Gå til innhold

Hva skjer på overtidskontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man forvente at det settes i gang allerede den dagen man kommer til denne kontrollen?

Er blitt ganske kjent på føde pol da jeg har vanket der en del i de siste par mnd, og hvis jeg ikke kommer igang selv så har jeg o.t.kontroll til onsdag. Hadde 1 cm åpning i går, regelmessige kynnere i flg CTG, og mensverk som kommer og går. Har mistanke om at slimproppen har gått også, for jeg har hatt ekstra tykt, lysegult slim på papiret de siste dagene. JM tøyde meg litt i går, og jeg skal dit igjen i morgen for CTG og evt tøying.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dette variere veldig fra sted til sted. Jeg fikk beskjed om at de tar UL og sjekker om alt er bra med baby, mengde fostervann osv. Hvis alt er bra med både mor og barn, så drøyer de noen dager før de setter deg i gang. Dette er på ullevål da - vet ikke hvordan det er andre steder. Her går det forresten 14 dg før man får overtidskontroll.

Skrevet

Jeg var på overtidskontroll på sykehuset 14 dager over, da tok de CTG, UL, sjekket modning og åpning og tøyet litt. Jeg tok også urinprøve og BT. Alt var bra så de lot meg gå til dag 16 over, da ble jeg satt igang ettersom ikke noe hadde skjedd.

De vil jo helst at fødselen skal starte av seg selv, så lenge mor og barn har det bra.

Lykke til :o)

Skrevet

På meg tok de hyppige kontoller av blodtrykk og urin, samt at jeg var på UL to ganger. (hadde også høyt blodtrykk) Hadde ingen underlivsundersøkelse og ingen sjekket hverken åpning eller modning.

Jeg ble fulgt opp både på føden og hos legen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...