Gå til innhold

alle de som har vært med på 3D-UL!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe man ber om eller? Er det ikke overalt man kan få det? Koster det evt noe ekstra? Jeg skal på UL til mandag for første gang, og det er så mange som sier de har fått så fine bilder osv etter 3D-UL, det vil jeg også ha... men vet liksom ikke noe om det i det hele tatt.. er det spesielle tilfeller de bruker det i ? Håper noen kan svare meg.. Vet det ble mange spørsmål men ;-D

*gleeeder meg sånn til mandag*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er spesielle steder som tar 3d-ul, sykehus pleier ikke ha det. Koster opp til 1500,- i Oslo. Fant et sted i Tønsberg som skulle ha 800,- fikk bestilt time der. Blir best bilder å ta etter uke 24..

Skrevet

Vi fikk det på haukeland, uten at vi selv hadde sagt noe om det.. Det var ikke noe spes. anledning.Vanlig ul. Tror det er et prøveprosjekt de har der på kk. Veldig positiv overraskelse! Kostet ingenting.

Skrevet

opplevde det samme som deg, flisen! hehe. helt uten videre var det plutselig 3d-ul på skjermen, veldig koselig! tror kanskje de har fått ny maskin og er ivrige etter å prøve den ut, haha...!

fikk forresten beskjed av hun som styrte med det at jeg måtte ikke si det til noen, for det var ikke så vanlig å gjøre det med mindre det var noe spesielt de skulle se etter osv...! :) men sånt holder man jo selvsagt ikke stilt om, nei..! ;-)

håper du (HI) finner 3d-ul der du bor også - det var veldig artig!

Skrevet

jeg skal på sykehuset i fredrikstad på UL jeg, å jeg er ikke sikker på om de gjør det der.. jeg håper jo egentlig det da.. hadde liksom vært noe litt ekstra.. men for all del, er spennende nok med vanlig det er ikke det, men jeg syns man ser så mye mer av den lille når jeg ser på bilder som er tatt ved 3D-UL.. jeg lengter sånn etter å se knøtten min se ;-D

Skrevet

Det er kun private steder som tar det, og det koster ekstra. I oslo koster det 1500 kroner for 3D ul. Og man bruker det vel mest for gøy. De ser på alle organer og tar målinger på vanlig 2D UL.

Skrevet

jeg fikk det på stavanger sykehus, de spurte om jeg ville for de hadde fått nytt apperat. da var jeg tolv uker på vei. det var helt fantastisk.

Skrevet

Jeg fikk også på sykehuset i Stavanger, men tror det var helt tilfeldig. Rommet var ledig og så hadde jeg bursdag den dagen så det passa fint. Helt fantastisk opplevelse:)

Skrevet

Vi bestilte det priv. og kostet 750 kr på Nøtterøyklinikken utenfor Tønsberg. HALV pris av Majorstuaklinikken. Det er jo mest for moro ja, men en kan også avdekke evt misdannelser som hareskår f.eks. En ser barnet tydelig. Ikke at noe kan gjøres inn i magen om barnet evt skulle ha noen misdannelser som hareskår, men det kan jo gjøre at en slipper å få et "sjokk" når barnet blir født. Vi telte 10 fingre og så tydelig at han var "normal", det gir jo en lettelse, vi gravide får jo mye rare tanker om akkurat det... Du kan lese innlegget mitt 3D ultralyd- en stor opplevelse om du vil, har også lagt ut bilde :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...