Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest mye positivt om metformin her inne. Nå er jeg veldig usikker. Jeg starta på metformin i Juni/juli og det gikk bra til å begynne med. Ingen løs mage eller noe annet som jeg hadde lest om her inne. Men så etterhvert som jeg økte med tabletter - kom opp i tre ganger femtenhundre - så ble jeg så utilpass. Ekstremt trøtt og nedstemt. Vanskelig å vere aktiv prøver når en er slik. Så derfor kuttet jeg ut hele tablettkuren og syntes det var fantastisk å "våkne opp" igjen.

Men så har jeg jo lest alt det positive dere skriver og så tenkte jeg på anbefalingen til gyn og nå har jeg tatt opp igjen tablettene. Har kommet til to tabl daglig og nå begynner jeg å bli "rar" igjen. Ikke ekstremt trøtt, men så nedstemt og småkvalm. Konstant kvalm. Og når jeg er så kvalm hele tiden hvordan i alle dager skal jeg da hoste opp litt sex-lyst?

Er i eggløsningstid om dagen og bør ha jevnlig med sex, men det er så vanskelig å hente motivasjon.

Er det noen som kjenner seg igjen, eller det bare meg metformin virker slik på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror vi reagerer veldig forskjellig på Metformin. Noen merker ingen bivirkninger, mens andre er skikkelig plaget. For min del synes jeg det går greit med 2 tbl om dagen.

Tar du tablettene sammen med et måltid? Det skal iallefall hjelpe på kvalmen dersom du spiser et godt måltid samtidig som du tar tabletten.

Håper det går over etterhvert som kroppen har vendt seg til det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...