Gå til innhold

Noen som har gode råd mot kvalme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er i uke 9, har kvalme 24 timer i døgnet. Ingenting hjelper synes jeg. Har prøvd ingefær, mandler, frukt, juice, cola, loff med smør, kjeks, alt! Noen som har noe annet som jeg kan prøve?????

Takktakk!

 

kvalm-men-glad-alikavel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste en eller annen plass at du skal spise mange små måltid...men hvis du går inn på symptomer så står det ehva du kan gjør for og unngå kvalmen...eller på kjerringråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hjulpet meg å spise ofte og lite som er foreslått. Kvalmen blir mye verre jo lenger det går uten mat og hvis jeg ikke spiser...Også ta det med ro om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takk. Prøver å spise ofte, men det hjelper ikke. Og jeg har ei lita ei på 2 år som trenger oppmerksomhet på morgenen før barnehagen, så lite ro da, hehe. Blir gal snart! Kvalm på natt og hele dagen til neste natt. Men spyr heldigvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som meg du, hovedinnlegger...

 

men jeg har funnet det beste middelet, da.. selv om det ikke får kvalmen til å forsvinne heeeelt... det er å spise hyppige men små måltid.. hele tiden...

 

og jeg er mest kvalm på natta og ... når jeg legger meg.. uuusch...

 

så om morgenen.. så går det litt i bølger utover hele dagen, så er det værst rundt kl tolv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvalm konstant hver eneste dag. Kaster opp og dritt. Rimelig lei det..

 

Så jeg setter på vekke klokken til 5,og når jeg våkner da er jeg selvfølgelig dødstrøtt og utrolig kvalm. Men jeg står opp og tar med meg et tørt grovt knekke brød uten pålegg på senga, så tar jeg et stort glass med farris og eplemost.

 

Halve glasset med farris og halve med eplemost. Uansett hvor kvalm jeg er så har jeg gjort det der i to dager nå, og lagt meg til å sove igjen et par timer etter råd fra bestemoren min. Når jeg våkner igjen da er kvalmen borte og jeg er klar for en frokost som også blir et par grove knekkebrød, ost og litt melk. eventuelt farris og eplemost.

 

 

Skader ikke å prøve. Farris og eplemost hjelper veldig uansett tid på døgnet. Skader ikke å prøve. Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hei.. kjedeli med den kvalmen ja!!!!

 

Jeg har spist rizt kjeks og druer på senga når jeg våkner av kvalmen.har hjulpet litt det..

 

Men en anen ting jeg fikk råd om på apoteket var disse armbåndene som man har på håndleddene som man trykker på. Det er vist et punkt som hjelper på kvalmen. Da jeg skulle kjøpe dette på apoteket var de fri, så jeg satt selv å klemte på håndleddene, ca tre fire fingerbredder i fra knekken på håndleddet.

Jeg leste om en dame som tok et hårstrikk med noen kuler på å hadde på hånleddene som hun klemte på...

 

Jeg tror jeg syntes at det hjalp.. Skade ikke å prøve heller..

 

Lykke til!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, prøv akupunktur! Det hjelper!

 

Jeg er i uke 9 i mitt tredje svangerskap og har vært kvalm alle ganger. Prøvde akupunktur med hell ved mitt andre svangerskap og det hjalp da og det hjelper nå. Jeg har vært så kvalm at jeg kun har ligget på sofaen og har kastet opp mer eller mindre konstant døgnet rundt. Fryktelig sltsomt. Startet med akupunktur i uke 7 og ble umiddelbart bedre. Får behandling, 6 nåler i 20 min., 2-3 ganger i uken. Jeg er fortsatt kvalm, men fungerer mye bedre og greier å beholde en del mat. Får nåler for å bli mindre kvalm og styrke energinivået.

 

Kontankt en akupunktør. Behandling av svangerskapskvalme er kjent for de fleste, tror jeg. Lykke til og god bedring!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå (etter å ha prøvd Farris, cola light, kjeks osv) begynt med Urizal ingefærtabletter, siden jeg syntes det var vanskelig å være så dårlig på jobb. Er sykepleier...

Og de funker! Allerede nå, to dager etter start, er jeg bedre. Slik var det i mitt forrige svangerskap også. Kanskje du kan prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser kjekks med ost og et glass eplejuice på sengekanten i halv 6 tiden på morgenen, så sover jeg en times tid, Har fått en helt ny hverdag etter jeg begynte med det! Anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...