¤TralleTroll¤ Skrevet 24. august 2006 #1 Skrevet 24. august 2006 Hei alle.. Har vært på BIM- sidene siden mars, på "mistet, gravid igjen", men også fulgt med på innlegg bl.a. på denne siden. Så har fulgt med i spenning på mange her! Det er noe skikkelig dritt at noen av oss skal slite så for jæ... men men... Gir ikke opp heller da!! :-)) Jeg er 37, ingen barn, mistet x6 i SA/MA/BO. Prøvde å skifte mann etter 4., men har hatt to MA med min nåværende (og fremtidige!). Var til utredning med min 1. mann med blodprøver og lapraskopi/ hystoskopi, resultat litt tett eggledere og nedsatt svømmekunnskap hos rumpetrolla, satt opp til IVF, men da det ble vår tur heiv jeg mannen ut... (en vel overveid beslutning... 41/2 år siden). Nå er jeg og gubben i gang med utredning, tatt mange blodprøver, sædprøve og HSG (rtg. av livmor og eggstokker med kontrast... helt grusomt... huff...), resutat flotte svømmekunnskaper, helt normal livmor og eggleder på venstre side, noe "rart" hø. side av livmor men åpen eggleder... Det rare i livmora får jeg vel svar på når jeg skal på Riksen om to uker... Ellers har jeg i to svangerskap prøvd progesteron- injeksjoner/- gele og blodfortynnende sprøyte og tbl. Mit lengste svangerskap varte i 13 uker, da kom det ut et helt foster, ellers har det dødd inni der, og har vært til 7 utskrapninger. Ellers er jeg frisk og rask, har heldigvis galgenhumor, og har ikke vett til å gi opp å prøve å få barn!! :-))) Jaja, min historie!! hehe... ble litt langt dette! Da snakkes vi vel da!!?? Krysser fingrer og tær for dere alle... ;-))
aten Skrevet 24. august 2006 #2 Skrevet 24. august 2006 Hei og velkommen. Det var en sterk historie, godt du har humor midt oppe i det hele. Håper du finner ut av det "rare" i løpet av høsten og at det medfører graviditet for deg som varer i 9 måneder og resulterer i en liten arving. Min utfordring er å BLI gravid, med påvist endometriose og ikke allverdens eggkvalitet lenger... Har tre runder med IVF og avventer nå beskjed om det blir innsetting i denne runden. Det er godt å komme hit inn. Mange kloke damer, og mange som kjenner de samme frustrasjoner! Lykke til!
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 24. august 2006 #3 Skrevet 24. august 2006 Hei Tralletroll:) Velkommen hit.Jo flere vi er jo bedre! Ser av historien din at veien til det etterlengtede barnet har vært lang og kronglete,men jeg håper at du er på rett spor nå,og at det ligger gode nyheter rett rundt hjørnet..Selv er jeg akkurat blitt 36,har ingen barn hverken jeg eller sambo,og har prøvd aktivt i 2 år nå.Venter nå på utredning,og skal prøve pergo neste pp.Ønsker deg lykke til med prøvinga!
¤TralleTroll¤ Skrevet 25. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 25. august 2006 hei... Og takk! :-)) Leste nettopp at du har fått ut ett modent egg! Ønsker deg så inderlig lykke til, at det er nettopp det egget som skal vokse seg til stor og fin baby... Krysser fingrene for deg! Skjønner det er tøft med IVF, kom aldri så langt som til å sette igang selve behandlingen, men har aller papirene på det! Men det er jo det at jeg i hvert fall blir gravid da... Har i hvert fall blitt det til nå, med lengre mellomrom... Og ja, det er utrolig godt å være på disse sidene, med så mange i samme situasjon, få trøst, oppmuntring, råd, forståelse... Det er ikke det samme å snakke med venninnene som blir gravide og får barn uten å tenke over det en gang! hehe... klem
¤TralleTroll¤ Skrevet 25. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 25. august 2006 ..og "vil så gjerne"... Utrolig bra nick da!? Sier så mye... Har holdt på i noen år ja! Første SA i -95! Den graviditeten var ikke planlagt da.. Mye fest og action, visste ikke jeg var gravid før i ca. 10. uke, så regnet med det var livsstilen sim var årsaken.. Men har jo slitt siden jeg startet å prøve i -97! jaja... Noen må jo sørge for å holde statistikken ned også, hva!? hehe.. Pergo kan funke! Tok den for første gang forrige PP, uten lykke.. Har nå tatt den HSGèn, pergoen sitter i kroppen ennå, og vi har eggløsning ila helgen... Så ser frem til en helg med mye sengehygge! hehe.. Gubben gleder seg som vanlig.. Ønsker deg også lykke til!! klem
nungo Skrevet 25. august 2006 #6 Skrevet 25. august 2006 Velkommen hit, TralleTroll :-) Koselig med nye, men uf for en erfaring du har da :-( Det var ille. Håper virkelig det lykeks for deg/dere snart - det må være utrolig slitsomt å gå gjennom så mange ufrivillige aborter - syens virkelig det tar på. Har selv hatt en MA og nå en SA, og synes i grunn det er mer enn nok, men jeg ser jo at der ingen ting i forhold til, hva du har vært gjennom. Tror ikke jeg ville hatt styrke og energi til å gå gjennom så mye.
Gjest Skrevet 25. august 2006 #7 Skrevet 25. august 2006 Hei tralletroll =) Ser du har litt av en historie. Du må være en tøff dame!! Håper du får ett heftig og kort opphold her. Heftig fordi vi trenger flere aktive her inne, og kort fordi du blir fort gravid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå