Det er en veldig aktiv jente vi får tror jeg, for det er sjelden stille der inne lenge om gangen.

 

Jeg har gått opp ca 11 kg totalt, og er meget godt fornøyd med det.

 

Ellers begynner jeg å bli meget klar for å møte vårt lille "vidunder", synes jeg har vært gravid i en eeeeevighet nå. Håper jeg er heldig og føder heller litt før enn litt etter termin, men er det noe man ikke kan fremskynde - så er det vel fødselen ;-) Men vi gleder oss sinnsykt!!!

 

Lykke til alle september-mammaer :o) (Ikke lenge igjen nå!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hvor langt dere er på vei??

-35+6, altså 31 dager til termin 25.09

*Hvilke plager dere har slitt med??

-litt bekkenløsning, har blødd, sykt mye kynnere

*Hvor mye dere har lagt på dere??

-rundt 18-20 kg...

*Om dere vet hvilket kjønn som venter dere??

-vi venter jente

*Og ellers andre ting dere måtte ønske å dele med oss andre...

- GLEDER MEG TIL Å FÅ DETTE OVERSTÅTT!!! hehehe Har en gutt fra før, så nå skal det virkelig bli liv :-)

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...