MathildeC Skrevet 24. august 2006 #1 Del Skrevet 24. august 2006 I dag trenger jeg en liten oppmuntring, og lurer paa om det er mange av dere her inne som ble gravid etter litt lengre tids proving? Med eller uten IVF? Jeg blir mer og mer frustrert etter som maanedene gaar og har vaert paa utredning, men vil ikke gi opp helt ennaa aa bli gravid paa den naturlige maaten.. Anyone? Vil gjerne ha solskinnshistorier, takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. august 2006 #2 Del Skrevet 24. august 2006 Hører egentlig til på 2.trimester, men jeg svarer likevell. her er en KORT versjon av min historie: Vi sleit skikkelig med å bli gravid. det er ca2 år siden vi begynnte å prøve, da i en alder av 18 år. Vi reknet med at det kom til å gå greit, vi var jo så ung. men tiden gikk og tårene trillet. Etter ett år begynnte vi å gå til utredning. Etter ett halv år med det fant vi endelig ut hva det var, å sannheten var ikke noe kjekk. jeg fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig aldri kom til å bli gravid. tåren trillet. Grunnen var at blodprøvene viste at jeg hadde like dårlige egg som en i overgangsalderen. de kunne ikke bli befruktet, å om de ble det, så ville de sprekke å bli ødelagt. jeg begynnte på pergotime. mens dette pågikk begynnte jeg å gå til akupunktur og stod på vente liste på prøverør. men saken var den at det var ikke sikkert vi kom til å få det pga eggene mine, de var rett og slett for dårlige. Tiden nermet seg prøverør og jeg var i pause mnd etter første pergokur. Jeg ventet mensen dagen før vi skulle til samtale om IVF. Mensen kom ikke, så jeg tok en test. Svaret jeg forventet var jo selvfølgelig at det skulle være IKKE GRAVID. MEN, sjokket ble stort da det stod GRAVID. jeg troodde seriøst ikke mine egne øyner. Den dagen ble helt rar, jeg glemmer det aldri. Vi hadde klart det etter nesten 2 års prøving ved hjelp av noen tabletter. Hele tiden mens vi slet klarte jeg ikke å se ett barn eller en gravid mage, jeg ble helt fra meg. men nå som jeg snart er i uke 22, er det helt forandret. Jeg gler meg så utrolig mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PlinkiPlonk Skrevet 24. august 2006 #3 Del Skrevet 24. august 2006 Hei! Kan jo begynne med å si att jeg ikke vet hva IVF er... men jeg brukte p-sprøta i 7 år, og tok siste sprøyte i januar i fjor. Ble ikke gravid før i juni i år. Trodde faktisk jeg var steril, sia jeg hadde brukt sprøyta så lenge. Men så satt den!! Det var mange lange månder å gå i spenning, med skuffelser og leting etter gravid-symptomer. Så du får bare fortsette å prøve, selv om det tar lang tid, og når du er sikker på att du ikke er gravid, da er du nok det:-) Det trodde jeg, var og kjøpte bind og tampax 2 dager før mens... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~mommi~ Skrevet 24. august 2006 #4 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg var på utredning i mars etter to års prøving og fikk beskjed om at jeg har pco. noe som gjør at jeg er overvektig og har hormon problemer/ ikke eggløsning. Skulle prøve pergotime, før vi skulle bli henvist til prøverørs. Vel i juni satt den, så ikke gi opp. Masse LYkke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sara72 Skrevet 24. august 2006 #5 Del Skrevet 24. august 2006 Hei Vi har prøvde i 2 år før det klaffet! Etter 1 år dro vi på utredning og har nå vært gjennom 1 ivf (assistert befruktning) og 2 avbrutte forsøk. Vi skulle igang med en ny runde med ivf-forsøk nå i august da jeg oppdager at vi har klart jobben selv! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå