Gå til innhold

Er det vanlig å få utdelt årsplan i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Vi i vår barnehage har nemlig ikke fått, men mine veninner som har barn i andre barnehager har fått.

De vet hva som feks. skjer 10 mai neste år osv. og kan følge med på ukentlig om barna skal noe spesielt...

Vi har ikke fått slik plan. er de bare treige, og at vi får snart....??

Er en stor barnehage, 68 barn.

Fortsetter under...

For det første: Rammeplan får man ikke utdelt i bhg, det må man skaffe selv om man vil ha. Det hadde blitt utrolig dyrt for bhg dersom de skulle kjøpe inn rammeplaner til alle foreldre.

Årsplan skal du få. I vår barnehage blir den utdelt i september.

Det er så forskjellig hva som står i årsplanene, men noen ting er typisk: litt om den pedagogiske retningen i bhg, satsingsområder, div. info.

At den inneholder detaljerte ukeoversikter tror jeg ikke er så vanlig (vanligere med månedsplan som utdeles før hver mnd), men det er ganske vanlig med et "årshjul" der det f.eks. står at i oktober er det høstfest, i desember er det juleforberedelser osv...

Årsplanen blir sikkert revidert hvert år, det er sikkert derfor dere ikke har fått ennå. Dersom du spør får du sikkert vite når du kan regne med å få den :-)

Min amnn som jobber i barnehage kjører ut årsplaner til alle nue foreldre, når barnet har begynt i barnehagen.

Får det kanskje ikke akkurta de første dagenen men i løpet av 1-4 uker vil de ha fått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...