Gå til innhold

Hyyylskriker! Kan det være tenner? Hjelp....

Anbefalte innlegg

Jenta mi er 4 mnd. Siden lørdag har tulla vært grinete, og spist hver time og 2.time på dagen. Om natten kan det gå 7 timer. Har tenkt at det enten er økedager eller tenner på gang. Hun har henda i munnen hele tiden og sikler. Kjenner ikke noe antydning til tenner i munnen, når jeg tar med en finger. Det eneste som roer henne er puppen. Hadde tenkt å trille til butikken nå, men kom bare halvveis, siden hun HYYYLskrek HELE veien. Tok henne opp flere ganger, men hver gang jeg la henne ned igjen, startet det på nytt. Fikk ikke roet henne da vi kom hjem heller, så etter hylskriking i bortimot en time i strekk, ga jeg henne pupp (selvom hun hadde fått for 1 time siden), som hun til slutt sovnet av. Prøver Dentinox uten effekt. Is-bitering hjelper noe.

Noen spm:

Tror dere det er tenna?

Er det vanlig at de vil ha mat ofte da, som smertestillende?

Jeg skal bort på lør, og da skal pappa`n passe henne. Har både nedfrøset MM og MME vi kan gi på flaske, men vil det funke som ''smertestillende" på samme måte som puppen?

Noen råd hvis det er tenna hun plages med?

Fortsetter under...

Min datter var slik for en mnd siden,nå er hun 5 1/2 mnd.

Hun skrek og klaget i flere dager,tok seg til munnen og sliklet masse.

Trodde det var tenner, men ingen tenner kom.

Vi dro til legen for jeg tenkte kanskje hun var syk, ørebetennelse eller halsbetennelse, men det var ikke det.

Legen ba meg gi papacet og hvis det hjalp 3 ganger i døgnet.

Det hjalp, så det var tydelig at hun hadde smerter, gav henne paracet i 4-5 dager.

Det kan jo ha vært tenner.

Du kan jo gi henne en stikkpille å se om det hjelper, er ikke farlig det!

Hei Ma-79!

Jeg vet ikke om du husker Ida hadde feber forrige helg - 3 dager med ca 40 grader i feber! Feberen forsvant på søndag, og tirsdag kom det opp en liten tann! Hun var ganske grinete disse tre dagene, men jeg har tatt det som et resultat av feberen. Det kan jo ha vært tannen! Hun har siklet mye og bitt på alt hun kommer over i lange tider.

Etter at feberen forsvant, har hun ikke vært grinete. Jeg har smurt med Dentinox i 4 dager nå, og her hjelper det. Hun gnager ikke så mye som hun gjør uten den.

Ida spiste masse mens hun hadde feber. Om det var fordi hun tørstet mer eller tennene, aner jeg ikke.

Kanskje ikke så mye hjelp dette, men jeg kan ihvertfall dele erfaringen min!

Lykke til!

Hei Lorang!

Jo, jeg husker hun hadde feber- så det var tenner, det altså!? Deilig å finne ut hva det er da. Man føler seg så maktesløs, når de små ikke har det bra!

Tulla mi har tydelig ett eller annet hun sliter med. Kan nok være tenner, men kjenner jo ikke noe i tannkjøttet. Også er det så rart at hun HYYYL-griner! Det har gjentat seg flere ganger i dag. Har til og med satt i å hylgråte mens hun har spist! Hun har bare hatt 2 x 20 min søvn i hele dag!

Men det er ikke så lett med henne, for hun har jo KISS fra før, som hun er nesten bra fra også har hun refluks, som hun får medisiner for. En bivirkning er visst magevondt, så kan jo være det og. Men da synes jeg det er rart det kommer først nå, etterat hun har brukt det i en ca 6 uker...

Takk for svar iallefall- håper det går seg til ;o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...