Snurrepippen Skrevet 24. august 2006 #1 Skrevet 24. august 2006 Etter første kontroll med GU i går ble jeg helt øm og har "menssmerter". Sjekka livmor og eggstokker og tok en del prøver. - Er det bare pga ømfintlige slimhinner??
Tildemana Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 Du skal ikke ta GU når du er gravid! Jeg aborterte rett etter en Gu for 4 år siden. Jeg fikk menssmerter, som senere ble som veer. Jeg hadde 2 barn fra før, og visste hva jeg snakket om. Ble undersøkt og jada, der var det liv fortsatt, men dagen etter det igjen, aborterte jeg. Jeg har hørt om flere som har opplevd det samme. Håper det går bra med deg! Krysser fingre og alt jeg kan krysse !
Snurrepippen Skrevet 26. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2006 What??? Gjorde akkurat det samme for tre år siden - ikke noe problem. Helt vanlig der jeg bor i allefall... Å sjekke størrelsen på livmor og om eggstokker er OK ved første kontroll, og at ikke barnet ligger utenfor livmoren. Ta "slim"prøver og titte inn for å se at fargen er som den skal være. Det gikk over dagen etter - ikke noe mistenkelig skjedde.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2006 #4 Skrevet 26. august 2006 Hvor langt er du på vei?? Mener jeg gjorde det samme når jeg gikk gravid for 3 år siden... Men var da rundt 3 mnd på vei... sjekket vel om jeg hadde celleforandringer og alt som hører til ved en GU. Men man tar vel ikke GU hvis man er mer en 3 mnd på vei, gjør man det da??? Hilsen Snill
Snurrepippen Skrevet 27. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 27. august 2006 Jeg er bare 8 uker på vei. Jeg hadde ikke noen flere GU lenger ut i svangerskapet sist (før jeg fødte
Snurrepippen Skrevet 28. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 28. august 2006 Sjekket i mone svangerskapsbøker i går. Det er helt vanlig å ha GU første undersøkelse - men leger praktiserer forskjellig.
sjøhesten Skrevet 28. august 2006 #7 Skrevet 28. august 2006 Hei, Håper alt går bra med deg! Min lege og jordmor har fortalt at i fjor sommer kom det nye retningslinjer angående GU. Det er IKKE behov for å gjennomføre dette bare fordi man er blitt gravid. Men alle damer skal kalles inn til legekontroll hvert tredje år, og da skal bl.a celleprøver tas fra skjeden/ livmorhalsen for å utelukke kreft. Dette gjelder ihvertfall i Trondheim. Jeg er 17 uker på vei og fikk ingen GU denne gangen da det var mindre enn 3 år siden sist. Jordmor sa forresten at ved celleprøve-takning etter at man har blitt gravid er det veldig lett for å få blødninger. Tror det var fordi slimhinnene i området er tynne og sårbare eller lignende.
sjøhesten Skrevet 28. august 2006 #8 Skrevet 28. august 2006 Glemte å si at jeg var omtrent 11 uker på vei da jeg var på første legekontroll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå