Bilba og gutta :) Skrevet 24. august 2006 #1 Skrevet 24. august 2006 Hvor lenge gikk dere over, og hvor store var babyene deres? Fint om dere husker SF-mål også. Er nemlig livredd for å få stor baby, selv om ingenting tilsierat jeg skal få det...SF mål på 35 nå (midt på den røde streken) og 3 dager på overtid.
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 24. august 2006 #2 Skrevet 24. august 2006 Heia Jeg gikk 16 dager over, og Markus var 4520 gr og 54 lang da han ble født. I uke 41 hadde jeg SF mål på 37, og jeg fødte Markus i uke 42+5.Jeg lå hele tiden på øverst på det grønne. Tror ikke du skal bekymre deg,dette går nok veldig bra ) SF målet sier ikke bare noe om str på babyen, men også om mengde av fostervann. Masse lykke til, håper du slipper å gå noe mye lenger:o) Klem
Bilba og gutta :) Skrevet 24. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2006 Takk for svar og gratulerer så masse med lille store Markus! Prøver å ikke bekymre meg, men faktisk er det nettopp dette som gjør at jeg helst ikke vil gå på overtid. De vonde modningsriene og dårlig nattesøvn er liksom "greit", men jeg er livredd for at gutten skal bli diiiger. Må da være mye verre å få han ut da? Ser for meg at jeg revner hele veien og altmulig...au au..komme til mamma snart da gutten min :/
Rokko*04.09* Skrevet 24. august 2006 #4 Skrevet 24. august 2006 Min forrige babygutt kom 15 dager på overtid, 3600 g, med symfysemål 36 på siste kontroll. Kan du ikke få estimert vekten på babyen din nå, da? Nei, det er kanskje ikke så god ide, da de estimerte forrigemann bare et døgn før han ble født, bommet de med flere hundre gram. Uansett har jeg hørt at det er hodeomkretsen som er det viktigste, ikke hvor mange gram babyen veier. Babyen som ligger i magen nå ble estimert til 3500 g på ultralyd i dag, men jeg har ennå 11 dager igjen til termin...
Bilba og gutta :) Skrevet 24. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2006 Skal jo ikke på UL før en evt overtidskontroll....men de estimerer sikkert vekta da vil jeg tro. Men håper jo det skjer noe før den tid... hadde rier i natt, men de stoppa opp...men de var sterkere enn noen gang før, så det kan jo hende ting er så smått i gang...3600 var jo ikke stort til å være 15 dager over - virker som de fleste er godt over 4 kg, noen til og med over 5...grøss og gru. Men det er vel hodeomkretsen som har mest å si ja...
¤SolaMi¤&lillesøs Skrevet 24. august 2006 #6 Skrevet 24. august 2006 Jeg måtte bli satt igang 19 dgr på overtid, jenta veide 3190 gram og var 47 cm lang. Husker ikke sf målet,men lå alltid på linja. og hadde liten mage.
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 24. august 2006 #7 Skrevet 24. august 2006 Forrigemann kom 14 dager på overtid, og var 4250 og 52 cm. Sf målet mitt skjøt litt fart mot slutten, men varierte alt etter hvordan hun lå.. Til trøst kan jeg si at jeg har revnet mindre enn fire av mine venninner, som har fått gjennomsnittsbarn. Hadde 7 sting innvending som ikke kunne kjennes, ingenting utvendig. Det beror ofte på om de kommer for fort.. Prøv å ikke bekymre deg så mye for akkurat det, når du er i gang med å få babyen ut så er du kjempefokusert på den jobben, og når det lille mirakelet ligger på magen så er det en så intens følelse at du glemmer alt du har vært gjennom. Det som slo meg mest var at man går fra å ha bra vondt til at det er over på et blunk!! Lykke til, jeg er sikker på at du vil ha en kjempefin fødsel!
Angela83 #superstolt mamma# Skrevet 24. august 2006 #8 Skrevet 24. august 2006 eg fikk lille gutt 1 uke over termin og han var 4210 gr og 52 cm... hadde sf mål som låg godt over streken hele tiden.
stratos Skrevet 24. august 2006 #9 Skrevet 24. august 2006 jeg gikk 10 dager over forrige gang. Barnet var 3450 gr, 50 cm og 35 cm i h.o. På UL like før regnet de med babyen ville bli "godt over" 4 kilo VED TERMINEN. Det stemte jo ikke:) Jeg har fødd tre ganger og vil nok påstå at for meg var det barnet som var 38 cm i hodeomkrets den som var vondest å føde. Nå er jeg en dag på overtid og SF mål var 36 for tre dager siden.
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 24. august 2006 #10 Skrevet 24. august 2006 hei:) Jeg gikk 8 dager over termindatoen og fikk en gutt på 3650 g og 51 cm..HO var 36cm..=)
Bilba og gutta :) Skrevet 24. august 2006 Forfatter #11 Skrevet 24. august 2006 Takk for flere beroligende svar...føler meg teit som bekymrer meg så fælt for dette, men noe må man vel bekynre seg for eller hva? Noen flere?
shanty73 Skrevet 24. august 2006 #12 Skrevet 24. august 2006 Hadde sf mål på 35 i uke 42 og fødte på søndag en gutt med vekt 3660 og 52 cm.. Helt perfekt tross litt lite sf...
Bjørnen Skrevet 24. august 2006 #13 Skrevet 24. august 2006 jeg fødte en gutt på 55cm, 3970g., og hodeomkrets på 39(!)cm, 20 dager på overtid. Lå litt over normallinjen hele tiden, men var godt inne på det grønne feltet.
Rokko*04.09* Skrevet 25. august 2006 #14 Skrevet 25. august 2006 Det stemmer at det var på overtidskontrollen forrige baby ble vektestimert, men som sagt tok de altså ganske mye feil på vekten. Hodeomkretsen er det sikkert lettere å treffe på. Mitt første barn var imidlertid 4100 g, det gikk supert det også! Sydde to sting etter hver fødsel, det er jo ikke noe å snakke om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå