Gå til innhold

Kakeoppskrifter...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lager høygravide damer fortsatt kaker og legger i fryseboksen til evnt besøk etter en er kommet hjem fra sykehuset... Det kan kanskje være litt smart det... Men jeg er ikke særlig flink til kakebaking, og har ingen peiling på hvilke kaker en kan legge i fryseboksen, ferdig pynta eller ikke osv??? Kan noen skrive inn her hva de har laget, kanskje det kan hjelpe flere enn meg...

Hilsen verdens dårligste husmor...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå på forumet som heter Kokebok - der er det maaaange oppskrifter. Selv laget jeg curly-bollene, og de er rett og slett RÅGODE! Jeg laget dem akkurat som det står i oppskriften, så lagde jeg et hull i hver bolle og stappet oppi vaniljekrem. Tiner de i microen og har på melis og kokosmasse, og vips så har jeg verdens deiligste skolebrød...

Skrevet

Går ut i fra at de som kjenner meg (og mine kokekunster..eller mangel på sådan) har med egne kaker hvis de absolutt vil ha det når de kommer..:) Ellers er jeg temmelig bra på å koke kaffe.. :)

Skrevet

Jeg gjør iallefall IKKE det. Om noen vil spise kaker hos meg den første tiden får de ta de med selv.

Skrevet

Jeg kommer ikke til å bake fryseren full.. Vi kommer til å si at vi har kaffe og te, bare å komme.. Men om de vil ha kake får de ta med selv.

Forresten så sier min mor at det var helt vanlig før, ta med seg mat eller kake i barselbesøk.. :)

Skrevet

Hei, et annet forslag enn kakebaking fra meg,

hva med å kjøpevaffelrøre hos bakeren nærme deg. Vaffelrøra holder seg godt og er bare å fryse ned. Ellers er vanilje is godt med tilbehør som bananbiter, sjokoladesaus el nonstop.

Lykke til:o)

Skrevet

Kjempekompliserte ting blir det nok ikke fra denne kanten, men vi tenkte på å bake noen kanelboller og kanskje en liten sjokoladekake som fryses i stykker. Folk kommer da ikke for å stappe i seg kaker skulle man tro og ofte tar man jo gjerne med seg noe selv. Te (eventuelt kaffe om de skal være vanskelige) skal vi nok klare å fremskaffe på et øyeblikks varsel.

Skrevet

www.kakemonsen.no

:) Har ikke sånn veldig greie på kaker selv, men tror iallefall ikke det er noe særlig å fryse ned bløtkaker, marsipankaker o.l. Kan du ik spørre en fra generasjonen over hvis du lurer når du har funnet en oppskrift på noe godt? PS! Sjokoladekake i langpanne er vel alltid en slager??! Lykke til :)

Klem Heidi, ventebolle med 31 dager igjen ;)

Skrevet

He-he, barselbesøkene får komme i andre rekke her i huset, frysern min er allerede full av middagsretter i posjonspakker til den første, kaotiske barseltiden. Ellers anbefales Toro Brownies - veldig enkel og god!

Skrevet

Jeg må innrømme jeg har bakt litt med tanke på besøk etterpå.. Kanelboller og vanlige boller, også har jeg kjøpt sånne pakker på butikken som jeg kan "smelle" sammen. Hørte noen rykter om at det er de som kommer på besøk som skal ha med litt å bite i, men jeg veit ikke jeg.. Kunne ikke falle meg inn å ikke ha noe å servere besøkende... ?

Skrevet

Syns vaffler er greit jeg, ellers er jo sjokoladekake i langpanne bankers, boller, skolebrød og kanelsnurrer. Hvor mye trenger man egentlig? Her blir det bakt med tanke på oss selv, og ikke på besøkende.. hehe... Forventer folk å få noe når de kommer da? Jeg gjør ikke det ihvertfall....

Skrevet

Jeg får vel kanskje føye til at vi har nesten spist opp alle kanelbollene og rosinbollene... :/ Sambo eeelsker gjærbakst. Hehe. "Har vi noe godt, eller? Kanskje et par boller...? *blunkeblunke* " Vafler var smart! :)

Skrevet

Hei!

Takk for mange gode, og forskjellige svar. Lærte masse her, og er kommet fram til følgende:

- Skal lage gjærbakst som Florzinha har gjort (må prøve å holde mannen min borte fra bollene fram til etter fødselen...), får kanskje teste Curly-oppskriften som Sizza venter gutt skryter slik av...

- Skal lage middagsretter i posjonspakker som Rokko har gjort. Det var veldig lurt - hva har du frosset ned; gryteretter og slikt?

- Skal kjøpe inn rask vaffelrøre som Lille nøtta foreslår, sikkert smart å sette mannen i gang med når gjester melder sin ankomst, og huset er bomba...

- Og ha noen 1-2-3 mix-sammen kaker i skuffen...

Hilsen verdens dårligste husmor... - som skal bli veldig flink!!!

Skrevet

Gryteretter (chili con carne, f.eks nam, nam) og pastasauser. Poteter, ris og pasta regner jeg med å få til å koke;-)

Da forrigemann meldte sin ankomst var både jeg og mannen min såpass oppslukt i barnet og dets behov at det mildt sagt ikke var mye tid til matlaging, dusjing og andre nødvendige ting. Ammingen tok f eks en evighet. Jeg tviler på at det blir mye bedre nå, men en 1,5 åring i huset. Samtidig var jo min appetitt på topp, etter heller laber matlyst de siste ukene av graviditeten. Og det er jo kjempefint med noe sunt og godt til middag, da!

Skrevet

Ja, det var smart det der Rokko.

Og spesielt når en har en liten i huset fra før av også. Dette er vår første, men regner med at matlaging ikke er topp-prio her heller i starten. Takk for tipset!

Hilsen hovedinnlegger

Skrevet

KJEMPEGOD PAI!!! Og nok til fem storspisere:-)

Også rask og enkel å lage!!!

-en boks hermetisk frukt, sånn coctailblanding

-en pose mufinsblanding

-litt nøtter

-smør

Lag muffinsrøra, ha i frukten og litt hakkede nøtter og ha alt i en paiform. Skjær tre-fire skiver smør og legg oppå.

Steik på 180 grader i 30-35 minutter og server med vaniljeis.

NAM NAM NAM

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...