Gå til innhold

Bevegelser i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 21+2 (selv om jeg tror jeg er kommet kortere ...) i hht ordinær UL. Alle skriver om hvor mye liv de kjenner. Jeg synes jeg kjente noe pirrende allerede i 17, nå kjenner jeg for det meste bobler (akkurat som luft som beveger seg), men bare ett par dunk hittil. Han beveger seg ikke på kommando - og det er for det meste ganske rolige dager.

Hjertelyden har vært ca 150 begge gangene de er målt, så det er jo ganske høyt.

Jordmor virket ikke bekymret denne uka, men det er jeg ... :) Burde jeg ikke kjent mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er veldig individuelt. Det har mye å si hvordan babyen din ligger og hvor morkaken din er plasert. Det er mange som ikke kjenner noe i det hele tatt før de er ca 21-22 uker. Jeg selv kjennte det veldig tidelig, i uke 15, er førsteganngs. Helt siden uke 16 har jeg kjennt liv hver dag, MEN!!! det er et men her ser du, det er STOR variasjon i hvor livlig babyen min er. For 2 dager siden sparket den i strekk hele dagen, men i går var det så vidt ingenting. Den har vert rolig i dag også. Har kjennt spark, men går ikke an å sammenligne det med den ene dagen. Hjertelyden til babyen din er helt fin. Min ligger mellom 140-150 for det meste, men har vert opi 160

Skrevet

du er jo hakket lenger enn meg da, jeg begynner på uke 19 til lørdag, men jeg må jo bare si at jeg har kjent lite til liv, masse bobler på en måte, og forloveden min lå og klemte litt på magen min i går og sier han kjenner det på et vis pulserer, men jeg klarer ikke kjenne det jeg da, jeg føler det er i mine hender det pulserer når jeg kjenner. Men jeg er ille utålmodig nå og vil gjerne kjenne noe mer.. jeg har ikke vært på UL enda, skal det til mandag, så jeg bare hååååper alt er bra der inne.. håper jeg blir beroliget til mandag..

Skrevet

Jeg kjenner heller de sterkeste sparkene enda, og det er veldig varierende. Har få skikkelige kraftige spark, men endel sånn små spark. Det er også forskjellig fra dag til dag.

I uke 12+2 fikk så vi på nakkefolden og alt er fint der, normalt. Det samme på den ordinære UL, alt var fint og normalt. Hadde morkaken der hvor den skulle ligge, så jeg vet at den ikke er forranliggende.

Så da tenker jeg bare det at det er sånn min baby er, at det er normalt at den ikke sparker så mye enda, iallefall ikke så kraftig....

Så om du har fått konstantert at alt er bra med den lille og hjertet er normalt, så er det normalt for din baby å ikke sparke så mye, rett og slett..:) Men skjønner hvor tanken kommer fra, tenker også sånn noen ganger men... :) Det tar seg sikkert snart opp tenker jeg, når baby er større, og har dårligere plass. Jeg er ganske høy, så tror det fortsatt har mye plass å boltre seg på...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...